Henkibojj Skrivet 3 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 juli, 2007 Text-Googlereklamen är helt klart acceptabel, den syns inte. Vad jag däremot skulle avsky är om det kom flashanimerade, stora reklamskyltar om t.ex. smileys rakt under loggan. Det skulle verkligen förstöra. En liten textremsa under "Add Reply" gör mig inget alls. Har du fått in några pengar än, Hultenius? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 3 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 juli, 2007 Man lägger knappt märke till reklamen längre. Vi har lärt oss att ignorera den Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 5 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2007 Man lägger knappt märke till reklamen längre. Så länge som det är textbaserade gör man inte det. Men smileysar som skuttar runt och kläder till riddare får mig faktiskt att undra vad vi snackar om på det här forumet.* *Goggle ska väl tydligen söka igenom trådar etc. för att kunna visa passande reklam. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 5 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2007 Så länge som det är textbaserade gör man inte det. Men smileysar som skuttar runt och kläder till riddare får mig faktiskt att undra vad vi snackar om på det här forumet.* *Goggle ska väl tydligen söka igenom trådar etc. för att kunna visa passande reklam. Vi pratar väl om smilysar ibland och i nästan varje inlägg så är det en smily Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 11 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2007 "Våldsamt innehåll, rasistiska påståenden eller negativt innehåll om individer, grupper eller organisationer" Oh my guard, så man får alltså bara vara positiv eller helt enkelt låta bli att skriva. Great. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 11 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2007 Vi pratar väl om smileysar ibland och i nästan varje inlägg så är det en smiley Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 11 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2007 Spelar roll, nödvändigt inlägg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 11 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2007 Spelar roll, nödvändigt inlägg Varför om man får fråga? Det är så fruktansvärt många som ska vara så noga och petiga så fort någon skriver fel. Detta är bara den andra gången jag gör ett sådant inlägg, medans andra gör detta ganska mycket oftare än mig.... Och ja, det var väl inte nödvändigt, så ursäkta mig för det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 12 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 juli, 2007 Ledsen att jag klampar in och sabbar stämningen ännu mer, men heter det inte "smiliesar"? Ordet finns dock inte alls på svenska, men om man kollar på hur engelsmännen stavar det så.. :lol: :lol: 'Drar mig undan' Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 12 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 juli, 2007 Ett sådant där ord som man lätt kan missförstå innebörden av om man inte stavar det korrekt, bedrövligt att folk inte vet bättre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Archemra Skrivet 16 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 juli, 2007 "Våldsamt innehåll, rasistiska påståenden eller negativt innehåll om individer, grupper eller organisationer" Herregud, det betyder ju att t.ex. denna tråd är förbjuden, hur mycket ska de få bestämma här? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 27 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2007 Nya GTAsajten med google-reklam får mig faktiskt att må en smula dåligt. Sitter och slötittar på Weeds just nu och kände att jag ville kommentera vilka bra poänger serien har, men då kom jag på att det är det förbjudet att DISKUTERA politik med ämnet droger så fick jag avstå från att sprida denna åsikt, det är helt vansinnigt om ni tänker efter... Bort med den jävla reklamen, tack. Sätt oss på nån adsl-server i din källare istället Hultenius, ja vad som helst för att vi ska slippa den här skiten! // The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 27 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2007 Nya GTAsajten med google-reklam får mig faktiskt att må en smula dåligt. Sitter och slötittar på Weeds just nu och kände att jag ville kommentera vilka bra poänger serien har, men då kom jag på att det är det förbjudet att DISKUTERA politik med ämnet droger så fick jag avstå från att sprida denna åsikt, det är helt vansinnigt om ni tänker efter... Bort med den jävla reklamen, tack. Sätt oss på nån adsl-server i din källare istället Hultenius, ja vad som helst för att vi ska slippa den här skiten! // The Dude Ja, hur ska vi klara oss om vi inte får diskutera knark? Nåja, heil GTAsajten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 27 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2007 Ja, hur ska vi klara oss om vi inte får diskutera knark? Nåja, heil GTAsajten. Det är mycket man kan klara sig utan, men rätten att fritt diskutera vad man vill är imho inte en av de sakerna... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 27 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2007 Det är mycket man kan klara sig utan, men rätten att fritt diskutera vad man vill är imho inte en av de sakerna... CANNABIS, ECSTASY, LSD, MAGIC MUSHROOMS, COCAINE - BUY IT HERE, CLICK ME!! Oj, vänta. Sa jag nåt olämpligt? Kommer Big Brother Google och censurerar oss nu? - - - Rent av larvigt att kan disskutera ett ämne som droger, då det ändå är en ganska stor grej i samhället. Kan man inte ens skriva termer relaterade till narkotika, trots att ämnet i sig inte direkt handlar om det? På vilket vis hjälper detta förbud? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 28 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2007 CANNABIS, ECSTASY, LSD, MAGIC MUSHROOMS, COCAINE - BUY IT HERE, CLICK ME!! Oj, vänta. Sa jag nåt olämpligt? Kommer Big Brother Google och censurerar oss nu? Ja det var ganska olämpligt, att sälja knark är inte direkt lagligt... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 28 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2007 Ja det var ganska olämpligt, att sälja knark är inte direkt lagligt... Var sålde jag det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 28 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2007 Var sålde jag det? Du undrade om det var lämpligt skrivet och nej, "CANNABIS, ECSTASY, LSD, MAGIC MUSHROOMS, COCAINE - BUY IT HERE, CLICK ME!!" Är inte lämpligt skrivet. Jag förstår inte syftet med ditt inlägg och du får gärna förklara det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 28 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2007 Du undrade om det var lämpligt skrivet och nej, "CANNABIS, ECSTASY, LSD, MAGIC MUSHROOMS, COCAINE - BUY IT HERE, CLICK ME!!" Är inte lämpligt skrivet. Jag förstår inte syftet med ditt inlägg och du får gärna förklara det. Jag utgår från att du tittat på länkens innehåll. Om man inte ens skriva sånt trots att det är på skoj, ja... Då har det gått för långt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 28 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2007 (redigerad) Jag utgår från att du tittat på länkens innehåll. Om man inte ens skriva sånt trots att det är på skoj, ja... Då har det gått för långt. Ah okej, du syftade alltså på att själva orden var bannlysta, ja det är också rätt knäppt, man måste alltså begränsa sin skämtrepertoar till saker som handlar enbart om lagliga ämnen. . . Man får heller inte rapportera om nyheter kring narkotikabrott, smuggelhärvor etc? Jag måste säga att googles regler är ganska konstigt utformade. Edit: Nu läser jag reglerna igen och då slår det mig att google såklart syftar på att sidor som säljer bongar, cannabisfrön med mera är förbjudna.. Knappast nyhetsbyråer eller forum som framför information eller driver debatt kring det! Eller hur tolkar ni det? Webbplatser som visar Google-annonser får inte innehålla: Otillåtna droger eller drogtillbehör Redigerad 28 juli, 2007 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts