Maimstream Skrivet 30 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 maj, 2007 http://www.pedofil.se/ Har inte läst igenom hela sidan men jag håller med om att det är fel att se ner på pedofiler, man kan inte hjälpa sin sexuella läggning. Övergrepp mot barn ska såklart vara strängt förbjudet! Sidan kommer nog väcka många roliga reaktioner i alla fall, jag uppskattar provokation av denna typ! Roligast med hela "pedofildebatten" (om det nu finns en sån?) är folk inte kan skilja på pedofili och hebefili. Pedofili är när man attraheras av pre-pubertala barn (barn som ännu inte kommit in i puberteten) och hebefili är när man attraheras av pubertala och delvis post-pubertala barn/ungdomar. Och hebefili behöver nödvändigtvis inte vara olagligt. Inte för att jag tycker det känns 100% okej med 50- åringar som dejtar 17- åringar, blir rätt äcklad när jag ser fjortisbrudar bli upplockade av sina 20+ pojkvänner som jobbar som lastbilschaffisar. =/ Men rätt ska vara rätt... EDIT: Kom just på att detta var Humortråden. Ehm, sorry... Här fick vi ju redan igång en liten disskusion som skulle kunna väcka debatt. Själv är min åsikt den så att peodfili ska vara accepterad. Det gick (Eller inte, är inte säker på om den sändes) en TVserie på SVT som handlade om att acceptera incest, att incest ska vara tillåtet om den ene utav syskonen kastrerar sig. Och vad är då värst utav pedofili och incest? Det är en grymt härligt svår fråga. Och kan man då tycka att incest ska accepteras så kan väl lika gärna pedofili accepteras. Så som The Dude sa så kan man inte rå för sin sexuella läggning, och vill då en människa dela kärlek med en mindreårig person, så låt denne göra det, om nu inte övergrepp är inblandat. Och jag tror även att om man nu accepterar det här med pedofili så kommer då överfallen minska då det inte kommer vara förbjudet, helt enkelt. Allt smusslande kommer att försvinna, och om man nu kan gå ut öppet med att man är pedofil så behöver man inte lura med sig "barn" överallt ifrån. Visserligen kommer det ju forstätta finnas personer som inte kommer tolerera pedofili, men det är ju likadant med homosexualitet. Bara det att den inte är olagligt. Men ja, jag kanske svamlar lite, men detta är nog mestadels min åsikt om det jag skrivit om. Prata gärna på och se detta som en seriös diskussion. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 30 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 maj, 2007 Tycker du är lite oklar, en femårig vet inte alltid sitt eget bästa och om den är i beroendeställning till 50-åringen som tänder på ungen blir det väldigt, väldigt svårt att dra en gräns. I alla andra fall: tillåt allt som båda parter är med på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 30 maj, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 30 maj, 2007 Tycker du är lite oklar, en femårig vet inte alltid sitt eget bästa och om den är i beroendeställning till 50-åringen som tänder på ungen blir det väldigt, väldigt svårt att dra en gräns. I alla andra fall: tillåt allt som båda parter är med på.Men i det läget borde det ju räknas som överfall, då denne 50-åring för sig på någon som är motståndslös, och vet om det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 30 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 maj, 2007 Den stora skillnaden gentemot de homosexuellt öppna är väl att de som öppet visar sin pedofili kommer att bli nerklubbade inom 10 röda? Samhällets normer för pedofili kan nog inte ligga på ett lägre plan än vad det gör idag idag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 30 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 maj, 2007 Men i det läget borde det ju räknas som överfall, då denne 50-åring för sig på någon som är motståndslös, och vet om det. Men ge mig ett exempel med ett barn under 10 där det inte kommer räknas som överfall då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 30 maj, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 30 maj, 2007 (redigerad) Den stora skillnaden gentemot de homosexuellt öppna är väl att de som öppet visar sin pedofili kommer att bli nerklubbade inom 10 röda? Samhällets normer för pedofili kan nog inte ligga på ett lägre plan än vad det gör idag idag.Vad folk tänker på när dom hör ordet "Pedofili" är ju gamla gubbar som vill knulla runt med små oskyldiga barn. Men ingen tänker ju på att det även handlar om känslor också. Helt vanlig kärlek. Men ge mig ett exempel med ett barn under 10 där det inte kommer räknas som överfall då?Finns väl barn som kommer in i puberteten efter 10 års ålder med, eller? Om inte så kommer man ju sedan in på frågan om hebefili. Jag kan ju säga att jag inte säger att man ska sitta och rådigga pedofili och heja och pusha på dom. Men att öppna upp en liten acceptans emot det. Redigerad 30 maj, 2007 av Maimstream Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 30 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 maj, 2007 Spelar väl ingen roll om någon kommer in i puberteten vid 10 års ålder? De är knappast redo för ett förhållande och sexuella aktiviteter. Speciellt inte med en mycket äldre människa som de indirekt är i beroendesituation till, helt oacceptabelt att lätta på dagens lagstiftning angående saken. Att alla där emot har rätt att tycka om vad de vill så länge det inte går ut över någon annan är en annan sak. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 30 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 maj, 2007 Vad folk tänker på när dom hör ordet "Pedofili" är ju gamla gubbar som vill knulla runt med små oskyldiga barn. Men ingen tänker ju på att det även handlar om känslor också. Helt vanlig kärlek. Finns väl barn som kommer in i puberteten efter 10 års ålder med, eller? Om inte så kommer man ju sedan in på frågan om hebefili. Jag kan ju säga att jag inte säger att man ska sitta och rådigga pedofili och heja och pusha på dom. Men att öppna upp en liten acceptans emot det. Pedofili är en sexuell dragning till barn (en parafili), så kärlek behöver inte förekomma. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 30 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 maj, 2007 (redigerad) Jag mår illa och äcklas. Ett barn är inte en fullt utvecklad människa varken psykiskt eller fysiskt och därmed definitivt inte heller på något sätt redo för sexuella förhållanden! Ett barn kan inte svara för sina handlingar, ett barn saknar förmåga att välja mellan rätt och fel, ett barn besitter inte den kunskap och de erfarenheter som återfinns hos vuxna, fan - ett barn vet ju inte ens vad sex är!!! Nej, pedofili är inte kärlek, pedofili är utnyttjande av en oskyldig och underutvecklad individ som inte kan förstå varför farbror Rune plötsligt dragit fram pillesnorren och börjat kramas - må vara att man inte "KAN RÅ" (oh geez) för sin sexuella läggning men en läggning som direkt skadar en annan part och ger men för livet för denne kan aldrig accepteras (inte ens lite) av en förnuftig och sunt tänkande människa. Det finns dock botemedel mot pedofili! Arkebusering till exempel. Pang! Redigerad 31 maj, 2007 av Umberto Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 31 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2007 Umberto: Pedofili är 100% lagligt i Sverige. Det är övergrepp mot barn som är olagligt, vilket innefattar förhållande med någon under 15. Att detta är en viktig lag, och att övergrepp mot barn måste bekämpas hårt håller nog de flesta med om. Jag tycker dina resonemang är jävligt skumma, du vill följa den demokratiskt framröstade lagen i alla lägen, men samtidigt tycker du att pedofiler förtjänar ett nackskott? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 31 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2007 Jag tycker dina resonemang är jävligt skumma, du vill följa den demokratiskt framröstade lagen i alla lägen, men samtidigt tycker du att pedofiler förtjänar ett nackskott? Bara för att jag anser att lagarna bör följas betyder det INTE att jag på personligt och individuellt plan "håller med" om dem! Vissa lagar bör ändras, andra avskaffas och ytterligare andra skapas , ja t.ex. bör dödsstraff införas i den straffrättsliga lagstiftningen. Detta ska då naturligtvis genomföras på demokratisk väg. Och ja, nackskott är ett bra alternativ. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 31 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2007 Ja t.ex. bör dödsstraff införas i den straffrättsliga lagstiftningen. Detta ska då naturligtvis genomföras på demokratisk väg. Dödstraff hjälper inte någonstans, Det har inte avskräckande effekt, det står på samhällets skuld om man avrättar oskyldiga och det är otroligt primitivt och inhumant. Att tro att någon skulle må bättre av att vi införde dödstraff är i mina ögon idiotiskt, vårt rättsystem ska inte baseras på offrens hämndbegär. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 31 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2007 Umberto: Jag vet inte om du har uppfattat det, men man skiljer på pedofili och övergrepp mot barn. Försöker du säga, att en människa som aldrig brytit mot någon lag, levt ett bra liv, jobbat och betalat skatt; men på kvällarna ligger och tänker på barn, förtjänar ett nackskott? Han har inte skadat eller påverkat någon annan människa med sin pedofili, så varför ska han dö? För att du tycker att det är äckligt? Om vi istället tar någon som haft umgänge med ett barn, då tycker jag precis som du att denne ska åka på rejäla straff! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 31 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2007 (redigerad) Dödstraff hjälper inte någonstans, Det har inte avskräckande effekt, det står på samhällets skuld om man avrättar oskyldiga och det är otroligt primitivt och inhumant. Att tro att någon skulle må bättre av att vi införde dödstraff är i mina ögon idiotiskt, vårt rättsystem ska inte baseras på offrens hämndbegär. OT: Är inte mord och våldtäkt också primitivt och inhumant? Grunden för ett straff ska vara rättvisa, inte humanitet. Dödsstraff är en fullständig radering av problemen och en förbannat effektiv metod för att förhindra återfallsbrottslingar. Målet med rättssystemet ska vara högsta möjliga sinnesfrid för brottsoffren, allt annat är irrelevant. @The Dude: Jag ber om ursäkt, jag rör ihop begreppen. När jag skriver pedofili avser jag UTÖVAD sådan - dvs sexuellt umgänge. Fantasier m.m. kan jag möjligtvis acceptera så länge man håller dem för sig själv. Redigerad 31 maj, 2007 av Umberto Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 31 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2007 Jag mår illa och äcklas. Ett barn är inte en fullt utvecklad människa varken psykiskt eller fysiskt och därmed definitivt inte heller på något sätt redo för sexuella förhållanden! Ett barn kan inte svara för sina handlingar, ett barn saknar förmåga att välja mellan rätt och fel, ett barn besitter inte den kunskap och de erfarenheter som återfinns hos vuxna, fan - ett barn vet ju inte ens vad sex är!!! Nej, pedofili är inte kärlek, pedofili är utnyttjande av en oskyldig och underutvecklad individ som inte kan förstå varför farbror Rune plötsligt dragit fram pillesnorren och börjat kramas - må vara att man inte "KAN RÅ" (oh geez) för sin sexuella läggning men en läggning som direkt skadar en annan part och ger men för livet för denne kan aldrig accepteras (inte ens lite) av en förnuftig och sunt tänkande människa. Ditt höll jag med Så länge vi pratar om övergrepp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 31 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2007 Målet med rättssystemet ska vara högsta möjliga sinnesfrid för brottsoffren, allt annat är irrelevant. Då har vi en helt annorlunda syn på rättsväsendets uppgifter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 31 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2007 Incest är fel - av biologiska skäl. Pedofili är ofast missuppfattat - av sociala skäl. Homosexualitet är en rättighet - av människorättsliga skäl. ---- Har sen en teoretisk fråga: Är homosexualitet ett val? Eller är det nåt man föds till? Vad tror ni? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 31 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2007 Har sen en teoretisk fråga: Är homosexualitet ett val? Eller är det nåt man föds till? Vad tror ni? Ett val helt klart. Miljön man växer upp i kan ju också ändra ens sexuallitet. Tror många kanske är gay, men vågar inte stå för sig själv. Liksom, man följer strömmen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 31 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2007 (redigerad) Incest är fel - av biologiska skäl. Pedofili är ofast missuppfattat - av sociala skäl. Homosexualitet är en rättighet - av människorättsliga skäl. ---- Har sen en teoretisk fråga: Är homosexualitet ett val? Eller är det nåt man föds till? Vad tror ni? På biologin i nian berättade vår lärare att det finns bögpar och lebbpar skaffat barn tillsammans. Så fortplantning har inget med kärlek att göra. Så länge du är sexuellt upphetsad kan du knulla. Redigerad 31 maj, 2007 av Jacker Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 31 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2007 (redigerad) Ett val helt klart. Miljön man växer upp i kan ju också ändra ens sexuallitet. Tror många kanske är gay, men vågar inte stå för sig själv. Liksom, man följer strömmen. Mycket möjligt! Många försöker lura sig själva att dom inte är det också kan jag tro. Som jag skrev i en annan tråd så konverterar jag till asexualiteten. Än så länge funkar det väldigt bra men om Angelina Jolie skulle stå i dörren med blottade bröst så.. :'( Jacker: Que? Jag undrade inte om bögar kan föda bögar utan om en som är homosexuell ALLTID varit det bara att han inte insett det? Redigerad 31 maj, 2007 av P-C Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts