Frenzy Skrivet 24 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 maj, 2007 Men fuckat, hur svårt kan det vara för dom att sätta dit nån för piratkopiering då? Gå och ta nåns mp3 ur händerna på dom eller nåt, sen har man ju bevisen i handen. Nej? Du har rätt att föra över låta till din mp3 om du äger skivan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 24 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 maj, 2007 Däremot finns det något som säger hur ett samhälle är uppbyggt. 1000 kr i Sverige är lite, 1000 kr i Afrika är en förmögenhet, men var lever vi? Jo, i Sverige. Du argumenterar i nattmössan. Jag vet inte ens hur jag ska svara eftersom jag inte ser hur du angriper mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 24 maj, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 24 maj, 2007 Du argumenterar i nattmössan. Jag vet inte ens hur jag ska svara eftersom jag inte ser hur du angriper mig.Håller jag med om, läste det du skrev igen i lugn och ro. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 24 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 maj, 2007 Årets debattör 2006. Flytta över titeln till mig va Hehe, skoja bara. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 24 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 maj, 2007 Vad får man för rattfylleri, som flera gånger lett till oskyldigas död? Några månader? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 24 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 maj, 2007 (redigerad) Att han inte ska whina. Det finns inget som säger att kultur ska vara gratis. Vem är det som whinar egentligen? Tog oss fattiga studenter som ett exempel. Edit: Kunde lika gärna skrivit "Vi rika studenter som lever på 1000kr i månaden har ju....". Men då skulle jag ha ljugit. Redigerad 24 maj, 2007 av RavenE Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 24 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 maj, 2007 Vem är det som whinar egentligen? Tog oss fattiga studenter som ett exempel. Edit: Kunde lika gärna skrivit "Vi rika studenter som lever på 1000kr i månaden har ju....". Men då skulle jag ha ljugit. Min poäng var: har du inte råd att köpa film - köp inte film. Det finns ingen upphöjd makt som säger att alla på jorden är berättigade film. Men hey, jag vill bara möta era argument. Egentligen håller jag med om att sånna här förslag är helt åt helvete. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xemtoth Skrivet 24 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 maj, 2007 Men fuckat, hur svårt kan det vara för dom att sätta dit nån för piratkopiering då? Gå och ta nåns mp3 ur händerna på dom eller nåt, sen har man ju bevisen i handen. Ja, princip hela sverige lär ju åka in, låter sjukt som fan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 24 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 maj, 2007 Min poäng var: har du inte råd att köpa film - köp inte film. Det finns ingen upphöjd makt som säger att alla på jorden är berättigade film. Det kan jag hålla med om, men min poäng var också att priserna på film idag är höga. Både på bio och köpfilm. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 24 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 maj, 2007 När det gäller lag och ordning är jag sgs alltid för strängare straff och ökad övervakning oavsett brott så jag ser inga problem med detta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 25 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 maj, 2007 När det gäller lag och ordning är jag sgs alltid för strängare straff och ökad övervakning oavsett brott så jag ser inga problem med detta. Även för att gå mot rött? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 25 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 maj, 2007 Även för att gå mot rött? Naturligtvis. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 25 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 maj, 2007 (redigerad) När det gäller lag och ordning är jag sgs alltid för strängare straff och ökad övervakning oavsett brott så jag ser inga problem med detta. Usch... Hur kan du vilja förstärka övervakningssamället ännu mer? Tänk om alla människor genom tider av diktaturer och tyranni hade följt lagen och aldrig gjort motstånd mot förtryckarna, om övervakningen och kontrollen bara stärks mer och mer och till sist kan ledarna göra precis vad de vill. Fredrik Reinfeltd känns förvisso ganska snäll, men vad gör du om SD får makten och ifråntar dig alla rättigeheter att kommunicera med Sverige och sprida din osvenska kultur hit, och eftersom de har fått rätt att övervaka alla bredbandslinor kan de se exakt vad du har för dig och så fort du bryter mot lagen kommer poliisi och tar dig? Det är väl kanske ett worst case scenario men även små saker som piratlagarna måste man kunna göra uppror mot! Redigerad 25 maj, 2007 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 25 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 maj, 2007 Men snälla! 4 år? Piratkopiering skadar ingen, så varför ska man få lika höga straff som en våldtäcksman? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 25 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 maj, 2007 (redigerad) Men snälla! 4 år? Piratkopiering skadar ingen, så varför ska man få lika höga straff som en våldtäcksman? Såhär skrev jag tidigare: Vet inte varför de slänger sig med sådana siffror som 4 år (och jag är helt emot hårdare grepp), men ponera att någon driver ett imperium av försäljning av egenutbränd film. När han sålt 100 miljoner kopior och tjänat miljarder med kronor, ja då har man begått ett ganska allvarligt upphovsrättsbrott... Tror inte att 4 år är aktuellt för bara dem som laddar ner saker. Har inte den här personen begått ett mycket allvarligt brott? Jag vet inte vad maxstraffet på våldtäkt är men 6 år förekommer ju, om det allra grövsta upphovsrättsbrottet ger 4 år är inte det så konstigt i mina öron. Du får inte 4 år för att ladda ner ett musikalbum... Redigerad 25 maj, 2007 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 25 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 maj, 2007 Haha tom. Henrik P tycker att straffen som är idag är bra Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 25 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 maj, 2007 Usch... Hur kan du vilja förstärka övervakningssamället ännu mer? Två ord: ordning och säkerhet. Fredrik Reinfeltd känns förvisso ganska snäll, men vad gör du om SD får makten och ifråntar dig alla rättigeheter att kommunicera med Sverige och sprida din osvenska kultur hit, och eftersom de har fått rätt att övervaka alla bredbandslinor kan de se exakt vad du har för dig och så fort du bryter mot lagen kommer poliisi och tar dig? Ptja, då gör jag ingenting. Om det ligger i nationens intresse att hindra utländsk access till svenska webbsidor (t.ex.) är det något jag som individ måste leva med och anpassa mig efter. Sprider jag osvensk kultur btw? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 25 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 maj, 2007 Såhär skrev jag tidigare: Har inte den här personen begått ett mycket allvarligt brott? Jag vet inte vad maxstraffet på våldtäkt är men 6 år förekommer ju, om det allra grövsta upphovsrättsbrottet ger 4 år är inte det så konstigt i mina öron. Du får inte 4 år för att ladda ner ett musikalbum... Jo iofs. Får hoppas på att det gäller såna och inte "privata pirater". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 25 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 maj, 2007 Lol, kan tänka mig en polisrazzia mot dhs09, 15k människor blir haffade. Liksom, släng in alla i fängelse i 4 år. toodelooh. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 25 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 maj, 2007 Det kommer vara riktigt nördigt att sitta i fängelse i framtiden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts