Jump to content

Insändare - ny sida.

SlewME
 Share

Recommended Posts

Hej.

Har en tid arbetat på en ny hemsida vid namn insändare. Namnet kommer från syftet med sidan, att skicka in insändare.

Det är ju populärt att göra sin röst hörd, blogga, forumsurfa osv. Varför inte göra en samlingssida där folk har möjlighet att skriva egna insändare. Bara en bråkdel av alla insändare i som skickas till tidningar run om som kommer med i tidningarna, och oftast bara folk med högstatusjobb eller kända personer. Nu kan alla göra sin röst hörd, oavsett utbildning, politiskåsikt eller inkomst.

Alla insändare som skickas in måste granskas av en admin innnan edn publiceras.

Givetvis är sidan kodad och designad av mig - som alltid. Mer information om sidans syfte finns att läsa under "Om sidan" -> "Om sidan". Kontaktinfo finns också.

Skulle uppskatta "feedback" på sidan.

http://ww2.beffo.se/insandare

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 40
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Hej.

Har en tid arbetat på en ny hemsida vid namn insändare. Namnet kommer från systet med sidan, att skicka in insändare.

Det är ju populärt att göra sin röst hörd, blogga, forumsurfa osv. Varför inte göra en samlingssida där folk har möjlighet att skriva egna insändare. Bara en bråkdel av alla insändare i som skickas till tidningar run om som kommer med i tidningarna, och oftast bara folk med högstatusjobb eller kända personer. Nu kan alla göra sin röst hörd, oavsett utbildning, politiskåsikt eller inkomst.

Alla insändare som skickas in måste granskas av en admin innnan edn publiceras.

Givetvis är sidan kodad och designad av mig - som alltid. Mer information om sidans syfte finns att läsa under "Om sidan" -> "Om sidan". Kontaktinfo finns också.

Skulle uppskatta "feedback" på sidan.

http://ww2.beffo.se/insandare

"idag är det torsdag 7 juni" nice =D Snygg sida enligt mig med.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Verkar som en bra ide, om den bara kan få sprida sig lite. Men funktionen blir väl lite som ett forum?!

En sak bara, om man klickar på "Inrikes" "Malmö" så måste man klicka "Bakåt" för att kunna se tex Stockholm. Bör ändras då det är ett irritatonsmoment! För övrigt, som alltid, suveränt utseende

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du har ett ansvar när du skriver din insändare att inte publicera bilder på personer eller skriva ut personuppgifter (Läs: Personuppgiftslagen*). Viktigt att tänka på är också hur du skriver och formulerar. Vi vill inte ha någon löst sammansatt text.

* Det borde nog stå "Se: Personuppgiftslagen" eller liknande, (Läs:xxx) innebär ju oftast att något är underförstått.

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jättebra idé till sida, verkligen! Fler borde anamma skrivandets konst, och detta är ett bra sätt att uppmuntra dem. Finns dock ett par saker som skulle kunna fixas till, enligt mig.

1. Skulle ändra teckensnittet i huvudmenyn, så att det inte set så pixligt, och 'B' ut. (se bifogad fil för förslag. Teckensnittet heter Blue Highway)

2. Skulle slå ihop "kultur" och "nöje", samt lägga till en kategori för "sport" (och kanske en för "teknik/spel", då det verkar vara en sida som kommer att befolkas först och främst av ungdomar)

3. Skulle också se till så att texten inte trimmas i insändarkommentarerna, dvs. att mina styckesindelningsrader inte tas bort.

4. Området till höger om rubriken kunde användas av något mer passande, känns som om texten beskrivandes var man är får för mycket plats, alldeles för mycket plats. Kanske en "slumpvald insändare", en nyhetsscrollare, eller - Ja, jag vet inte. (Se bifogad bild även här).

Annars gillar jag känslan av tidning man får när man är inne på sidan. Hoppas bara att den lyckas hålla sig fri från en till synes oändlig kolumn Flashbanners som stör en.

post-8685-1181334697_thumb.jpg

Redigerad av AngryAxel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Verkar som en bra ide, om den bara kan få sprida sig lite. Men funktionen blir väl lite som ett forum?!

En sak bara, om man klickar på "Inrikes" "Malmö" så måste man klicka "Bakåt" för att kunna se tex Stockholm. Bör ändras då det är ett irritatonsmoment! För övrigt, som alltid, suveränt utseende

Klicka bara på "inrikes" igen medan du är inne i Malmö så komemr alla kategorier fram igen. :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor