Siana Skrivet 5 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 juni, 2007 Inte på slutbetyget. Sen så räknar man dem 4 ämnena som 4 betyg när man räknar poäng Det vet jag. Men nu ser det ut som att du fått MVG i fyra olika ämnen, men i själva verket fick du ju "bara" MVG i SO. Fixar man ett MVG får man resten på köpet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 5 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 juni, 2007 VG i allt som förra året, utom svenskan der ja få mvg ok+. Hoppas också på ett MVG in english cus i like gott mvg on both the SA an teh comprehensiontest. Kanske ett VG i idrott också... kanske. Ska sparka upp SO:n på MVG i nian. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 5 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 juni, 2007 Hoppas på MVG i estetisk verksamhet och ett VG/VG+ idrott( ger inte MVG i ettan ) sen hoppas jag på G i svenska a Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 5 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 juni, 2007 G - VG i allt förutom idrott och naturkunskap. Röra mig vet jag hur jag gör. Orkar bara inte. Behöver fan inte veta vad en atom är om jag går en media linje. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SiXxe Skrivet 5 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 juni, 2007 Har inte fått reda på allt än men vet att jag i alla fall minst har VG i Religion, Geografi och Engelska. Sen lär jag ha G i resten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 5 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 juni, 2007 Vad jag tror så har jag 3 IG'n, på fredag så får jag reda på det =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 5 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 juni, 2007 Jag hatar när folk får höga betyg.Jag hatar när folk blir sura över att inte ha fått så höga betyg som dem enligt sig själva förtjänar. Jag är nöjd så länge jag slipper IV nästa år. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FoxtroT Skrivet 5 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 juni, 2007 Går ju i 8:an så tar det inte så jätte seriöst. Svenska: G Engelska: G+ Matte: G- (Kanske IG) Teknik: VG Biologi: G Hemkunskap: G Träslöjd: VG Fysik: G Musik: G Bild: VG+ Idrott: G Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 6 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2007 Jag hatar när folk får höga betyg. Jag hatar när folk är avundsjuka Haha. Till ingen nytta om man går grundskolan Man kommer in på gymnasiet och sedan räknas inte alla de där "coola" MVGna folk fick. Kanske är det så, men jag gillar att bevisa för mig själv vad jag kan och kunskapen jag har fått kommer nog hjälpa mig en hel del på gymnasiet Sen har jag inte heller slitit allt för mycket, räcker med att hänga med på lektionerna och plugga lite på proven hemma. Det vet jag. Men nu ser det ut som att du fått MVG i fyra olika ämnen, men i själva verket fick du ju "bara" MVG i SO. Fixar man ett MVG får man resten på köpet. Vi har alltid haft blockbetyg i SO, absolut, men i betygslappen skrivs de ju ut som fyra ämnen så varför skulle man inte skriva så här? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 6 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2007 Matematik A - MVG Matematik B - MVG Biologi A - MVG Naturkunskap - MVG Svenska A - MVG Engelska A - MVG Datorkunskap - MVG Samhälle - MVG Levnadslära - VG Spanska steg 3 - VG Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samuelszon Skrivet 6 juni, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2007 Haha. Till ingen nytta om man går grundskolan Man kommer in på gymnasiet och sedan räknas inte alla de där "coola" MVGna folk fick. SlewME: Håller med till fullo där, förstod mig aldrig på de som pluggade så de blev helt utbrända i nian för att komma in på natur som behövde 130p. Jag säger inte att man ska slappa, men man måste ju klara tre år till sen... Meh, för det första så innebär (oftast, om du inte har fuskat) ett MVG att du också är mycket påläst inom området. Detta är ju perfekt till gymnasiet då jag kommer och kan en hel del. När jag har kapacieteten, varför inte utnyttja den? Dessutom, som Tweak sade, så har jag allvarligt talat inte kämpat med mina betyg. Jag har följt min studeringsplan och gjort det jag ska/skulle göra, så jag känner mig absolut inte utbränd inför gymnasiet, eller i alla fall sommarlovet. Det är ju trots allt ett år kvar. Dessutom tycker jag att det är skönt att jag kan välja vad jag vill, även om jag vill gå på en linje som kräver 120 p. Kan väl lika gärna posta betygen då: Svenska: MVG Matematik: MVG Engelska: MVG Spanska: VG Musik: MVG NO: MVG SO: MVG Bild: MVG Slöjd: MVG HKK: MVG Idrott: MVG Teknik: MVG Meritvärde: 315 (eller 320, jag vet inte riktigt hur det räknas) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 6 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2007 Det vet jag. Men nu ser det ut som att du fått MVG i fyra olika ämnen, men i själva verket fick du ju "bara" MVG i SO. Fixar man ett MVG får man resten på köpet. Nope, inte för oss iaf, den sista terminen. Min lärare bestämde sig för att inte göra så för att ge "ett rättvisare betyg". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 6 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2007 Jag slutar nästa vecka . Här är mina betyg: Svenska: VG Engelska: VG Matematik: G Idrott: VG Musik: MVG Bild: VG SO: VG Biologi: VG Kemi: MVG Teknik: MVG Fysik: VG Träslöjd: G Hemkunskap: MVG 4 MVG, 10 VG & 2 G. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 6 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2007 Svenska: VG Matematik: VG Engelska: VG/MVG (vet inte än) Spanska: - Musik: VG NO: VG SO: G Bild: G Slöjd: G HKK: VG Idrott: VG Teknik: G Nöjd med betygen... Bara engelskan jag oroar mig för. Jag vet att jag kan fixa MVG. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 6 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2007 (redigerad) Nej, inte nöjd. Ville ha MVG i matte A men fick bara VG! Allt min flörtande med fröken helt i onödan. Redigerad 6 juni, 2007 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 6 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2007 Behöver fan inte veta vad en atom är om jag går en media linje. ... Allmänbildning Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 6 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2007 (redigerad) Medieprogrammet, åk 1. Svenska A: VG Engelska A: VG Matte A: VG Data: MVG MPR: VG MDK: G Idrott och hälsa A: G Bild: G Naturkunskap A: VG Samhällskunskap A: Vi ska fortsätta efter höst, så det står inget betyg iår. Tror att det var allt, blev förvånad att jag hade såpass bra när jag typ skolkat skitmycket pga familjesituationen. Jag har helt enkelt inte orkat, men det gick ju bra ändå. Redigerad 6 juni, 2007 av Merkky Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 6 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2007 Jag hatar när folk får höga betyg. Jag hatar det svenska betygssystemet där det är för lätt att vara bra. Everrrryone is an A-student! Only in Sweden.. Det sjuka är att jag, trots den allvarliga skoltröttheten, ska börja på ett 5-årigt program efter sommarn. Been there done that. Men det brukar lösa sig så länge man har valt något man är genuint intresserad av. Håll ut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 6 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2007 har inte fått betygen ännu men baserat på det jag vet. musik G bild G-vg Matte MVG teknik MVG idrott MVG Fysik MVG slöjd MVG Resten vg Då jag går tyska väljer jag bort musik, det är mitt hatämne. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 6 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2007 ... Allmänbildning Allmänbildning har jag. Behöver inte kunna det mesta man lär sig där. Hjälper en ändå inte senare i livet förutom om det kommer upp på "Vem vill bli miljonär?". Typ. Föredrar att spendera min studeringstid på annat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts