Henkibojj Skrivet 12 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2010 Är det bara jag som tycker att spelet är svårt? Jag började om på en ny karaktär ikväll och är nu level 3. Jag har varit till Megatown, Supa Dupa Market och håller nu på med questen "Those!" Seriöst...Very Easy men endå så måste jag använda 3 stimpacks när jag möter raiders och Fire Ants verkar ju tåla hur mycket som helst så jag har typ gjort slut på tre olika typer av ammo. Har jag missat något som gör spelet lättare? Ja, att levla och använda den armor du kan hitta. Börja inte på sidoquests innan du är stark nog. Och Those! är ett fikusquest som tar evigheter. Skippa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 13 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2010 Ja, att levla och använda den armor du kan hitta. Börja inte på sidoquests innan du är stark nog. Och Those! är ett fikusquest som tar evigheter. Skippa. Andra säger att man ska vänta med Main Storyn tills man är högre level... Just nu har jag bara Vault 101 Security Armor + Helmet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 13 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2010 Andra säger att man ska vänta med Main Storyn tills man är högre level... Just nu har jag bara Vault 101 Security Armor + Helmet. Jag har för mig att Craterside Supply i Megaton säljer bättre armor. Annars kan du använda armor från nån Raider du dödar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 13 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2010 Eller så klarar man spelet helt näck. Det visar att man är en über-pro gamer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 13 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2010 Eller så klarar man spelet helt näck. Det visar att man är en über-pro gamer. Hahaha, palla! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 13 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2010 Hahaha, palla! Ursäkta, men vad menar du med detta? Det är inte så att det blir mycket svårare att klara spelet naken. Det enda som egentligen är bra att ha på sig är power armour. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 13 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2010 Ursäkta, men vad menar du med detta? Det är inte så att det blir mycket svårare att klara spelet naken. Det enda som egentligen är bra att ha på sig är power armour. Pröva att döda en Super Mutant Behemoth i bara kallingarna Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 13 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2010 Pröva att döda en Super Mutant Behemoth i bara kallingarna Ja, om man inte är helt bakom flötet så ska det gå utan problem, för på de flesta ställena man stöter på Behemoths så finns där någonstans att stå utan att den ska kunna röra en. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 13 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2010 Pröva att döda en Super Mutant Behemoth i bara kallingarna Lätt! Tar dem utan att skadas det minsta. De dör ju av 3 st små minunukes. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 13 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2010 Jag tycker att det är coolare att springa runt fötterna på en Behemoth och skjuta på den med min Xuanlong Assault Rifle Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 16 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 16 februari, 2010 Jag blev grymt besviken när jag upptäckte att man inte kan fortsätta spela spelet efter slutscenen, oavsätt vilket alternativ man använder. Då måste man ha Broken Steel installerat. Så nu frågar jag er: Måste man ha Broken Steel installerat innan man påbörjar "Take It Back!" för att kunna fortsätta spela, eller kan jag installera det fastän jag är mitt inne i uppdraget? Annars måste jag köra om från Raven Rock. Kan man fortsätta spela efter att man klarar sista uppdraget i Broken Steel? Eller åker man tillbaka till huvudmenyn precis som i MQ? Gäller förra frågan alla DLC? Kan man fortsätta spela när man klarar de också? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bebben Skrivet 16 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 16 februari, 2010 Jag blev grymt besviken när jag upptäckte att man inte kan fortsätta spela spelet efter slutscenen, oavsätt vilket alternativ man använder. Då måste man ha Broken Steel installerat. Så nu frågar jag er: Måste man ha Broken Steel installerat innan man påbörjar "Take It Back!" för att kunna fortsätta spela, eller kan jag installera det fastän jag är mitt inne i uppdraget? Annars måste jag köra om från Raven Rock. Kan man fortsätta spela efter att man klarar sista uppdraget i Broken Steel? Eller åker man tillbaka till huvudmenyn precis som i MQ? Gäller förra frågan alla DLC? Kan man fortsätta spela när man klarar de också? jag tror att jag kunde lägga in DLC efter att jag påbörjat "Take it back!", och klara uppdraget och sedan började Broken Steel. Tror det funkar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 16 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 16 februari, 2010 Man måste väll spela om från början för att få med DLC? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 16 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 16 februari, 2010 Man måste väll spela om från början för att få med DLC? Nej, det vore lite väl dumt att behöva börja om varje gång det kommer DLC. Renard: Det borde gå. Installera Broken Steel, ladda ditt spel och sen borde det komma upp en ruta om att det är installerat och att din level cap har höjts till 30. Om den inte kommer upp innan du klarar spelet så är det kört, så du får vänta på den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 16 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 16 februari, 2010 Alright, tack för svar! Hur är det med min andra fråga då? Kan man fortsätta spela efter att Broken Steel slutar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 16 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 16 februari, 2010 Alright, tack för svar! Hur är det med min andra fråga då? Kan man fortsätta spela efter att Broken Steel slutar? Jaadå. Spelet tar endast slut ifall du inte har Broken Steel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bebben Skrivet 16 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 16 februari, 2010 Alright, tack för svar! Hur är det med min andra fråga då? Kan man fortsätta spela efter att Broken Steel slutar? Broken Steel för med sig en liten storyline, och när den är klar kan man fortsätta spela. Level-taket har ju höjts till 30 i och med Broken Steel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 17 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 17 februari, 2010 Det går att installera ett DLC även fast man är precis i slutet av spelet, jag installera DLC alldeles efter att jag hade klarat main storyn och ville fortsätta. För att köra DLC't måste du kryssa i en grej som du väljer i själva launchern. Typ Downloadable Content eller liknande heter det. Bocka bara i DLC't du vill köra. Protip. Du måste kryssa i varje gång du startar Launchern tydligen. Second protip. Har du en gång kryssat i ett DLC så kom ihåg att kryssa i det varje gång du startar annars kan spelet fucka upp sig! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 17 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 17 februari, 2010 Det går att installera ett DLC även fast man är precis i slutet av spelet, jag installera DLC alldeles efter att jag hade klarat main storyn och ville fortsätta. För att köra DLC't måste du kryssa i en grej som du väljer i själva launchern. Typ Downloadable Content eller liknande heter det. Bocka bara i DLC't du vill köra. Protip. Du måste kryssa i varje gång du startar Launchern tydligen. Second protip. Har du en gång kryssat i ett DLC så kom ihåg att kryssa i det varje gång du startar annars kan spelet fucka upp sig! Så vitt jag vet så spelar Renard på PS3, så det existerar ingen launcher. Men det där är bra för PC-spelarna att veta, antar jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 17 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 17 februari, 2010 Så vitt jag vet så spelar Renard på PS3, så det existerar ingen launcher. Men det där är bra för PC-spelarna att veta, antar jag. Yep, jag lirar PS3, så ded finns nog ingen launcher Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts