Jump to content

Fallout 3

Umberto
 Share

Recommended Posts

Klarade spelet igår, 108 timmar och 36 minuter tror jag.

Måste säga att slutet sög våta sockar. Hatar sådana slut. =/ Det värsta är att man inte kan forsätta spelet, utan måste börja om. Som tur är sparade jag en bit innan slutet så nu håller jag på med att fixa de sista bobbleheadsen. =)

Det kommer en fortsättning på Main Questen i en 3:e DLC i April där man kan fortsätta spela efter spelets slut.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det kommer en fortsättning på Main Questen i en 3:e DLC i April där man kan fortsätta spela efter spelets slut.

Till Ps3?

Vet du om man måste starta om från början för att få det där extra eller kan man bara fortsätta på något sätt. För du vet, nu finns det bara "new game" =/

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan man få veta varför man inte får fortsätta spela efter Main Storyn, utan att bli sönderspoilad?

Låt mig säga så här: I slutet händer det en grej med ens karaktär (om man väljer att utföra en uppgift själv istället för att låta någon annan göra det åt en) som gör att man inte kan fortsätta spela spelet. Allt man gjort har man gjort i onödan med andra ord. Men var lugn! Det går som sagt att låta någon annan göra grejen åt en också :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Låt mig säga så här: I slutet händer det en grej med ens karaktär (om man väljer att utföra en uppgift själv istället för att låta någon annan göra det åt en) som gör att man inte kan fortsätta spela spelet. Allt man gjort har man gjort i onödan med andra ord. Men var lugn! Det går som sagt att låta någon annan göra grejen åt en också :mellow:

Va, nej va?

Om du gör grejen men inte gör den rätt så blir det kass slut. Och går du in och gör grejen rätt så blir det bättre slut men det suger fortfarande.

Och skickar du in någon annan så kan man ändå inte fortsätta, så det suger det med. (

och varför kan man inte fortsätta om man skickar in bruden, man överlever ju själv, då?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dessutom kommer, som sagt, en DLC som är fortsättning på Main Quest i April (om du har XBox 360) där det totala slutet upphävs.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dessutom kommer, som sagt, en DLC som är fortsättning på Main Quest i April (om du har XBox 360) där det totala slutet upphävs.

Fattigt, skulle aldrig vilja ha en fortsättning på ett sådant fantastiskt bra spel. Töntigt med fortsättningar. :wub:

Vill med ha det. :mellow:

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man kan tanka en grej så att man kan fortsätta spela efter main story.. Länkat innan i tråden tror jag, happy hunting :P

Har det på ps3 så det är fortfarande kört för mig. =/ Faen, hatar när de bara släpper till vissa. Vi har betalt lika myct, då ska vi få lika mycket...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har det på ps3 så det är fortfarande kört för mig. =/ Faen, hatar när de bara släpper till vissa. Vi har betalt lika myct, då ska vi få lika mycket...

Jo, jag håller med. Jag hade köpt spelet till PS3 om det inte varit för det här. Troligen har M$ betalat dem för att göra exlusivt DLC. Som du säger, det är inte rätt mot de andra spelarna. Det är en sak om t ex XBox 360 fick dem först och PS3 fick vänta lite längre. Då hade alla iallafall fått spela dem också. Men nu är det ju så att de på PS3 aldrig får det.

Broken Steel, som sista DLC heter, kommer ju som sagt vara fortsättning på Main Quest och handla om hur man går med Brotherhood of Steel för att en gång för alla krossa Enclave och kommer dessutom höja level-capen till 30 och ha en massa nya bossar.

Den kommer ändra slutet så det slut som finns kommer inte räknas längre. Orsaken till det här är all negativ feedback de fick pga slutet och den låga level-capen. Från början var det alltså inte tänkt vara en fortsättning utan det beslutet gjordes pga feedback från fans.

Då tycker jasg hellre att de kunde ha gjort det som ett 4:e DLC som var för både XBox 360 och PS3.

Snart är DLC nr 2 (av 3) här. 24 Mars är det som gäller. Den heter The Pitt och handlar om hur man åker till Pittsburgh, i Pennsylvania, för att rädda folket som blivit slavar i en gigantisk gruva och finna botemedlet till en alvarlig sjukdom.

Trailer

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, jag håller med. Jag hade köpt spelet till PS3 om det inte varit för det här. Troligen har M$ betalat dem för att göra exlusivt DLC. Som du säger, det är inte rätt mot de andra spelarna. Det är en sak om t ex XBox 360 fick dem först och PS3 fick vänta lite längre. Då hade alla iallafall fått spela dem också. Men nu är det ju så att de på PS3 aldrig får det.

Broken Steel, som sista DLC heter, kommer ju som sagt vara fortsättning på Main Quest och handla om hur man går med Brotherhood of Steel för att en gång för alla krossa Enclave och kommer dessutom höja level-capen till 30 och ha en massa nya bossar.

Den kommer ändra slutet så det slut som finns kommer inte räknas längre. Orsaken till det här är all negativ feedback de fick pga slutet och den låga level-capen. Från början var det alltså inte tänkt vara en fortsättning utan det beslutet gjordes pga feedback från fans.

Då tycker jasg hellre att de kunde ha gjort det som ett 4:e DLC som var för både XBox 360 och PS3.

Snart är DLC nr 2 (av 3) här. 24 Mars är det som gäller. Den heter The Pitt och handlar om hur man åker till Pittsburgh, i Pennsylvania, för att rädda folket som blivit slavar i en gigantisk gruva och finna botemedlet till en alvarlig sjukdom.

Trailer

Störigt, vill spela som fasen! Älskar fallout. <3 Håller på att spela som ond nu, skall spela som neutral sedan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan man ändra svårighetsgrad under spelets gång? (Visste inte att man kunde ändra över huvud taget. Missat helt vid start xD)

Tydligen skall man kunna levla sjukt snabbt på det här sättet. Man spelar på Easy och skjuter en fiende tills han nästan är död. Sedan byter man till hard, och får fett med XP. Funkar detta? Sjukt bra i så fall för jag spelar om det för att få trofeer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor