Jump to content

Betyg VT07

samuelszon
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 160
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Engelska VG

Hemkunskap G (Går seriöst inte att få högre. "Du kan massor men eftersom du bara går i

åttan så sätter jag lägre!")

Idrott G

Matte G

Tyska G-

Musik VG (Musikklass = Gratis VG. Skulle jag gått i vanlig klass skulle jag säkerligen ha MVG dock. Surt... :( )

Biologi G

Fysik G

Kemi G

SO VG

Slöjd G

Svenska G

Teknik VG

Jag är för lat... :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har man fått sina betyg samlade på ett papper då.

Datorkunskap - VG

Programmering A - VG

Programmering B - G

Engelska A - MVG

Estetisk Verksamhet (bild) - VG

Fysik A - MVG

Historia A - MVG

Kemi A - MVG

Matematik A - MVG

Matematik B - MVG

Matematik C - MVG

Matematik D - MVG

Naturkunskap A - MVG

Moderna språk, steg 1 (Spanska) - MVG

Svenska A - VG

Körkortsteori - VG

Biologi A - MVG

Redigerad av Hew
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Samma här;

Datorkunskap: VG

Programmering A: VG

Programmering B: VG

Engelska A: MVG

Estetisk Verksamhet (Bild): VG

Moderna Språk, steg 3 (Franska): VG

Moderna Spräk, steg 4 (Franska): MVG

Fysik A: MVG

Historia A: MVG

Kemi A: VG

Matematik A: MVG

Matematik B: MVG

Matematik C: MVG

Matematik D: MVG

Naturkunskap A: MVG

Svenska A: MVG

Praktisk retorik: MVG

Biologi A: MVG

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Våran lärare var en föredetta marinbiolog så han ville dra ut på allting så vi "lärde" oss så mycket som möjligt om en sak. Därav så påpekade jag atomerna för att han pratade om de där jävla atomerna i en vecka. Resten sket han i. Förutom ekologin i vattnet. Det skulle vi kunna in och ut tyckte han.

Peter Freij, jag hatar dig.

Ojdå. Tråkigt med dåliga lärare. :ermm:

-----

Själv kommer jag nog inte få mina betyg än på ett tag. Men det ser inte så ljust ut just nu. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hyfsat, 15.61 snitt. Skulle kunna fått 17 om jag inte var så jävla lat :ermm:

15.80 här. Samma som du annars, typ. Angående höjning alltså. Fan, jag måste ha MVG i allt. Får typ göra om 10 kurser eller nåt. Kommer ta mig fan spendera två år på den skiten :'(

7sp9h8us0cmk.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gick ut 9:an igår. Adolf Fredriks Musikklasser (Jag vet jag vet, jävla bög skola, jag håller till och med med.) 215 Poäng fick man sista terminen. Jag är ingen jävla plugghäst. Fick bara två MVG. Engelska och Musik. Sen sex VG och fyra G om jag inte mins fel. Inte ett enda IG i alla fall. Riskerade det i matte. Men tur att det finns justa lärare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har inte fått mina betyg än. Värkar vara många som har sjukt höga betyg. Själv är jag nöjd om jag ens orkar göra något. Blir alltid sista dagen innnan inlämning jag gör klart läxorna. :D Förstår inte hur man kan klara av att jobba upp sig i tre fyra MVG'n. Själv är man så slut efter skolan (speciellt då vi har NO) att man sover då man kommer hem.

Redigerad av Cyprez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har inte fått mina betyg än. Värkar vara många som har sjukt höga betyg. Själv är jag nöjd om jag ens orkar göra något. Blir alltid sista dagen innnan inlämning jag gör klart läxorna. :D Förstår inte hur man kan klara av att jobba upp sig i tre fyra MVG'n. Själv är man så slut efter skolan (speciellt då vi har NO) att man sover då man kommer hem.

Ofta innebär det att vissa även faktiskt har något innanför pannbenet, tro det eller ej, men det är inte omöjligt att folk kan klara MVG i många ämnen utan att plugga.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hålled med i det du säger.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan väl posta mitt snitt också då, 16.5. Efter första året låg jag närmare 18, men sen blev jag sakta latare och sänkte mig för varje termin.

Vad jag vet ska det dock inte vara några problem för mig att komma in på vad jag sökt, om det inte är ovanligt många sökande i år.

Hur räknar man ut snittet?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur räknar man ut snittet?

Multiplicera betyget i varje kurs med dess poäng (Om du fått VG i Engelska A 100p tar du alltså 15x100). När du gjort detta för alla kursen adderar du ihop dem. Slutligen delar du med kursernas sammanlagda poäng.

Om du tycker det låter krångligt kan du använda den här sidan:

http://www.vhs.se/templates/Slutbetyg.aspx?id=968

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ofta innebär det att vissa även faktiskt har något innanför pannbenet, tro det eller ej, men det är inte omöjligt att folk kan klara MVG i många ämnen utan att plugga.

Låter som om säger att folk som inte har MVG är blåsta speciellt med det uttrycket. Det är omöjligt att lära sig utan att plugga. Antingen hänger du med på lektionerna eller jobbar du hemma, eller båda. Sen beror det på hur intresserad du är. Folk som är intresserad av att lära sig använder tydligen inte sitt korttidsminne. Är du allt för ointresserad och okoncentrerad lagrar inte hjärnan det på samma sätt. Sen handlar det mycket om viljan. Tyvärr saknar jag den helt. Då jag har sträckt mig till en G nivå struntar jag i resten, förutom i de få ämnen, eller arbeten som jag faktiskt gillar.

Redigerad av Cyprez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hitills. Har säkert glömt bort en hel del. Men det här är i de ämnen jag kommer ihåg.

Jag går samhälls kultur årskurs 2.

MVG

litterär gestaltning

engelska a

engelska b

svenska a

svenska b

samhälls a

Idrott

VG

historia a

historia b