Patrik Skrivet 1 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2007 (redigerad) Haha, MobilpratarN^ nr. 1. Nej. Men blir ändå sur. Mp3:n ger dom fan i. Mobilen har jag lite mer förståelse för men dom ger fan i den också. Är det så allvarligt får dom väl skicka ut eleven från klassrummet istället. Att kunna ha dom i beslag till veckans slut är ju helt absurt. Det är stöld. Redigerad 1 juni, 2007 av Patrik Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 1 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2007 Att kunna ha dom i beslag till veckans slut är ju helt absurt. Det är stöld. Håller med... Skolan borde bara få behålla den till lektionen är slut, eller i värsta fall tills skoldagen är slut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 1 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2007 Håller med... Skolan borde bara få behålla den till lektionen är slut, eller i värsta fall tills skoldagen är slut. Det håller jag med om. För att det ska bli så demokratiskt som möjligt borde det vara omröstning i skolorna om ämnet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 1 juni, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2007 (redigerad) Kan inte skolan göra så att eleverna får ta med sig laptops och externa högtalare med subwoofer också? Man vill ju gärna surfa och spela hög musik på lektionen Redigerad 1 juni, 2007 av SlewME Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 1 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2007 Kan inte skolan göra så att eleverna får ta med sig laptops och externa högtalare med subwoofer också? Man vill ju gärna surfa och spela hög musik på lektionen Precis, annars går det ju inte att jobba. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
yo.yo Skrivet 1 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2007 Det håller jag med om. För att det ska bli så demokratiskt som möjligt borde det vara omröstning i skolorna om ämnet. Hur många tror du skulle rösta för det då?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 1 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2007 Hur många tror du skulle rösta för det då?? Inte många. Demokrati ftw! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 1 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2007 (redigerad) Kan inte skolan göra så att eleverna får ta med sig laptops och externa högtalare med subwoofer också? Man vill ju gärna surfa och spela hög musik på lektionen SlewME du hårddrar det. Givetvis skall man använda sunt förnufft. Jag menar bara att skicka sms och lyssna på mp3 inte skall spela någon större roll så länge man inte stör andra. Sen givetvis beror det helt på vilken årskurs det gäller. Går man i andra klass är det inte så lämpligt kanske. Men går man i gymnasiet så är det upp till en själv vilka betyg man vill ha. Redigerad 1 juni, 2007 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 1 juni, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2007 SlewME du hårddrar det. Givetvis skall man använda sunt förnufft. Jag menar bara att skicka sms och lyssna på mp3 inte skall spela någon större roll så länge man inte stör andra. Sen givetvis beror det helt på vilken årskurs det gäller. Går man i andra klass är det inte så lämpligt kanske. Men går man i gymnasiet så är det upp till en själv vilka betyg man vill ha.Precis, där sa du något. Går man gymnasiet så har man själv valt det och bör således GÅ gymnasiet och inte sitta och prata med en kompis i mobiltelefonen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
T-Bone Mendez Skrivet 1 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2007 Precis, där sa du något. Går man gymnasiet så har man själv valt det och bör således GÅ gymnasiet och inte sitta och prata med en kompis i mobiltelefonen. Han skrev inte prata, han skrev sms coh lyssna på musik. Det gör inget om man smsar om mobilen är på ljudlös. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 1 juni, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2007 Han skrev inte prata, han skrev sms coh lyssna på musik. Det gör inget om man smsar om mobilen är på ljudlös.Nej, för man är ju verkligen i skolan för att smsa på lektionerna. Tror man det så har man ju totalt missuppfattat syftet och då är man efterbliven. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
T-Bone Mendez Skrivet 1 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2007 Nej, för man är ju verkligen i skolan för att smsa på lektionerna. Tror man det så har man ju totalt missuppfattat syftet och då är man efterbliven. Nej man är inte där för det. Men om man gör det ibland sammtidigt som man arbetar gör det inget. Så länge det inte sötr någon annan så ska ingen annan bry sig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 1 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2007 Nej man är inte där för det. Men om man gör det ibland sammtidigt som man arbetar gör det inget. Så länge det inte sötr någon annan så ska ingen annan bry sig. Borde väl vara ganska svårt att både jobba och sitta och skicka SMS samtidigt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
T-Bone Mendez Skrivet 1 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2007 Borde väl vara ganska svårt att både jobba och sitta och skicka SMS samtidigt? Men åååå, man kan väl ta några sekunders paus ibland. Brukar du sitta och jobba "non-stop" under en timmas lektion? Sluta märka ord. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 1 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2007 Men åååå, man kan väl ta några sekunders paus ibland. Brukar du sitta och jobba "non-stop" under en timmas lektion? Sluta märka ord.Jag börjar förstå varför du är som du är. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 1 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2007 (redigerad) Men åååå, man kan väl ta några sekunders paus ibland. Brukar du sitta och jobba "non-stop" under en timmas lektion? Ja. Det är det som är meningen... Och att ta en paus är inte samma sak som "att skicka några SMS" / "ringa ett samtal" Redigerad 1 juni, 2007 av Sniper Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 1 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2007 När jag har mattelektion så kanske jag får ett sms. Då svarar jag på det om jag känner att jag inte behöver lyssna på vad lärarinnan säger just då. Har inte sett nått problem med det innan. Skulle jag missa nått aå är det ju mitt problem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 1 juni, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2007 När jag har mattelektion så kanske jag får ett sms. Då svarar jag på det om jag känner att jag inte behöver lyssna på vad lärarinnan säger just då. Har inte sett nått problem med det innan. Skulle jag missa nått aå är det ju mitt problem.Med tanke på att jag VET att du har väldigt svårt för matte så kanske det är bra att lyssna? Jag har också svårt för matte och skulle definitivt behöva lära mig det på nytt. Skulle jag välja ett lära mig matte på nytt så skulle jag också sitta och lyssna - speciellt på komvux. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
T-Bone Mendez Skrivet 1 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2007 Dom som inte går i skolan borde inte bry sig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 1 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2007 Dom som inte går i skolan borde inte bry sig.Dom som inte har något vettigt att säga borde inte yttra sig. *tar emot jublet ifrån alla GTAsajtare* Någon var tvungen, någon gång. Det blev jag, det blev nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts