Tweak Skrivet 28 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 maj, 2007 Hej, nu ska göra bort mig med dumma frågor igen Om man har en router med fyra uttag/portar/vad det nu heter och sedan kopplar en till router med fyra uttag/portar till den.. kan man använda alla de sex lediga uttagen då? Krävs det någon speciell sorts nätverkskabel eller hur är det? Tack! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 28 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 maj, 2007 (redigerad) Rimligtvis borde det gå att koppla in den andra routern i en till. Då kopplar du in den första routern i den andra routerns internetport. Så fungerar den som modem till den andra. Kan dock inte lova att det fungerar, men det borde fungera. Är det inte bättre om du köper en 21-portas hubb? Redigerad 28 maj, 2007 av SlewME Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 28 maj, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 maj, 2007 Rimligtvis borde det gå att koppla in den andra routern i en till. Då kopplar du in den första routern i den andra routerns internetport. Så fungerar den som modem till den andra. Kan dock inte lova att det fungerar, men det borde fungera. Är det inte bättre om du köper en 21-portas hubb? Nej för det kostar pengar Tack Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 28 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 maj, 2007 Nej för det kostar pengar Tack http://www.webhallen.com/prod.php?id=70234 Fett dyrt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 28 maj, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 maj, 2007 http://www.webhallen.com/prod.php?id=70234 Fett dyrt. För att använda EN gång när man egentligen bara behöver ETT uttag till, ja. Särskilt när det troligen går att lösa på annat sätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 28 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 maj, 2007 För att använda EN gång när man egentligen bara behöver ETT uttag till, ja. Särskilt när det troligen går att lösa på annat sätt.http://www.webhallen.com/prod.php?id=70235 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 28 maj, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 maj, 2007 http://www.webhallen.com/prod.php?id=70235 Ja, för den var ju så mycket billigare. Om du nu tror att det går att lösa med grejerna vi har, varför kan du inte bara nöja dig med det? Tack för hjälpen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 28 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 maj, 2007 För att svara på din första fråga: Ja, det går. Koppla en sladd (korsad har jag för mig) från någon första routerns (den direkt efter modemet) portar in i WAN-porten på andra routern. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 29 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 maj, 2007 Jag försökte med detta en gång, men det funkad inte (Hade korsad sladd). Det jag använde var en D-link 624 och en D-link 614+. Och sen ringde jag supporten och fick svaret att det INTE går. Men om du har en annorlunda router (inte från D-link) så kanske det går. Men för mig funkade det inte... :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 31 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2007 Koppla INTE in den ena routern i den andras WAN-port. Kör istället Internet till ena routerns WAN-port, sen en kabel från en LAN-port på en till en LAN-port på den andra. Då agerar Den andra routern switch. Funkade finfint för oss när vi lanade i skolan med 50 pers. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 31 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2007 Koppla INTE in den ena routern i den andras WAN-port. Kör istället Internet till ena routerns WAN-port, sen en kabel från en LAN-port på en till en LAN-port på den andra. Då agerar Den andra routern switch. Funkade finfint för oss när vi lanade i skolan med 50 pers. MEN, Funkar internet för dom på den andrta routern då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aKi Skrivet 31 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2007 MEN, Funkar internet för dom på den andrta routern då? JA, det gör det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 31 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2007 JA, det gör det. Coolt, då måste jag prova den kopplingen... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aKi Skrivet 31 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2007 Coolt, då måste jag prova den kopplingen... Mega coolt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 31 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2007 Mega coolt. Super coolt! Testa det på ett lan.. D-Link + D-Link funkade inte, hade 3st vi testade med. Sen kom en snubbe med en router från ett annat märke, och då funkade det D-Link + [Annat märke] = YES Använde icke korsad Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 31 maj, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2007 Vad är det för skillnad på korsad och icke korsad sladd? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 31 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2007 Vad är det för skillnad på korsad och icke korsad sladd? Den ena är korsad medans den andra är o-korsad Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 31 maj, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2007 Den ena är korsad medans den andra är o-korsad Vad blir skillnaden med dom, eftersom nån här i tråden nämnde att det var en korsad? Skulle båda ha exakt samma funktion hade det ju varit oväsentligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 31 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2007 Super coolt! Testa det på ett lan.. D-Link + D-Link funkade inte, hade 3st vi testade med. Sen kom en snubbe med en router från ett annat märke, och då funkade det D-Link + [Annat märke] = YES Använde icke korsad inte supercoolt.. Alltså -cootl (minus).. Jag har ju bara d-link :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts