Jump to content

Fel,associering

chucky.swe
 Share

Recommended Posts

Fel!

Den här filen har inte något program associerat för att utföra den här åtgärden. Skapa en associering med hjälp av alternativet Mappalternativ på Kontrollpanelen.

så står det när jag försöker starta varenda program förutom internet explorer.

Informations matning:

Igår fick jag en register ändring när jag hade installerat a-squared anti malware. N ågon .did fil eller något sånt(tror namnet börjar på d,har aldrig hört det).

Det har drabbat alla hårddiskar o sånt,kan som sagt bara starta internet explorer..

Datorn är en HP.

OP är XP

Installerade a-squared anti malware igår.

Ad-watch(Lavasoft) upptäckte en registerändring några timmar efter att jag hade installerat a-squared och startat om datorn,dum som jag var klickade jag acceptera. ?

What to do?

Evigt tacksam till den som kommer med en lösning.

Redigerad av chucky.swe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fel!

Den här filen har inte något program associerat för att utföra den här åtgärden. Skapa en associering med hjälp av alternativet Mappalternativ på Kontrollpanelen.

så står det när jag försöker starta varenda program förutom internet explorer.

Informations matning:

Igår fick jag en register ändring när jag hade installerat a-squared anti malware. N ågon .did fil eller något sånt(tror namnet börjar på d,har aldrig hört det).

Det har drabbat alla hårddiskar o sånt,kan som sagt bara starta internet explorer..

Datorn är en HP.

OP är XP

Installerade a-squared anti malware igår.

Ad-watch(Lavasoft) upptäckte en registerändring några timmar efter att jag hade installerat a-squared och startat om datorn,dum som jag var klickade jag acceptera. ?

What to do?

Evigt tacksam till den som kommer med en lösning.

Jag tror jag fick sånt här förut. Att jag kunnde ej spela nåt tror jag iaf. Testa återställ daton till en Systemkontrollpunkt. Eller till nån annan dag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om inte det som Agent47 sa funkar så kan du ju ladda ner Hijackthis. Sen går du in på Felsäkert läge och startar det. Kolla om det är nåt som inte du känner igen?. Och när du har hittat felet förhoppningsvis så ska du bara ta bort det..

Men är det samma för explorer?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

Hm,gjorde som agent47 sa och det funkar,men en del program verkar fortfarande ha galna filsjuka.

Ska göra nogrannare tester.

--

Hm,gjorde en till systemåterställare till den 5 juni,blev lite bättre,finns en del saker jag kan ha igång nu,msn,antivirus(nod32),internet,steam,ad-watch,och winamp(var förmodligen ren tur,öppnade en .mp3 låt associerat till winamp),men resten kan inte öppnas för att alla program har en .ink fil som datorn nu inte vet vad det är,kan inte printscreena heller,så det är ingen idé (kan ju inte öppna paint,doh)

HA! Gjorde en elaking till,öppnade en .jpg fil och fick upp photoshop,nu ska ni få bilder!

Redigerad av chucky.swe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hm,gjorde som agent47 sa och det funkar,men en del program verkar fortfarande ha galna filsjuka.

--

Hm,gjorde en till systemåterställare till den 5 juni,blev lite bättre,finns en del saker jag kan ha igång nu,msn,antivirus(nod32),internet,steam,ad-watch,och winamp(var förmodligen ren tur,öppnade en .mp3 låt associerat till winamp),men resten kan inte öppnas för att alla program har en .ink fil som datorn nu inte vet vad det är,kan inte printscreena heller,så det är ingen idé (kan ju inte öppna paint,doh)

HA! Gjorde en elaking till,öppnade en .jpg fil och fick upp photoshop,nu ska ni få bilder!

*bilder*

Offtopic; How to hack Ikea? :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Offtopic; How to hack Ikea? :wub:

Men snälla du,försöka hjälpa mig istället.

men bara för att jag var så snäll och matade dig med isrobot. (men nu verkar du ju ha hittat e*pvpers) o så så ska jag väl säga detta också

Det är hamsterpaj material.

Dom köper en magnetkortsregisterare och fixar presentkort,dom fyller dom med andra nummer o sånt skit..

orkar inte förklara medans jag sitter och försöker lösa detta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

--

*BILDER*

Har du prövat fixa det med ett register program, som typ C-cleaner. Den fixar ju små saker som är fel i registret.

Annars verkar det problem du har vara JÄVLA sjukt.

Googlade filtilläget .ink. Det står att det är för bärbara datorer, nåt med skärmen. Har du prövat att ändra filtillägget till .exe?

Redigerad av Alle090
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

Har du prövat fixa det med ett register program, som typ C-cleaner. Den fixar ju små saker som är fel i registret.

Annars verkar det problem du har vara JÄVLA sjukt.

Googlade filtilläget .ink. Det står att det är för bärbara datorer, nåt med skärmen. Har du prövat att ändra filtillägget till .exe?

Jo.

Jag har ju ccleaner på datorn men jag kan ju inte använda det eftersom jag måste öppna .exe(då blir det .lnk) filen (vettefan,blir nog till att formatera om,synd bara att jag inte har den tiden just nu)

-

Vi omformulerar om orden också.

Vi tar msnmsgr.exe,om jag försöker öppna den så gör den om .exe till .Lnk (tror det är ett litet l inget stort i eller något sånt)

--

Gjorde om din googling till .lnk och javisst där var det!

A shortcut file is a pointer to an .EXE file somewhere on your system. When you click on the shortcut it's like clicking on the .EXE file and the associated program should start and run. Sometimes .LNK files will stop working. This can be because the underlying .EXE association has been broken by something (often by some form of anti-malware program improperly changing the registry) or the association in the registry can be come corrupted. See the FAQs for the .EXE problem. The other problem generally asserts itself when all shortcuts seem to open the same program. You may be able to fix this by opening the registry editor and looking in the key entry [HKEY_CLASSES_ROOT\.lnk] where you might see @="lnk_auto_file". If you see that, change the value to @="lnkfile" and all should work again after a system restart. Note: This file type can become infected and should be carefully scanned if someone sends you a file with this extension. ....

Okej,nu behöver jag bara veta vart Registry Editor finns (det bör vara ett program som finns med OP:et)

Redigerad av chucky.swe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo.

Jag har ju ccleaner på datorn men jag kan ju inte använda det eftersom jag måste öppna .exe(då blir det .lnk) filen (vettefan,blir nog till att formatera om,synd bara att jag inte har den tiden just nu)

-

Vi omformulerar om orden också.

Vi tar msnmsgr.exe,om jag försöker öppna den så gör den om .exe till .Lnk (tror det är ett litet l inget stort i eller något sånt)

--

Gjorde om din googling till .lnk och javisst där var det!

A shortcut file is a pointer to an .EXE file somewhere on your system. When you click on the shortcut it's like clicking on the .EXE file and the associated program should start and run. Sometimes .LNK files will stop working. This can be because the underlying .EXE association has been broken by something (often by some form of anti-malware program improperly changing the registry) or the association in the registry can be come corrupted. See the FAQs for the .EXE problem. The other problem generally asserts itself when all shortcuts seem to open the same program. You may be able to fix this by opening the registry editor and looking in the key entry [HKEY_CLASSES_ROOT\.lnk] where you might see @="lnk_auto_file". If you see that, change the value to @="lnkfile" and all should work again after a system restart. Note: This file type can become infected and should be carefully scanned if someone sends you a file with this extension. ....

haha, googlade EXAKT samma sek. Och såg det där. Ditt anti-malvare verkar vara tjuven..

Pröva hijackthis och försök att fixa den rigister!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Här finns en beskrivning på hur du ska göra för att fixa ditt problem (dock på engelska) [Länk] Hijackthis finns här [Länk]

Ja,alltså kom just på en sak,kan ju inte ladda ner eller köra nåt heller,jag kan ju inte starta någon slags fil (.exe >.<)

ah,den där första länken var bra,aja läre stänga av allt eftersom alla antivirus o skit ska av..hejsvejs.

Redigerad av chucky.swe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

Well,jag listade ut att man måste köra 3 tekniker samtidigt för att få det att fungera så först måste man först gå in i Mina Dokument > meny: Verktyg> Mappalternativ>Filtyper, när man är där så ska man klicka på nytt och skriva in EXE>avancerat>välja APPLICATION REFERENCE> sen ok och stäng,

sen laddar du ner .REG filen från Filext,och lägger den i C:,sen så öppnar du aktivitetshanteraren (ctrl+alt+delete) när det har öppnats håller du in ctrl och går in i arkiv och efter du fått upp den SVARTA rutan skriver du in REGEDIT.EXE och där har du registereditorn,där går du in i arkiv och importera (gå till C: och leta upp .REG filen(WinXP_EXE_Fix_reg.REG).

Sen Verktyg> Mappalternativ>Filtyper, när man är där så ska man klicka på nytt och skriva in LNK>avancerat>välja GENVÄG> sen ok och stäng, sen startar du om datorn,voilá allt är tillbaka.

--

Tavlan blev mitt offer efter tredje försöktet,slog rakt igenom den,höhö.(jag höll upp den)

Redigerad av chucky.swe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor