Jump to content

cykel tråden

grahns
 Share

Recommended Posts

tja tänkte se om någon cykla på gtasajten lvg bmx street dirt dh fr 4x xc till skolan allt bara det är cykling. själv kör jag det mesta som dh fr street dirt.

och för dem som inte vet vad dem olika förkortningarna står för dh=downhill så snabbt du bara kann ner för ett berg eller något annat fr=freeride drop och hopp dirt= hopp av jord där du gör olika tricks street= man kör på gatan och gör olika tricks. cyklarna kan kosta allt mellan 0-100tusen kr.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eftersom det är sommar och varmt har jag börjat med min passion nattcykling (Nocturnal Elite Bicycling™ evilgrin39_745831_0.gif). Det är en härlig känsla att skramla fram på stadens ödsliga gator mitt i natten och känna vinden i ansiktet och sommarens alla dofter explodera i ett sinnesklimax - ah, man vet att man lever och det är fantastiskt.

btw. Är det bara jag eller är startinlägget något förvirrande?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det okej om jag skapar en tråd om cyklar? och inte om cykel trådar?

Vad är en cykel tråd?

---

Särskrivning

Tänk på att ord stavas oftast likadant som de uttalas. Säger man ”köttbulle” så skrivs det även ”köttbulle”, och inte ”kött bulle” eller andra konstiga kombinationer. Lyssna på hur du uttalar ordet och skriv därefter ner ordet på pappret. Inga av följande ord skrivs isär:

Toalettsits, tangentbord, blomkruka, cigarettförpackning, musmatta, radioapparat, soffbord, skohorn.

Vi skriver därför allteftersom, någonstans och hissreparatör. Något vilseledande är orden ”till och med” samt ”i alla fall” som många vanligtvis brukar skriva ihop till ett ord. Ordens korrekta stavning är ”i alla fall” och ”till och med”, inte ”iallafall” eller ”tillochmed”.

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är nog bara du som är helt ute och cyklar.

Tack för att du ventilerade din åsikt och upplyste mig så att vi inte kedjar fast oss i det här missförståndet. Nu kan tråden rulla vidare. yes_645834_0.gif

:shifty::lol:^_^ Ordvitsar :)

Jag har en grön kärringcykel jag köpte av en gubbe i Norrliden för 500 kr :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är nog bara du som är helt ute och cyklar.

Tack för att du ventilerade din åsikt och upplyste mig så att vi inte kedjar fast oss i det här missförståndet. Nu kan tråden rulla vidare. yes_645834_0.gif

Ni är bäst. :(

Tillverkad i Maj månad 1990, många vackra saker som skapades då.

Sannerligen! :D

-------

Mjo det är såhär att jag älskar att cykla på kärringhojar. Gärna den riktigt gamla versionen. Har en fin en från 1920-talet (egentligen är den min mors) som t.o.m. har registreringsskylt och hela paketet. Har även en annan, ungefär lika gammal, som är rostig och dan men alldeles underbar att åka på.

Nu är det tyvärr så att mina cyklar har en tendens att pajja på de mest avancerade sett, så för tillfället står de båda och är obrukbara. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

ok va kul att det är några som cyklar. foxtrot vad är det för gaffel en fox eller marzocchi? kör också ss kan bunny 50-60 cm normalt medans rekordet är runt 70 med polarens cykel flat barspin flat x-up och lite andra saker i street. i dirt kan jag onehander seatgrab nohander och lite till.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

ok va kul att det är några som cyklar. foxtrot vad är det för gaffel en fox eller marzocchi? kör också ss kan bunny 50-60 cm normalt medans rekordet är runt 70 med polarens cykel flat barspin flat x-up och lite andra saker i street. i dirt kan jag onehander seatgrab nohander och lite till.

Marzocchi.

Kan hända att jag kör lite hopp med min också, då gör jag bla. no hands, no fot, kör inte så ofta där.

Min polare har en Bighit Grom, asnice, han kan ju det mesta :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor