Jump to content

Fallout 3

Umberto
 Share

Recommended Posts

Hm ok. Btw varför stängs mitt Fallout 3 av vid mellanrum händer speciellt när jag är i The pitt så kan den stängas av ofta. Ah just det har ni märkt den där random stället när man får questet man ska leta reda på killen som ska ta dig till the pitt? Om ni följer hela vägen tills ni har kommit nära där så ska ni se stora parabol grejs följ hela vägen till höger där.

Så ska ni komma till ett ställe där det är radioaktivt om man går i vattnet. Gör en Quick save där eller en normal så går ni genom där så ser ni kanske nån gubbe där ladda eran save igen och gå dit så ser ni nå helt annat som var där innan du loadade om.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har också dom, möter dom lite random. Talon Rangers, vissa av dom har med sig holotape där det står att dom ska döda dig. Varför vet jag inte.

http://fallout.wikia.com/wiki/Talon_Company

Själv har jag nyss varit vid project purity och letat efter min far. Jag vet inte hur många timmar jag har spelat (Kan man kolla det?) men the Capital Wasteland är stort! Jag har knappt utforskat 25% av kartan! Men det var nästan vackert att stå uppe i Washington Monument och titta på soluppgången över Capital Wasteland. ;):lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

http://fallout.wikia.com/wiki/Talon_Company

Själv har jag nyss varit vid project purity och letat efter min far. Jag vet inte hur många timmar jag har spelat (Kan man kolla det?) men the Capital Wasteland är stort! Jag har knappt utforskat 25% av kartan! Men det var nästan vackert att stå uppe i Washington Monument och titta på soluppgången över Capital Wasteland. :wub:;)

Second that

Men jag dödade snubben innan hann ut och skapa ett kontrakt :lol:

PÅ varje save står det hur många timmar du spelat. Jag har bara staden kvar att utforska, så jävla jobbigt då man måste ta tunnelbana.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Second that

Men jag dödade snubben innan hann ut och skapa ett kontrakt :lol:

PÅ varje save står det hur många timmar du spelat. Jag har bara staden kvar att utforska, så jävla jobbigt då man måste ta tunnelbana.

Tunnelbanan går rätt så snabbt för mig om jag följer kompassen rätt.

Men hur kan jag ha blivit wanted då? Om jag inte ens pratat med sheriffen eller gjort questet än?

Redigerad av SilentViper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tunnelbanan går rätt så snabbt för mig om jag följer kompassen rätt.

Men hur kan jag ha blivit wanted då? Om jag inte ens pratat med sheriffen eller gjort questet än?

"A bounty may be taken out on your life, and Talon Company is one of the groups looking for you. However, even if they are not doing so, they will be hostile towards the player if encountered. If you have completed The Power of Atom quest ( disarming the bomb ) Mr.Burke will contract them to kill you. Telling Lucas Simms about Mister Burke will also have them tracking you down, as well as having a high karma."

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"Telling Lucas Simms about Mister Burke will also have them tracking you down, as well as having a high karma."

Om du inte

sprängt

Megaton har du antagligen Hög karma. Därför jagar dom dig.

Aha okej om jag minns rätt så hade jag neutral också men men skit samma.

Körde genom Point Lockout igår ja skönaste storyn speciellt snubben som man gör uppdrag åt. Skrattade nästan alltid när man snackade med han.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Då har man klarat storyn i Fallout 3 då. Lite tråkigt för jag hann inte utforska hela kartan, och jag lyckades inte få någon medföljare.. :D Får väl ladda ett äldre savegame och klara allt annat.

Vad valde ni i slutet?

Offrade du dig själv för Project Purity, eller lät du den andra gå in?

Jag offrade mig för Project Purity..

;)

Nu är det väl bara att köra exp. packsen då! :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Då har man klarat storyn i Fallout 3 då. Lite tråkigt för jag hann inte utforska hela kartan, och jag lyckades inte få någon medföljare.. :D Får väl ladda ett äldre savegame och klara allt annat.

Vad valde ni i slutet?

Offrade du dig själv för Project Purity, eller lät du den andra gå in?

Jag offrade mig för Project Purity..

;)

Nu är det väl bara att köra exp. packsen då! :wub:

Köp Broken Steel om du nu är sugen på att fortsätta efter storyn.

Det är en sak jag undrar över Grob i megaton när man pratar med han så säger han om man träffar på nån tjej som han vet så skulle man hälsa från Grob. Och undrar vilken tjej är det?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Flyttar Carol in i

tenpenny tower?

För jag

sprängde nämligen upp

Megaton och vet ej vad som hände med Gob ^.^ .

F.ö så gjorde jag klart questet Tenpenny Tower och kände rätt att låta

ghoulsen

bo i tornet än att döda dom. Tycker dom förtjänar lite respekt med då dom flesta i tornet var emot idén att låta dom bo där. Men lyckades övertala alla och låta dom flytta in.

Än så länge har dom skött sig ganska bra. Btw vem är den där killen som går utanför Tenpenny tower med dessa robotar? Han säger att han har robotar till salu men när jag frågar om att köpa så får man inte utan han fraktar dom bara.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gick till Rivet City för att fortsätta med main questet, och såg ett litet barn och frågade vart hans föräldrar var. Då sa han att min pappa är död och min mamma sitter säkert och super och jag tänkte wtf?

Så då fick jag för mig att undersöka detta lite djupare så jag frågade Morsan lite saker och sen sa hon du kan få köpa han om du vill. Sen började ja gå runt på båten och frågade lite saker om killen och alla sa att hans morsa var alkoholist och jag började tycka lite synd om grabben.

Han har en annan där på båten som han leker med och tänkte för mig kanske finns nått sätt att kunna köpa ungen då jag tycker lite synd om att han ska ha en alkoholist till morsa. Så finns det nån modd som tillåter detta kollade på nexus men hittade inge eller så är det jag som söker dåligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Klarade precis Fallout 3 ;)

Fast nu när jag läser agentens posts så fick jag lust att uppleva storyn genom att

spränga megaton och få quest i tenpenny..

Kollade upp och såg att det fanns två addons:

Fallout 3 - Addon pack - The Pitt & Operation Anchorage

Fallout 3 - Addon pack 2 - Broken Steel & Point Lookout

Någon som har spelat dem? Addon pack 2 släpps väl först på fredag egentligen, men vilken tros/sägs vara bäst? :(

Redigerad av Wu Zi Mu
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Klarade precis Fallout 3 ;)

Fast nu när jag läser agentens posts så fick jag lust att uppleva storyn genom att

spränga megaton och få quest i tenpenny..

Kollade upp och såg att det fanns två addons:

Fallout 3 - Addon pack - The Pitt & Operation Anchorage

Fallout 3 - Addon pack 2 - Broken Steel & Point Lookout

Någon som har spelat dem? Addon pack 2 släpps väl först på fredag egentligen, men vilken tros/sägs vara bäst? :(

Jag har alla redan nedladdade från XBox Live. :)Broken Steel är viktigaste för den höjer Level Capen till 30 och är en fortsättning på spelets Main Story. Slutstriden mot

Enclave

.

The Pitt är att man åker till Pittsburgh i Pennsylvania där Slavers håller befolkningen som slavar och man måste välja sida: Slavers eller Slavarna. Men allt är inte svart eller vitt.

Operation Anchorage är en simulator av Alaskas befrielse före Atomkriget. Man spelar en Amerikansk soldat som kämpar för att befria Alaska från Kinesiska kommunister. Lite squadbaserat taktiska strider.

Point Lookout är en föredetta park där bomberna aldrig föll. Nu är det ett träsk fullt med galna Hillbillys.

Utöver det finns även Modership Zeta att ladda ned. Där blir man kidnappad av rymdvarelser och måste stoppa deras hemska planer för jorden.

Jag hoppas att det hjälper. :)

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har alla redan nedladdade från XBox Live. ;)Broken Steel är viktigaste för den höjer Level Capen till 30 och är en fortsättning på spelets Main Story. Slutstriden mot

Enclave

.

The Pitt är att man åker till Pittsburgh i Pennsylvania där Slavers håller befolkningen som slavar och man måste välja sida: Slavers eller Slavarna. Men allt är inte svart eller vitt.

Operation Anchorage är en simulator av Alaskas befrielse före Atomkriget. Man spelar en Amerikansk soldat som kämpar för att befria Alaska från Kinesiska kommunister. Lite squadbaserat taktiska strider.

Point Lookout är en föredetta park där bomberna aldrig föll. Nu är det ett träsk fullt med galna Hillbillys.

Utöver det finns även Modership Zeta att ladda ned. Där blir man kidnappad av rymdvarelser och måste stoppa deras hemska planer för jorden.

Jag hoppas att det hjälper. :(

Tack så mycket! Hjälpte verkligen, men vad jag förstod så gillade du Broken Steel bäst?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 1 month later...