Mordos Skrivet 6 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2007 Vi är egentligen inte smartare nu än på stenåldern. Vilket resulterar i att det finns fortfarande finns incest. Varje dag. Men det anses ju vara moraliskt fel så ingen vet. Jag har extremt svårt att tro att gemene man knullade med sin syrra och morsa. Hurså? Kvinnor var kvinnor på den tiden. Systrar och morsor, det hade nog ingen betydelse. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 6 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2007 Hurså? Kvinnor var kvinnor på den tiden. Systrar och morsor, det hade nog ingen betydelse. Nog? Dels har du fel, dels vet du vet inte vad du svamlar om. Gå och lägg dig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 6 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2007 Nog? Dels har du fel, dels vet du vet inte vad du svamlar om. Gå och lägg dig. Motbevisa mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 6 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2007 (redigerad) Motbevisa mig. Det finns ett incesttabu i alla kulturer. Incesttabut finns till av genetiska skäl och för civilisationens överlevnad. I svensk lagstiftning är incest ett brott som betraktas som ett av de svåraste brotten sedan tiden för våra första lagar. Under medeltiden var incest bland de grövsta brott man kunde begå och jämfördes med mord och otukt med djur. Det ansågs vara ett brott mot kyrkan och mot kungen. På 15- och 1600-talet infördes dödsstraff för både förövare och offer. Förövare och offer ansågs båda vara förbannade av Gud. På 1700-talet ansågs incest fortfarande vara ett brott mot Gud och bestraffades med dödsstraff, men kallades nu för blodskam. Blodskam, förr otukt mellan personer, vilka var så besläktade eller besvågrade, att de inte fick ingå äktenskap med varandra (jfr förbjudna led). Detta brott var belagt med dödsstraff i nästan alla de äldre lagstiftningar, som utgick från den åsikten, att lägersmål inom de släktled, i vilka äktenskap är förbjudet i den mosaiska lagen, bör anses såsom brott mot Guds egen lag, och på denna ståndpunkt stod även 1734 års svenska lag. --- Men egentligen är det väl snarare du, som kommer med avvikande teorier, som ska lägga fram bevis. Och kom inte med greker, romare och egyptier nu bara! Det är medeltiden vi snackar om. Jag väntar med spänning. Redigerad 6 juni, 2007 av Umberto Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 6 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2007 Det finns dessutom biologiska aspekter också som gör att djur och människor inte vill ha sex med familj (jag har för mig att det har med att vi utsöndrar, för familjen, avtändaden doftämnen). Eller menar du, Mordos, att den enda anledning till att du inte spänner på din syster är att det är förbjudet? Du har alltså ett sug till att göra det? Vidare så var det även på den tiden inte särskillt svårt att se upptäcka att: skaffar man barn med sin mamma så blir det kasst... Mordos har fel på samtliga punkter, woho! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 6 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2007 Eller menar du, Mordos, att den enda anledning till att du inte spänner på din syster är att det är förbjudet? Du har alltså ett sug till att göra det? Har ingen syster men ändå. Mordos har fel på samtliga punkter, woho! Jatack för det hade jag. Jag är delvist motbevisad. Grattis. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts