Jump to content

Betyg VT07

samuelszon
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 160
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag hatar när folk får höga betyg.

Jag hatar när folk är avundsjuka :P

Haha. Till ingen nytta om man går grundskolan :rolleyes:

Man kommer in på gymnasiet och sedan räknas inte alla de där "coola" MVGna folk fick.

Kanske är det så, men jag gillar att bevisa för mig själv vad jag kan och kunskapen jag har fått kommer nog hjälpa mig en hel del på gymnasiet :P Sen har jag inte heller slitit allt för mycket, räcker med att hänga med på lektionerna och plugga lite på proven hemma.

Det vet jag. Men nu ser det ut som att du fått MVG i fyra olika ämnen, men i själva verket fick du ju "bara" MVG i SO. Fixar man ett MVG får man resten på köpet.

Vi har alltid haft blockbetyg i SO, absolut, men i betygslappen skrivs de ju ut som fyra ämnen så varför skulle man inte skriva så här?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha. Till ingen nytta om man går grundskolan :rolleyes:

Man kommer in på gymnasiet och sedan räknas inte alla de där "coola" MVGna folk fick.

SlewME: Håller med till fullo där, förstod mig aldrig på de som pluggade så de blev helt utbrända i nian för att komma in på natur som behövde 130p. Jag säger inte att man ska slappa, men man måste ju klara tre år till sen...

Meh, för det första så innebär (oftast, om du inte har fuskat) ett MVG att du också är mycket påläst inom området. Detta är ju perfekt till gymnasiet då jag kommer och kan en hel del. När jag har kapacieteten, varför inte utnyttja den?

Dessutom, som Tweak sade, så har jag allvarligt talat inte kämpat med mina betyg. Jag har följt min studeringsplan och gjort det jag ska/skulle göra, så jag känner mig absolut inte utbränd inför gymnasiet, eller i alla fall sommarlovet. Det är ju trots allt ett år kvar.

Dessutom tycker jag att det är skönt att jag kan välja vad jag vill, även om jag vill gå på en linje som kräver 120 p.

Kan väl lika gärna posta betygen då:

Svenska: MVG

Matematik: MVG

Engelska: MVG

Spanska: VG

Musik: MVG

NO: MVG

SO: MVG

Bild: MVG

Slöjd: MVG

HKK: MVG

Idrott: MVG

Teknik: MVG

Meritvärde: 315 (eller 320, jag vet inte riktigt hur det räknas)

:P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det vet jag. Men nu ser det ut som att du fått MVG i fyra olika ämnen, men i själva verket fick du ju "bara" MVG i SO. Fixar man ett MVG får man resten på köpet.

Nope, inte för oss iaf, den sista terminen.

Min lärare bestämde sig för att inte göra så för att ge "ett rättvisare betyg".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Medieprogrammet, åk 1.

Svenska A: VG

Engelska A: VG

Matte A: VG

Data: MVG

MPR: VG

MDK: G

Idrott och hälsa A: G

Bild: G

Naturkunskap A: VG

Samhällskunskap A: Vi ska fortsätta efter höst, så det står inget betyg iår.

Tror att det var allt, blev förvånad att jag hade såpass bra när jag typ skolkat skitmycket pga familjesituationen. Jag har helt enkelt inte orkat, men det gick ju bra ändå. :rolleyes:

Redigerad av Merkky
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hatar när folk får höga betyg.

Jag hatar det svenska betygssystemet där det är för lätt att vara bra.

Everrrryone is an A-student! Only in Sweden.. :rolleyes:

Det sjuka är att jag, trots den allvarliga skoltröttheten, ska börja på ett 5-årigt program efter sommarn. :P

Been there done that. Men det brukar lösa sig så länge man har valt något man är genuint intresserad av.

Håll ut.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor