Maimstream Skrivet 30 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 maj, 2007 http://www.pedofil.se/ Har inte läst igenom hela sidan men jag håller med om att det är fel att se ner på pedofiler, man kan inte hjälpa sin sexuella läggning. Övergrepp mot barn ska såklart vara strängt förbjudet! Sidan kommer nog väcka många roliga reaktioner i alla fall, jag uppskattar provokation av denna typ! Roligast med hela "pedofildebatten" (om det nu finns en sån?) är folk inte kan skilja på pedofili och hebefili. Pedofili är när man attraheras av pre-pubertala barn (barn som ännu inte kommit in i puberteten) och hebefili är när man attraheras av pubertala och delvis post-pubertala barn/ungdomar. Och hebefili behöver nödvändigtvis inte vara olagligt. Inte för att jag tycker det känns 100% okej med 50- åringar som dejtar 17- åringar, blir rätt äcklad när jag ser fjortisbrudar bli upplockade av sina 20+ pojkvänner som jobbar som lastbilschaffisar. =/ Men rätt ska vara rätt... EDIT: Kom just på att detta var Humortråden. Ehm, sorry... Här fick vi ju redan igång en liten disskusion som skulle kunna väcka debatt. Själv är min åsikt den så att peodfili ska vara accepterad. Det gick (Eller inte, är inte säker på om den sändes) en TVserie på SVT som handlade om att acceptera incest, att incest ska vara tillåtet om den ene utav syskonen kastrerar sig. Och vad är då värst utav pedofili och incest? Det är en grymt härligt svår fråga. Och kan man då tycka att incest ska accepteras så kan väl lika gärna pedofili accepteras. Så som The Dude sa så kan man inte rå för sin sexuella läggning, och vill då en människa dela kärlek med en mindreårig person, så låt denne göra det, om nu inte övergrepp är inblandat. Och jag tror även att om man nu accepterar det här med pedofili så kommer då överfallen minska då det inte kommer vara förbjudet, helt enkelt. Allt smusslande kommer att försvinna, och om man nu kan gå ut öppet med att man är pedofil så behöver man inte lura med sig "barn" överallt ifrån. Visserlige