Jump to content

Tom Clancy's Splinter Cell: Conviction

SilentViper
 Share

Recommended Posts

WTF! >_< Tycker du att Splinter Cell 1 var bra :blink: Du måste skämta!

Ettan är ju helt fucking underbar. Det första spelet jag spelade på våran nya dator.

Det var ungefär 4 (5?) år sen;

Hade provspelat spelet på Siba. Tyckte det var underbart. Gick och drömde om det i flera månader. Hade varken vettig dator eller TVspel. Fick reda på att far min skulle köpa en ny dator. Jag blev helt otroligt lycklig. Överallt jag såg så tänkte jag mig hur det skulle se ut om Sam Fisher klättrade där. När datorn kom var det första jag gjorde att installerade demot. Jag spelade om demot flera gånger. Någon vecka senare fyllde jag år och fick hela spelet. Dagarna som följde är nog den bästa tid jag varit med om.

:):P;)

Vad är det du menar är dåligt med det spelet?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ettan är ju helt fucking underbar. Det första spelet jag spelade på våran nya dator.

Det var ungefär 4 (5?) år sen;

Hade provspelat spelet på Siba. Tyckte det var underbart. Gick och drömde om det i flera månader. Hade varken vettig dator eller TVspel. Fick reda på att far min skulle köpa en ny dator. Jag blev helt otroligt lycklig. Överallt jag såg så tänkte jag mig hur det skulle se ut om Sam Fisher klättrade där. När datorn kom var det första jag gjorde att installerade demot. Jag spelade om demot flera gånger. Någon vecka senare fyllde jag år och fick hela spelet. Dagarna som följde är nog den bästa tid jag varit med om.

>_<:blink::)

Vad är det du menar är dåligt med det spelet?

Men Splinter Cell 1 suger ju. Om man har siktet rätt så träffar man aldrig dålig grafik etc. Nä du de andra Splinter Cell serierna är bättre. SCC kommer blie mkt bättre hoppas jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

...dålig grafik etc...

Vad förväntar du dig av ett spel som är så pass gammalt? >_<

Besides - om det bara är "siktet" och grafiken du tittar på hos ett spel så har du verkligen gått miste om en massa.

Finns väldigt många gamla spel som jag gillar, och då är det för dess story m.m. Och om det nu är dålig grafik så skiter jag i det, för jag spelar inte för att tillfredsställa ögonen.

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad förväntar du dig av ett spel som är så pass gammalt? >_<

Besides - om det bara är "siktet" och grafiken du tittar på hos ett spel så har du verkligen gått miste om en massa.

Finns väldigt många gamla spel som jag gillar, och då är det för dess story m.m. Och om det nu är dålig grafik så skiter jag i det, för jag spelar inte för att tillfredsställa ögonen.

Agreed. Nästan alla nurförtiden är "Har spelet dålig grafik, så är det värdelöst".

OnT: Är det någon som vet varför Sam är jagad? Eller är jag bara allmänt seg? :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu kanske inte 1:an är så extremt kul, men man måste ju tänka hur det var när man fick spela det när det var nytt. >_<

Samma sak med GTAIII. :blink:

OnT: Är det någon som vet varför Sam är jagad? Eller är jag bara allmänt seg?

Spela Double Agent så förstår du. Man jobbade ju för terrorister och det är väl bara Lambert & CO som vet om att man var dubbelagent? Tror jag i alla fall, spelade ut det för över ½ år sen.

Redigerad av KvaddadPadda
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men Splinter Cell 1 suger ju. Om man har siktet rätt så träffar man aldrig dålig grafik etc. Nä du de andra Splinter Cell serierna är bättre. SCC kommer blie mkt bättre hoppas jag.

Grafiken var ju grym när det begav sig? Ljuseffekterna var brilljanta och spelupplägget var nyskapande!

Pandorra Tomorow var inte lika bra enligt mig. Det enda som var bättre med det var HUD'en.

Är det meningen att det ska komma ett nytt SC varje år nu? Synd tycker jag då det blir utjatat.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spela Double Agent så förstår du. Man jobbade ju för terrorister och det är väl bara Lambert & CO som vet om att man var dubbelagent? Tror jag i alla fall, spelade ut det för över ½ år sen.

Har kört alla, det var Lambert som skickade in Sam i JBA.

Det bästa slutet är ju att man stoppade bomben, inget som tyder på att Lambert och Co. ska jaga Sam.

Om hela NSA (om det var dem Sam jobbade för) jagar Sam, så borde väl Lambert säga att han jobbade för NSA.

Att sneaka runt och ta information som man gjorde i D.A, är väl en NSA-agents jobb?

Är det meningen att det ska komma ett nytt SC varje år nu? Synd tycker jag då det blir utjatat.

Bra spel blir aldrig uttjatade >_< ... Men alla har ju sina åsikter :blink:

Redigerad av MrNoNja
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har kört alla, det var Lambert som skickade in Sam i JBA.

Det bästa slutet är ju att man stoppade bomben, inget som tyder på att Lambert och Co. ska jaga Sam.

Om hela NSA (om det var dem Sam jobbade för) jagar Sam, så borde väl Lambert säga att han jobbade för NSA.

Att sneaka runt och ta information som man gjorde i D.A, är väl en NSA-agents jobb?

FBI då? >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

FBI då? >_<

Det vet jag inte :blink:.

Jag hakar upp mig på "Dem Sam Fisher jobbade för, jagar honom nu",jag vill ha en anledning :)

Han jobbade för CIA och U.S. Navy SEAL Team 3. Skrev fel förut ^^

Edit: Nu hittade jag anledningen, kollade efter info slarvigt sist. :P

Redigerad av MrNoNja
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad förväntar du dig av ett spel som är så pass gammalt? :rolleyes:

Men jag tog det som exepel!!! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor