Jump to content

Fallout 3

Umberto
 Share

Recommended Posts

Okej, klarade detta spelet igår. Måste säga att det är det bästa spelet jag har spelat sedans KOTOR, helt underbar story, skitbra upplägg och fina vapen. Och alla valmöjligheter var awesome, ett spel jag ska spela igenom flera gånger. Enda problemet var dom stora ytorna, om det nu är negativt. Tar ju ffs 10 min att gå mellan punkt A och punkt B, i Oblivion hade man iaf en heest. Juste, spelet var också väldigt kort, tog ju slut på tre dagar, dock gjorde jag inte överdrivet många sidequests. Han dessutom bara utforska ~ 50%.

Mitt slut:

Jag offrade mig själv i Project Purity, men förgiftade allt. Filmsekvensen efteråt fick mig nästan att få dåligt samvete. Fick även Eden att ta "självmord" AWESOME!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, klarade detta spelet igår. Måste säga att det är det bästa spelet jag har spelat sedans KOTOR, helt underbar story, skitbra upplägg och fina vapen. Och alla valmöjligheter var awesome, ett spel jag ska spela igenom flera gånger. Enda problemet var dom stora ytorna, om det nu är negativt. Tar ju ffs 10 min att gå mellan punkt A och punkt B, i Oblivion hade man iaf en heest. Juste, spelet var också väldigt kort, tog ju slut på tre dagar, dock gjorde jag inte överdrivet många sidequests. Han dessutom bara utforska ~ 50%.

Mitt slut:

Jag offrade mig själv i Project Purity, men förgiftade allt. Filmsekvensen efteråt fick mig nästan att få dåligt samvete. Fick även Eden att ta "självmord" AWESOME!

Att det tar tid att gå är det jag älskar. Finns så mycket att se.

Det jag inte gillar med spelet är att det är så förbannat svårt att ta sig till platser i vissa städer. det är blockerat över allt. Så man måste hitta nån t-bana för att ta sig dit.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att det tar tid att gå är det jag älskar. Finns så mycket att se.

Det jag inte gillar med spelet är att det är så förbannat svårt att ta sig till platser i vissa städer. det är blockerat över allt. Så man måste hitta nån t-bana för att ta sig dit.

Jo, men det är lite charmigt att gå station efter station, och kolla stationskartan för att förstå vart man ska. :w000t:

Gå över marken är däremot jobbigt, allt man ser är öken, döda träd och sten. Känns inte som man kommer någonstans.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fylls "containers" någonsin på? Alltså tex, jag går till en brevlåda i Springvale och tömmer den på innehåll. Kommer den brevlådan någonsin innehålla något igen? Eller kommer den stå tom hela tiden?

Vissa gör det. T ex ammoboxar i Raiders tillhåll när där kommit nya Raiders. Samt en bug där vissa fylls på om du inte tar allt i dem utan lämnar något kvar. Annars har de inte gjort det av hänsyn till att folk ska kunna lägga saker i dem och inte se sinna saker försvinna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Stör mig lätt på en liten grej. Ni vet, när man har en aktiv quest så finns det ju olika "checkpoints" man ska ta sig till. Alla checkpoints är sammanbundna genom en linje prickar. Nu undrar jag, går det att ta bort de här checkpoints? Irriterande när kompassen alltid pekar mot nästa checkpoint istället för målet. Jag känner mig bunden till en viss väg hela tiden. Jag kanske vill vara spontan och ta en annan väg än den Pip-Boy visar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Stör mig lätt på en liten grej. Ni vet, när man har en aktiv quest så finns det ju olika "checkpoints" man ska ta sig till. Alla checkpoints är sammanbundna genom en linje prickar. Nu undrar jag, går det att ta bort de här checkpoints? Irriterande när kompassen alltid pekar mot nästa checkpoint istället för målet. Jag känner mig bunden till en viss väg hela tiden. Jag kanske vill vara spontan och ta en annan väg än den Pip-Boy visar.

Håller med sjukt förvirrande.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad är det egentligen som triggar att en random karaktär konfronterar en? Tex,

den lilla pojken Wilks som vill att man ska döda fire ants

,

gumman som ger en en del från den där androiden

eller

Talon company som förklarar att man har ett pris på sitt huvud

. Har jag varit på rätt plats vid rätt tillfälle eller "låser" man upp karaktärerna i och med att man kommer framåt i storyn?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad är det egentligen som triggar att en random karaktär konfronterar en? Tex,

den lilla pojken Wilks som vill att man ska döda fire ants

,

gumman som ger en en del från den där androiden

eller

Talon company som förklarar att man har ett pris på sitt huvud

. Har jag varit på rätt plats vid rätt tillfälle eller "låser" man upp karaktärerna i och med att man kommer framåt i storyn?

Det där är inte direkt storyn. De är bara side quest typ.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 1 month later...

Klarade spelet igår, 108 timmar och 36 minuter tror jag.

Måste säga att slutet sög våta sockar. Hatar sådana slut. =/ Det värsta är att man inte kan forsätta spelet, utan måste börja om. Som tur är sparade jag en bit innan slutet så nu håller jag på med att fixa de sista bobbleheadsen. =)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor