Jump to content

Povel Ramel Har Avlidit

Siana
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 42
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Nämen titta, rent och skärt SPAM. (Edit: eftersom det inte ens stod något i inlägg gick det inte ens att quota...)

Hur känns det FoxtroT?

---

On Topic: hur lång tid brukar det ta för SVT att sätta ihop minnesprogram när ikoner som Povel går bort? Påminn gärna när/om det kommer.

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Noo!! :'(

Det var inte mer än några månader sen jag tänkte att han skulle leva i många år till, så pigg och alert som han är (var). Han gjorde jäkligt många bra grejer, en klar favorit är Högt Uppe På Berget. :shifty:

Riktigt rolig gammal gubbe. RIP! Ramel var en av få som jag tänkte på när jag såg den gamla tråden "Vilken kändis skulle du sakna?". Andra kandidater förutom Povel var hela Galenskaparna/After Shave-gänget, Hans Alfredsson och Björn Gustavsson. Ja, förutom de yngre komikerna som Robert Gustavsson och andra liknande personer som Henrik Schyffert etc.

Riktigt sorgligt, jag hade hoppats på mycket mer från honom! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man har ju vuxit upp med honom! Minns speciellt "Far, jag kan inte få upp min kokosnöt" som mamma brukade spela av honom på en LP (!). :shifty:

Lite fint att han gick bort på nationaldagen i alla fall... (:

Inte jag :)

Han har snarare varit en sån som alla skrikit "stäng av" när han hörts i lägenheten, sorgligt men sant :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man har ju vuxit upp med honom! Minns speciellt "Far, jag kan inte få upp min kokosnöt" som mamma brukade spela av honom på en LP (!). :)

Lite fint att han gick bort på nationaldagen i alla fall... (:

Känner bara igen namnet men det ringer ingen klocka. Är det han som skrev 'Jag Kan Inte Få Upp Min Kokosnöt', månne?

:shifty:

--

Ni har aldrig hört "Var är tvålen broder~~"?

Redigerad av Qouad
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Povel var en bra karl - en stor underhållare och 1900-tals-ikon. Dessutom var han ju av adlig börd.

Requiescat in pace.

Jag har för mig att Povel avsa sig allt som hade med adelsakpet att göra. Detta diskuterades på Flashback i en tråd om huruvidare Povel var sosse eller ej, de kom fram till att hans politiska framtoning var ganska svag, han valde att göra satir på andra samhällsdiskussioner än politik. Men hans kärleksfulla budskap får nog många att tro att han politiskt sätt låg åt vänster.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag gillade aldrig Povel Ramel. Konstigt namn, konstiga texter och trist musik. Men han var ju riktigt stor i Sverige. RIP.

Jag diggar dig jag diggar dig jag dig-dig-diggar dig :(

Haha! Hans rap-parodi på dåtidens stockholmsbor är bra rolig :ermm:

Btw så var hans texter ofta helt geniala, inte särskillt konstiga utan mest vitsiga och roliga.

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor