Cyper Skrivet 2 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2007 (redigerad) Tänkte att ni kunde berätta lite om olika bus eller andra ''konstiga saker'' som man höll på med. För er som vågar titta tillbaks.. Diskuterade samma sak på ett annat forum. Kan vara ganska roligt att höra. Förvånar mig över min dumhet som jag skickligt använde förr. Kan tänka mig att dessa streck varierar som dialekten. Kommer ihåg att jag gjorde massor av saker då jag från ettan till fyran. Proppade upp flytande tvål i mjölkautomaterna. Det slog rekordet i tvåan då de små flickorna insåg att pojkar faktiskt får ont om man slår dem i deras könsorgan. Man kunde nästan tro att det var ett gäng icke könsmogna machokister. Uppradade stod pojkarna och fick sparkar efter sparkar. Tur att man själv inte deltog, vi får se på våran förrening med klassen som kanske äger rum om tjugo år, hur många av dem som verkligen har barn. I ettan hade våran lärare köpt godis till oss som han skulle bjuda på under dagen och han hade lagt det i ett skåp. Det fanns en branddörr bakom ett draperi i klassrummet, och den dörrren hade jag öppnat litet. När lektionen var slut och läraren låste dörren ut till korridoren sprang vi direkt ut och gick in igen genom den öppna branddörren. Vi hade ingen aning om att han hade gömt godis i skåpen, utan vi hittade det då vi snokade där. Sen gick vi ut genom branddörren med godispåsen i hand och delade ut alltsammans till folk på skolgården, riktigt dumt, men man hade inte vett nog. En annan gång hade några barn byggt ett högt torn av kapplastavar, det nådde ända upp till taket och de fick hjälp av lärare den sista biten för att nå ända upp. Efter rasten skulle de ta ett foto på tornet för att ha det som ''minne''.Då de blev rast tog vi chansen. Kommer inte ihåg hur vi tog oss in den här gången, men tror det var ett fönster som vi lämnat öppet. Hur som helst, vi tog oss in dit och gick igenom alla bord i rummet och kastade runt alla papper som låg på dem. Vi välte några soffor och sedan.. Välte vi tornet av kapplastavar. Det blev inget foto. I tvåan kom vi på det ''roligaste'' någonsin! Då folk gick med sina brickor i matsalen drog vi ner byxorna på dem, så alla såg det. Röda i ansiktet stod de där och funderade var de skulle lägga brickan. Måste ha varit totalt galen! Kommer ihåg att jag kastat lera på någon i femman (gick då i tvåan) och han blev sur på mig och gjorde något, var det nu var vet jag inte. Slutade med att jag drog ner hans byxor flera gånger i rad i matsalen. Tillslut blev det för mycket och han började gråta. Det komiska var att han var dubbelt så större än mig, och själv hade jag blont hår, runda glasögon och fula läppar. Sen var jag smal som ett strå. Var även ett klassiker att på natten, ta en kraftig ficklampa och lysa på ljuscensorerna till några kvarters lampor. Lyste man på dem på natten, trodde sensorn att det var dag. Att rycka upp hela plantor i potatisland för att frakta bort dem i lådbil var också något man ägnade sig åt. Sen det klassiska gnida-frigolit-mot-fönster. Redigerad 2 juni, 2007 av Cyprez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 2 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2007 Tyvärr var jag en trevlig och ordentlig liten gosse när jag var liten... :'( Men jag hade några i klassen som kunde ställa till med en hel del hyss, jag ska fråga min kompis om han vill bidra med lite anekdoter Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 2 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2007 Var väl aldrig den som gjorde mest liv av mig. Var väldigt artig och korrekt på alla sätt.. Hm, interesserade mig för sex VÄLDIGT tidigt.. fast jag vet inte om det var så ovanligt, heh.. Det är allt jag kommer på nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 2 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2007 Apolloraket+trapphus, inga detaljer nämnda. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Carlis Skrivet 2 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2007 Hehe låter väldigt roligt Kommer ihåg när jag var ungefär 6 år så kom jag och några polare på att vi skulle starta en karateklubb, det hela gick ut på att vi skulle ta svart bälte och för att få det så var man tvungen att slå ner den man mötte och lyckades man så fick man ett bättre bälte. Det hela slutade med att en polare blev av med sitt näsben och vi insåg att det kanske inte var så bra lek endå. Under ungefär samma tid så fick jag och en polare en ide att vi skulle bygga en koja på ett 7-våningshustak för då skulle vi få en sån bra uttsikt. Så vi drog upp en massa plankor och spik och började bygga tills en dag när det kom en gubbe i blåa kläder och sa att han var polis och att vi inte fick bygga våran koja där och min mamma blev inte allt för glad när man kom hem med polisen. När jag var runt 7 år nåt sånt så lekte jag och några kompisar "krig" det var en lek när man sprang runt med sina leksakspistoler och den som sa pang! först hade dödat den andra och så fick man springa iväg medans den döda fick räkna till 30 eller nåt sånt kommer inte ihåg riktigt. Men iallafall så när vi hade hålt på ett tag så kom det ett "tufft" moppe gäng och skratta åt oss och sa att polisen letade efter oss och vi började som barn gör "neeeej det gör dom inte alls" osv. men så sa dom åt oss att följa med dom så skulle vi få se. När vi kommer till baksidan så står det 3 polisbilar med en massa poliser runt omkring och när dom får syn på oss så börjar dom skrika att vi ska slänga våra vapen och vi små som vi var börjar ifrågasätta varför? osv. men tillslut så kom dom fram och såg på våra vapen och såg att det var leksaksvapen och då berätta dom att det var nån gammal tant som hade ringt polisen och sagt att det var några ungar som sprang runt med riktiga pistoler. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 2 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2007 (redigerad) Hmm... Lågstadiet är en tid jag ser tillbaka på med ett stort leende...här är varför: * Tror jag gick i 2:an eller liknande, då var det två andra ungar som stod inne i ett "lekrum" den ena en tjej den andre en kille. Killen hade med sig en spik som var väldigt häftig tyckte alla, den var nämligen ca 2dm lång, WOW. Denna spik hamnade sedan på något vänster i musen på den lilla flickan xD Jag och mina polare stog glatt och hejade på bredvid * Den här gången var nog också i 2:an tror det närmade sig sommarlov. Vi hade nämligen till uppgift att fixa vår lilla avdelning på skolan, det ville inte vi (jag och 3 kompisar) så vi gick ut för att plocka blommor att ställe på borden. Yeah right. Vi gick in i en liten bod med diverse "cyklar" och liknande, i boden fanns något man kan likna vid en vind, i miniformat, dit upp klättrade en av mina kompisar. Plötsligt får han för sig att skita därifrån ner på golvet. Efter det stank det skit i boden ett bra tag och vi skrattade oss trötta varje gång någon använde grejerna vi visste stog under honom vid tillfället. * Nu tror jag det är 3:an jag går i, vi har skoljogging den här dagen. Väldigt tråkigt tycker jag och mina kompisar, samma som tidigare nämnts, så vi tar en genväg. Vi kommer tidigare än lärarinnan våran räknat med, så där i en buske sitter denna tant på 40-45 bast och utför lite behov. * Mellanstadiet då, 5:an tror jag det var. Vi hade...elevens val, tror jag. En grupp på 4 personer tog med en kamera och skulle göra "jackass film" och filma när du tjuvplingade. Detta lät roligare än det, vad det nu var, vi skulle göra (Jag och kompisar), så vi smög upp i skogen och såg de. Det var då inte jackass alls, de stod där i skogen och spelade in porrfilm, 4 killar. Ja de stod alltså inte och satte på varandra, de "låtsades" med pinnar. * En gång, nån gång under mellanstadiet, bakade jag och en kompis en kaka. I kakan sprutade vi nästan en hela flaska näsdroppar, kakan gav vi till en kille vi ogillade. Eller, vi la den i hans brevlåda. Nästa dag fick vi reda på att hans mamma ätit kakan och var magsjuk, inte speciellt allvarligt antar jag men ändå. Sen stötte vi på kompisar till killen, som gav sig på min polare, jag gömde mig, sen kom en gubbe så de slutade slå honom, sen sprang vi där ifrån. xD Jag har själv inte gjort så mycket, mer än när jag släppte en brakare under sagostunden i 1:an såklart, men har varit med om en hel del kul grejer Uppdaterar kanske senare om jag kommer på något mer kul som hänt. När jag var runt 7 år nåt sånt så lekte jag och några kompisar "krig" det var en lek när man sprang runt med sina leksakspistoler och den som sa pang! först hade dödat den andra och så fick man springa iväg medans den döda fick räkna till 30 eller nåt sånt kommer inte ihåg riktigt. Men iallafall så när vi hade hålt på ett tag så kom det ett "tufft" moppe gäng och skratta åt oss och sa att polisen letade efter oss och vi började som barn gör "neeeej det gör dom inte alls" osv. men så sa dom åt oss att följa med dom så skulle vi få se. När vi kommer till baksidan så står det 3 polisbilar med en massa poliser runt omkring och när dom får syn på oss så börjar dom skrika att vi ska slänga våra vapen och vi små som vi var börjar ifrågasätta varför? osv. men tillslut så kom dom fram och såg på våra vapen och såg att det var leksaksvapen och då berätta dom att det var nån gammal tant som hade ringt polisen och sagt att det var några ungar som sprang runt med riktiga pistoler. Lyckat xD Redigerad 2 juni, 2007 av Qouad Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 2 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2007 Hmm... Lågstadiet är en tid jag ser tillbaka på med ett stort leende...här är varför: * Tror jag gick i 2:an eller liknande, då var det två andra ungar som stod inne i ett "lekrum" den ena en tjej den andre en kille. Killen hade med sig en spik som var väldigt häftig tyckte alla, den var nämligen ca 2dm lång, WOW. Denna spik hamnade sedan på något vänster i musen på den lilla flickan xD Jag och mina polare stog glatt och hejade på bredvid Vad i.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stoffe Skrivet 2 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2007 * Den här gången var nog också i 2:an tror det närmade sig sommarlov. Vi hade nämligen till uppgift att fixa vår lilla avdelning på skolan, det ville inte vi (jag och 3 kompisar) så vi gick ut för att plocka blommor att ställe på borden. Yeah right. Vi gick in i en liten bod med diverse "cyklar" och liknande, i boden fanns något man kan likna vid en vind, i miniformat, dit upp klättrade en av mina kompisar. Plötsligt får han för sig att skita därifrån ner på golvet. Efter det stank det skit i boden ett bra tag och vi skrattade oss trötta varje gång någon använde grejerna vi visste stog under honom vid tillfället. Kommer inte ihåg särskilt många roliga saker, jag var alltför snäll. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 2 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2007 (redigerad) Vad i.. Var glad att de gjorde detta istället för att de gav sig på att försöka ha sex, som de sa att de skulle från början Redigerad 2 juni, 2007 av Qouad Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 2 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2007 Var glad att de gjorde detta istället för att de gav sig på att försöka ha sex, som de sa att de skulle från början Haha, påminner mig om någon random artikel på "kropp&knopp" på KP (tidningen)... det var somsagt väldigt intressant läsning då man gick i lågstadiet. Men hursomhelst, en gång handlade det om ett 12-årigt "par" som rådfrågade den sidan om dem skulle ha sex xD Svaret blev "såklart" Nej, vänta i alla fall tills ni är 15 år gamla. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 2 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2007 När jag var runt 7 år nåt sånt så lekte jag och några kompisar "krig" det var en lek när man sprang runt med sina leksakspistoler och den som sa pang! först hade dödat den andra och så fick man springa iväg medans den döda fick räkna till 30 eller nåt sånt kommer inte ihåg riktigt. Men iallafall så när vi hade hålt på ett tag så kom det ett "tufft" moppe gäng och skratta åt oss och sa att polisen letade efter oss och vi började som barn gör "neeeej det gör dom inte alls" osv. men så sa dom åt oss att följa med dom så skulle vi få se. När vi kommer till baksidan så står det 3 polisbilar med en massa poliser runt omkring och när dom får syn på oss så börjar dom skrika att vi ska slänga våra vapen och vi små som vi var börjar ifrågasätta varför? osv. men tillslut så kom dom fram och såg på våra vapen och såg att det var leksaksvapen och då berätta dom att det var nån gammal tant som hade ringt polisen och sagt att det var några ungar som sprang runt med riktiga pistoler. Då hade polisen dragna, skarpladdade vapen? Creepy Välkommen till forumet! Underbart att se en långpostare utan tafflig svenska. Såna vill vi ser fler av! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Carlis Skrivet 2 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2007 Då hade polisen dragna, skarpladdade vapen? Creepy Välkommen till forumet! Underbart att se en långpostare utan tafflig svenska. Såna vill vi ser fler av! Nja dom var väl på väg att dra sina vapen, allt gick så fort så man hängde inte riktigt själv med Tack så mycket! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 2 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2007 Höhö vilket sammanträffande, hittade nyss en gammal go video.. några år gammal Molotov Cocktail Party Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 2 juni, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2007 Haha, kom på ännu en grej. Jag och min kompis (vi var busfrön) brukade låsa upp toaletter då folk satt där inne. Kommer så väl ihåg att vi öppnade upp en toalett, och det stank som fan, och vi började böla. Tjejen som satt där kom med sin kommentar ''Det är inte min lukt'' Fan vad vi skrattade. Hade även minnen av att vissa byggde ''affärer'' (under samma trappa där branddörren till mitt klassrum gick) där man kunde ''köpa'' diverse saker av stenar. Varje rast tog jag och min kompis en spade och slogsönder alltsammans skrattande. Vi brukade även tillbringa tid runt dagis och ge bakpulverbomber i handen(gjorde av Kinderägg) på barn. På den gammla goda tiden då Streetcrackers och Tigerskott fanns var det väldigt roligt att spränga glasflaskor i småbitar. Att smälla av dem i ett trapphus var grejer, lät som om det var på väg att braka samman. Kommer även ihåg att jag gjorde en stor ciggarr av té ( ) och rökte den i en bod vid en arbetsplats. Slutar med att en arbetare öppnar dörren och frågar vad jag håller på med. Mina svar var som vanligt på den tiden väldigt troliga; ''Jag gör rök ''. Kommer även ihåg då jag och en kompis fick en koja som låg vid en beck, framför en rad hus. Vi blev glada och tänkte att det var roligare att slå sönder den än att tillbringa tid i den. Vi gjorde så. Gubben kom ut, helt lungt, och sa ''Tack för att ni förstört mina barns koja.'' Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Carlis Skrivet 2 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2007 Höhö vilket sammanträffande, hittade nyss en gammal go video.. några år gammal Molotov Cocktail Party Måste bara fråga, varför eldar ni upp en dator? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 2 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2007 Måste bara fråga, varför eldar ni upp en dator? skrot dator som stog vid vägen, inget värde Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 2 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2007 Att klättra ner i ett källarfönster för att våran katt gjorde det när folket i huset var bortresta är väl inte det smartaste jag har gjort. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 2 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2007 Jag har en del fina minnen från dagis, då jag var ett riktigt helvete i den åldern. *Varje dag när vi åt mellanmål, tog jag en knäckemacka, bredde den med smör, slickade av smöret och la sedan tillbaka mackan där jag tog den ifrån. När jag ändå är inne på mat så ville jag en gång bygga en sopp-katapult med hjälp av en skål fylld med någon soppa, och en sked. Skeden låg i skålen, och när jag skulle slå allt vad jag hade på den så resulterade det i att jag missade, och väggen var nerskitad med soppa. *En annan gång på dagis, hade vi någon avslutningskväll för alla barnen som hdae gått sexårsverksamhet där och skulle börja skolan. Jag fick för mig att binda fast en tjej i ett rep vid fötterna, och släpa runt henne på dagisgården inför alla föräldrar som kollade argt som attan på mig. Jag hörde att hon skrek, men jag trodde hon skrattade ju, det visade sig senare att hon bölade somfan. *Tidigare den dagen hade jag gått fram till alla tjejer med en lång pinne i handen, och hotat med att snärta dom med den ifall dom inte drog ner byxorna. När en tjej började gråta och sprang efter pappa gömde jag mig under en soffa, och som tur var fick han aldrig tag på mig Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 2 juni, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2007 Jag har en del fina minnen från dagis, då jag var ett riktigt helvete i den åldern. *Tidigare den dagen hade jag gått fram till alla tjejer med en lång pinne i handen, och hotat med att snärta dom med den ifall dom inte drog ner byxorna. När en tjej började gråta och sprang efter pappa gömde jag mig under en soffa, och som tur var fick han aldrig tag på mig Var det någon som gjor det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 2 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2007 Var det någon som gjor det? Haha jarå, en hel del . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts