aikjonas12 Skrivet 6 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2007 Man har ju vuxit upp med honom! Minns speciellt "Far, jag kan inte få upp min kokosnöt" som mamma brukade spela av honom på en LP (!). Lite fint att han gick bort på nationaldagen i alla fall... (: Jag har den på stenkaka. RIP Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FoxtroT Skrivet 6 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2007 Who? Ajja RIP i guess Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 6 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2007 (redigerad) Nämen titta, rent och skärt SPAM. (Edit: eftersom det inte ens stod något i inlägg gick det inte ens att quota...) Hur känns det FoxtroT? --- On Topic: hur lång tid brukar det ta för SVT att sätta ihop minnesprogram när ikoner som Povel går bort? Påminn gärna när/om det kommer. Redigerad 6 juni, 2007 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
saffecool Skrivet 6 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2007 R.I.P Povel Ramel Har iaf sett han live två gånger. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 6 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2007 Noo!! :'( Det var inte mer än några månader sen jag tänkte att han skulle leva i många år till, så pigg och alert som han är (var). Han gjorde jäkligt många bra grejer, en klar favorit är Högt Uppe På Berget. Riktigt rolig gammal gubbe. RIP! Ramel var en av få som jag tänkte på när jag såg den gamla tråden "Vilken kändis skulle du sakna?". Andra kandidater förutom Povel var hela Galenskaparna/After Shave-gänget, Hans Alfredsson och Björn Gustavsson. Ja, förutom de yngre komikerna som Robert Gustavsson och andra liknande personer som Henrik Schyffert etc. Riktigt sorgligt, jag hade hoppats på mycket mer från honom! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 6 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2007 Man har ju vuxit upp med honom! Minns speciellt "Far, jag kan inte få upp min kokosnöt" som mamma brukade spela av honom på en LP (!). Lite fint att han gick bort på nationaldagen i alla fall... (: Inte jag Han har snarare varit en sån som alla skrikit "stäng av" när han hörts i lägenheten, sorgligt men sant Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 6 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2007 Aldrig hört talas om honom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 6 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2007 (redigerad) Aldrig hört talas om honom Håller med till 100%! Redigerad 6 juni, 2007 av Mordos Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 6 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2007 Känner bara igen namnet men det ringer ingen klocka. Är det han som skrev 'Jag Kan Inte Få Upp Min Kokosnöt', månne? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 6 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2007 (redigerad) Man har ju vuxit upp med honom! Minns speciellt "Far, jag kan inte få upp min kokosnöt" som mamma brukade spela av honom på en LP (!). Lite fint att han gick bort på nationaldagen i alla fall... (: Känner bara igen namnet men det ringer ingen klocka. Är det han som skrev 'Jag Kan Inte Få Upp Min Kokosnöt', månne? -- Ni har aldrig hört "Var är tvålen broder~~"? Redigerad 6 juni, 2007 av Qouad Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 6 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2007 (redigerad) Var är tvålen broder! R.I.P -- Ni har aldrig hört "Var är tvålen broder~~"? --- Utan lödder badar slödder, det är dock ett visdomsord! Redigerad 6 juni, 2007 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 6 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2007 Povel var en bra karl - en stor underhållare och 1900-tals-ikon. Dessutom var han ju av adlig börd. Requiescat in pace. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 6 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2007 Povel var en bra karl - en stor underhållare och 1900-tals-ikon. Dessutom var han ju av adlig börd. Requiescat in pace. Jag har för mig att Povel avsa sig allt som hade med adelsakpet att göra. Detta diskuterades på Flashback i en tråd om huruvidare Povel var sosse eller ej, de kom fram till att hans politiska framtoning var ganska svag, han valde att göra satir på andra samhällsdiskussioner än politik. Men hans kärleksfulla budskap får nog många att tro att han politiskt sätt låg åt vänster. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 6 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2007 OJOJOJOJ! visste jag inte om alls. synd då han var ganska bra. RIP P.R. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 6 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2007 *Visar att jag bryr mig genom att prata med en död köttklump* Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 7 juni, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 juni, 2007 Tråkigt att höra! Han avled tyvärr igår. Jo, hörde det i efterhand. Nåja. Bluff och Spark och Tork och Kvark voro sex små dvärgar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 7 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 juni, 2007 Bluff och Spark och Tork och Kvark voro sex små dvärgar! Wtf. Det där har jag hört förut.. Povel Ramel har jag inte en blekaste om vem det är.. Men det där.. Hjälp!? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 7 juni, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 juni, 2007 Wtf. Det där har jag hört förut.. Povel Ramel har jag inte en blekaste om vem det är.. Men det där.. Hjälp!? Det där början i låten "Lingonben" av Povel Ramel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 9 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2007 Jag gillade aldrig Povel Ramel. Konstigt namn, konstiga texter och trist musik. Men han var ju riktigt stor i Sverige. RIP. Jag diggar dig jag diggar dig jag dig-dig-diggar dig Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 9 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2007 (redigerad) Jag gillade aldrig Povel Ramel. Konstigt namn, konstiga texter och trist musik. Men han var ju riktigt stor i Sverige. RIP. Jag diggar dig jag diggar dig jag dig-dig-diggar dig Haha! Hans rap-parodi på dåtidens stockholmsbor är bra rolig Btw så var hans texter ofta helt geniala, inte särskillt konstiga utan mest vitsiga och roliga. Redigerad 9 juni, 2007 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts