T-Bone Mendez Skrivet 6 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2007 Svenska: G Historia: VG Samhällskunskap: G Religion: VG Geografi: G Engelska: VG Teknik: IG Hemkunskap: G Matte: IG Fysik: IG Biologi: IG Kemi: IG Bild:IG Slöjd: VG Musik: G Idrott: MVG Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 6 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2007 Meh, för det första så innebär (oftast, om du inte har fuskat) ett MVG att du också är mycket påläst inom området. Detta är ju perfekt till gymnasiet då jag kommer och kan en hel del. När jag har kapacieteten, varför inte utnyttja den? Dessutom, som Tweak sade, så har jag allvarligt talat inte kämpat med mina betyg. Jag har följt min studeringsplan och gjort det jag ska/skulle göra, så jag känner mig absolut inte utbränd inför gymnasiet, eller i alla fall sommarlovet. Det är ju trots allt ett år kvar. Om du inte har överarbetat så är det ju inget fel. Men jag hade t e x en brud på min förra skola som pluggade hela dagarna när hon kom hem typ, pluggade sönder sig själv, hon gjorde inget annat typ. Visst fick hon MVG i alla ämnen, men sedan hade hon ju knappt haft något annat för sig än att plugga, och hon blev ganska skoltrött i slutet vill jag lova. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 6 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2007 Svenska: G Historia: VG Samhällskunskap: G Religion: VG Geografi: G Engelska: VG Teknik: IG Hemkunskap: G Matte: IG Fysik: IG Biologi: IG Kemi: IG Bild:IG Slöjd: VG Musik: G Idrott: MVG Går du på alla lektioner? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 6 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2007 (redigerad) Jag hatar det svenska betygssystemet där det är för lätt att vara bra. Everrrryone is an A-student! Only in Sweden.. Been there done that. Men det brukar lösa sig så länge man har valt något man är genuint intresserad av. Håll ut. Lite skönt att inte få allt för höga krav på sig under högstadiet, i den åldern är det inte meningen att man ska plugga 5 timmar om dagen. Och sen vet vi ju att det är gymnasiebetygen som är de enda som räknas, och folk som har 20,0 där ÄR bra. Jag gillar iofs inte heller betygssystemet. Redigerad 6 juni, 2007 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 6 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2007 Får reda mina på onsdag nästa vecka. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Perlan Skrivet 6 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2007 Får reda mina på onsdag nästa vecka. Samma här. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 6 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2007 (redigerad) Förresten, en i min klass går ut med toppbetyg. I högstadiet hade hon MVG i allt, nu har hon även fått MVG i alla sina kurser på gymnasiet (natur). Hon är dessutom väldigt sportig och sjukt snygg, känns nästan lite omänskligt... Redigerad 4 oktober, 2007 av Tackleberry Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 6 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2007 Civilingenjör i medieteknik. Förresten, en i min klass går ut med toppbetyg. I högstadiet hade hon MVG i allt, nu har hon även fått MVG i alla sina kurser på gymnasiet (natur). Hon är dessutom väldigt sportig och sjukt snygg, känns nästan lite omänskligt... A-barn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 6 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2007 A-barn. Rätta ordet är.. Mutant. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
T-Bone Mendez Skrivet 6 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2007 Går du på alla lektioner? Nej Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 6 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2007 (redigerad) Svenska-VG Matte-G Engelska-VG/MVG (Vet inte säkert än) HKK-VG Gympa-VG Slöjd-G SO-G NO-G Teknik-VG Spanska-G Musik-MVG Bild-G Jag är nöjd, det känns inte som att jag skulle klarat av bättre betyg ändå, jag är på tok för lat. Redigerad 6 juni, 2007 av felshoe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 6 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2007 (redigerad) Svenska: IG Historia: IG Samhällskunskap: IG Religion: IG Geografi: IG Engelska: IG Teknik: IG Hemkunskap: IG Matte: IG Fysik: IG Biologi: IG Kemi: IG Bild:IG Slöjd: IG Musik: IG Idrott: IG Redigerad 6 juni, 2007 av Frenzy Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 6 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2007 Svenska: IG Historia: IG Samhällskunskap: IG Religion: IG Geografi: IG Engelska: VG Teknik: IG Hemkunskap: IG Matte: IG Fysik: IG Biologi: IG Kemi: IG Bild:IG Slöjd: IG Musik: IG Idrott: IG Vafan, bra jobbat ! Hur lyckades du? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 6 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2007 Vafan, bra jobbat ! Hur lyckades du? Är osäker på Svenskan och Engelska. Men det är enkelt, gå inte till skolan bara. Och nej, jag är ingen jävla skolkare och skit... har varit sjukskriven den mesta tiden av nian. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 6 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2007 Engelska: VG Får man fråga hur, av all nyfikenhet? OnTopic: Får betygen nästa vecka tror jag Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 6 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2007 Får man fråga hur, av all nyfikenhet? OnTopic: Får betygen nästa vecka tror jag Jag skrev fel, ska vara ett IG. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 6 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2007 Nej Varför? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Dumbom Skrivet 6 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2007 Har inte fått reda på alla betyg än, om jag ska gissa så kommer det se ut såhär. Grönt = Helt säker. Rött = Osäker Svenska: G-VG Engelska: G-VG Matte: MVG Geografi: MVG Samhällskunskap: MVG Historia: MVG Religion: MVG Kemi: MVG Fysik: VG-MVG Biologi: MVG Teknik: VG Slöjd: VG-MVG Hemkunskap: MVG Bild: G-VG Idrott: G Musik: MVG Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 6 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2007 (redigerad) Okej, det här låter ju kul. Idrott: MVG* Slöjd: MVG Bild: VG Engelska: MVG Religion: MVG Historia: MVG Samhällskunskap: MVG Geografi: MVG Svenska: VG Hemkunskap: MVG Spanska: MVG* Biologi: VG Fysik: VG Kemi: VG Matte: MVG Musik: VG Totalpoäng: 290 * = Inte fått reda på än. Idrotten är dock säker eftersom jag är bäst, och i spanskan vill min lärare verkligen ge mig MVG så jag skulle bli förvånad om jag inte får det. Slutar på tisdag. Förresten, visst var jag cool som skrev ut alla SO-ämnen? Redigerad 6 juni, 2007 av Marquis Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 6 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2007 G - VG i allt förutom idrott och naturkunskap. Röra mig vet jag hur jag gör. Orkar bara inte. Behöver fan inte veta vad en atom är om jag går en media linje. Själv tycker jag man lär sig mycket bra och intressanta saker i naturkunskapen. (Har läst A än så länge). "Behöver fan inte veta vad en atom är om jag går en media linje." är ett mycket dåligt argument, då en ytterst liten del av lektionstiden har med det och göra. Naturkunskapen handlar ju mest om saker som ligger i tiden och rör oss människor, till exempel det dåliga ozon-lagret, övergödning av sjöar, allergier och jordens naturresurser. Fast å andra sidan, det kanske ser annorlunda ut på andra skolor? Vi har i vilket fall bara pratat om atomer i.. 20 minuter, på sin höjd. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts