Maxz Skrivet 5 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 juni, 2007 Har haft min dator i ca 3 år nu och känns som det snart börjar bli dags för en uppgradering. Vad är det spel kräver mest? Processor kraft, minne eller grafikkort? Har dessa delar i datorn. AMD Athlon 64 3500+ / 2.2 GHz processor Geforce 6800 GT 1 Gb minne Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 5 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 juni, 2007 Har haft min dator i ca 3 år nu och känns som det snart börjar bli dags för en uppgradering. Vad är det spel kräver mest? Processor kraft, minne eller grafikkort? Har dessa delar i datorn. AMD Athlon 64 3500+ / 2.2 GHz processor Geforce 6800 GT 1 Gb minne Tror det är bäst med antigen Processor eller RAM. Men så klart graffe för dom nyare sakerna så som "pixel shader 3.0" och sånt. Kan du inte klocka processorn och skaffa mer RAM? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 5 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 juni, 2007 Har haft min dator i ca 3 år nu och känns som det snart börjar bli dags för en uppgradering. Vad är det spel kräver mest? Processor kraft, minne eller grafikkort? Har dessa delar i datorn. AMD Athlon 64 3500+ / 2.2 GHz processor Geforce 6800 GT 1 Gb minne Om du skaffar en dubbelkärnig processor och ett ordentligt grafikkort skulle du vara med i fighten igen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 5 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 juni, 2007 Beror helt på vad du planerar att göra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 5 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 juni, 2007 Lånar tråden lite, ska jag köpa helt ny dator eller uppgradera; AMD Athlon64 3000+ GeForce 6600 512 RAM. ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 6 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2007 Lånar tråden lite, ska jag köpa helt ny dator eller uppgradera; AMD Athlon64 3000+ GeForce 6600 512 RAM. ? Det är väl alltid mest Ekonomiskt att Uppgradera framför att köpa en ny dator, OM MAN INTE HAR EN WIN 98 Baserad dator. Så jag skulle säga uppgradera. ______________________________ Trådskaparen... Tänkte lite fel där. jag säger som DrStupid. Vad ska du använda den till? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JSHC Skrivet 6 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2007 Det är väl alltid mest Ekonomiskt att Uppgradera framför att köpa en ny dator, OM MAN INTE HAR EN WIN 98 Baserad dator. Så jag skulle säga uppgradera. Eller om man har AGP, då är det inte värt att uppgradera. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 6 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2007 AMD Athlon 64 3500+ / 2.2 GHz processor Geforce 6800 GT 1 Gb minne Har exakt samma config som du och jag tänker inte uppgradera på ett bra tag. Utvecklingen i spelbranschen går inte framåt lika snabbt längre så jag tror att det där fortfarande räcker ganska bra. Tycker bara att du ska uppgradera om du har väldigt höga krav på grafik eller märker att dina spel inte flyter så bra som du vill. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the spooky stick Skrivet 9 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2007 (redigerad) Jag ber så mycket om ursäkt men jag skulle vilja få lite hjälp så därför lånar jag tråden för att jag vågar inte skapa en ny. Nu är det så att jag ska köpa en ny dator och skulle behöva veta om denna är bra. Denna Tack på förhand Jag ska andvända den till att spela spel som t.e.x Oblivion Redigerad 9 juni, 2007 av the spooky stick Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts