Jump to content

Betyg VT07

samuelszon
 Share

Recommended Posts

Du har fan sjukt mycket mer MVG än mig typ, har mest VG. Ditt IG drar ner på ditt snitt en jävla massa du vet det va?

Sen vafan ska du med 20,0 snitt till? XD. Läkare?

Mitt IG ja. Har för mig att det dras bort sen vid ansökan. Jag ska bli psykolog.

Kan inte va läkare, då skulle han läst andra kurser... Kan faktiskt inte gissa vad han ska söka till som kräver 20.0, med de kurser han läst.

*Väntar på svar*

Hehe, jo precis... valde ganska fel gymnasium om man säger så. Men vafan, då var jag 15 år, nu är jag 18 och vet vad jag vill göra av mitt liv. :ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 160
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Bild VG

Tyska G

Engelska G

Idrott G

Matematik MVG

Musik VG

Biologi MVG

Fysik VG

Kemi MVG

Geografi VG

Historia MVG

Religionskunskap: VG

Samhällskunskap VG

Syslöjd VG

Svenska VG

Teknik VG

Årskurs åtta, Vårterminen

3G + 9VG + 4MVG = 245p.

Snitt: 15,3

Jag är rätt nöjd, ökning på 45 p, jämfört med förra terminen. Nästa termin ska jag satsa på att få ca 30-45p mer än denna :]

Hade varit häftigt att "catwalka" över 300-gränsen med slutbetyg.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Får våra betyg imorron men det kommer nog se ut ungefär såhär:

Spanska VG

Idrott VG

Matematik VG

Geografi VG

Historia VG

Samhällskunskap VG

Träslöjd VG

Hemkunskap VG

Engelska G (vi har en skånsk lärare som typ fått sparketn tihi)

Musik G

Biologi G

Fysik G

Kemi G

Svenska G

Teknik G

Redigerad av n00dles
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Goin' out 8th grade, aye.

Bild: G

Biologi: MVG

Engelska: MVG

Fysik: MVG

Geografi: MVG

Hem- och konsumentskunskap: VG

Historia: MVG

Idrott och hälsa: MVG

Kemi: MVG

Matematik: MVG

Moderna språk, språkval, tyska: MVG

Musik: VG

Religionskunskap: MVG

Samhällskunskap: VG

Slöjd: VG

Svenska: MVG

Teknik: VG

Bild skiter jag fullständigt i, blir ju det som plockas bort... förstår fan inte ens vad läraren säger (han är dansk).

Ska egentligen ha MVG i Teknik också, i alla fall om man dömer efter vilka andra som fick det, som jag jobbar jämlikt med...

Annars är jag otroligt nöjd. Har höjt mig i flera ämnen under VT. Hoppades på att komma över 270 poäng, blev hela 295. Skulle dock vilja ha 5 poäng till, så jag klår min syrra (:!!!:). Blir att satsa på Samhälls, hon gav inte några MVG:n i 8:an...

Redigerad av KvaddadPadda
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Goin' out 8th grade, aye.

Bild skiter jag fullständigt i, blir ju det som plockas bort... förstår fan inte ens vad läraren säger (han är dansk).

Ska egentligen ha MVG i Teknik också, i alla fall om man dömer efter vilka andra som fick det, som jag jobbar jämlikt med...

Annars är jag otroligt nöjd. Har höjt mig i flera ämnen under VT. Hoppades på att komma över 270 poäng, blev hela 295. Skulle dock vilja ha 5 poäng till, så jag klår min syrra (:!!!:) . Blir att satsa på Samhälls, hon gav inte några MVG:n i 8:an...

Jag hade 295 nu när jag gick ut nian, du kommer säkerligen höja dig i nian också.. har du chans på MVG i musik och slöjd till exempel?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade 295 nu när jag gick ut nian, du kommer säkerligen höja dig i nian också.. har du chans på MVG i musik och slöjd till exempel?

Skulle inte tro det, är inte så bra på praktiska ämnen. (:!!!:)

Men i Teknik, Samhälls och HK (laga mat är jag en jävel på dancing_817245_0.gif) kan jag nog få MVG. Jag vet inte riktigt om jag behöver så mycket poäng iofs, ska gå Natur, och man behöver typ bara 180 poäng för att komma in på Natur här. Men hey, alltid kul att skryta om sina högstadie-poäng för barnbarnen. dancing_817245_0.gif

Vilken linje ska du gå?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle inte tro det, är inte så bra på praktiska ämnen.(w00t)

Men i Teknik, Samhälls och HK (laga mat är jag en jävel på dancing_817245_0.gif) kan jag nog få MVG. Jag vet inte riktigt om jag behöver så mycket poäng iofs, ska gå Natur, och man behöver typ bara 180 poäng för att komma in på Natur här. Men hey, alltid kul att skryta om sina högstadie-poäng för barnbarnen. dancing_817245_0.gif

Vilken linje ska du gå?

(:!!!:)

Kebab må hävda att du är hans klon men du är fanimej min!

Jag vet inte om du har läst det men jag hade 13 MVG, 1 VG och 3 G. G i bild, slöjd och musik. Inte bra på praktiska jag heller :D

Jag ska gå Samhälle - Internationell, mycket engelska och andra språk där ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

IB tfw! <_<

Det är vad jag kallar internationell då den ser typ exakt lika ut över hela världen.

Jo, den är självklart mycket bättre, men hde inte möjlighet att gå det då jag inte vill flytta eller så. Plus att den verkar jobbig, är det inte så att man inte har några prov, förutom några i slutet av terminerna som avgör allt?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

IB tfw! <_<

Det är vad jag kallar internationell då den ser typ exakt lika ut över hela världen.

Jo, den är självklart mycket bättre, men hde inte möjlighet att gå det då jag inte vill flytta eller så. Plus att den verkar jobbig, är det inte så att man inte har några prov, förutom några i slutet av terminerna som avgör allt?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor