Jump to content

Klocka upp grafikkortet

ZcruweN
 Share

Recommended Posts

Tjo faleritan.

Nu äre så att jag har funderingar över hur mycket jag kan klocka upp mitt kort till, eftersom jag är helt nybörjare när det gäller överklockning.

Programmet som jag använder mig av heter "V-Tuner3" och det följde även med grafikkortet så jag tror det ska användas.

Här kommer screens på hur det ser ut

Här har jag inte gjort någonting på och jag vet inte riktigt vad jag kan ändra... och hur mycket heller?

PÅ den här så tryckte jag på auto optimized

Där ser ni att 3d core och memory clock har ändrat sina värden.

Men när använder mig utav dessa värden så kan jag inte spela t.ex GTA VC, GTA SA, Silkroad, WoW blablabla

Så därför frågar jag er, hur mycket kan jag klocka dessa olika saker till?

Om ni behöver veta nått mer så säg till.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så du menar att det inte är nån bra kylning och att det är riskfyllt?

Har exkat likadant kort...:shifty:

Det är passiv kylt, alltså utan fläkt. Detta gör kortet tystare (eftersom fläktar låter), men det blir lätt varmare. Det är inte riskfyllt att klocka lite, däremot går det nog inte att klocka så mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är passiv kylt, alltså utan fläkt. Detta gör kortet tystare (eftersom fläktar låter), men det blir lätt varmare. Det är inte riskfyllt att klocka lite, däremot går det nog inte att klocka så mycket.

Ok, sitter och glor på min GeForce 5200 XFX och den har en söt liten fläkt :shifty: . Men har du nåt program att rekomendera?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jaha, tankade ner det V-tuner 3 men det visade sig bara till Gigabyte. Jag köpte mitt på komplett, Ska kolla igen på skivan.

Du kan klocka ATI-kort med Omega-drivrutinernas "ATi Tray Tools" och jag antar att samma sak gäller för Geforce-versionen av drivrutinerna. Googla "Omega drivers" så har jag för mig att det är första träffen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor