Jump to content

Fyra års fängelse för piratkopiering i EUs nya lagförslag

SlewME
 Share

Recommended Posts

Det kan man läsa om man besöker hemsidan IDG.se.

Ny lagstiftning inom EU kan leda till att straffen för piratkopiering blir betydligt tuffare. Är brottet tillräckligt grovt ska det kunna leda till 4 års fängelse - i nivå med våldtäkt.

Det blir bara mer och mer absurt för var dag. Att man får fyra år fängelse för piratkopiering (Ekobrottslighet enligt staten, bokhandel enligt alla andra). Idag får man för i helvete inte ens 4 år för våldtäkt, och än mindre inte ens för grov våldtäkt mot barn.

Vad fan är detta? EU börjar gå mig allt mer på nerverna - UT UR EU!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 76
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Vet inte varför de slänger sig med sådana siffror som 4 år (och jag är helt emot hårdare grepp), men ponera att någon driver ett imperium av försäljning av egenutbränd film. När han sålt 100 miljoner kopior och tjänat miljarder med kronor, ja då har man begått ett ganska allvarligt upphovsrättsbrott...

Tror inte att 4 år är aktuellt för bara dem som laddar ner saker.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vet inte varför de slänger sig med sådana siffror som 4 år (och jag är helt emot hårdare grepp), men ponera att någon driver ett imperium av försäljning av egenutbränd film. När han sålt 100 miljoner kopior och tjänat miljarder med kronor, ja då har man begått ett ganska allvarligt upphovsrättsbrott...

Tror inte att 4 år är aktuellt för bara dem som laddar ner saker.

Hur som helst ser jag det som lindrigare än att ge sig på en 14-årig flicka. Men det är ju kostymnissar någonstans som inte har egna barn själv och antagligen förgriper sig på dessa småflickor under sin fritid. Deras plånbok krymper och deras penis växer, då måste vi öka straffet för piratkopiering. Tänk i slutändan:

Stor penis och fet plånbok.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men för fan EU. De kan lika gjärna låta Pirakopieringen kan blie lagligt för nästan halva j*vla sverige sitter folk å laddar ner. Och jag tror polisen har ej tid att åka till varenda j*vla byort i sverige. Och för den delen så tror jag att ej fängelserna skulle ej räcka till om de åkte till varenda en och tog fast de för nerladdning. Och vad ska tjuvarna ta vägen da när varenda fängelse ej finns tillgänglig :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur fan mår dom egentligen? Detta är ren och skär idioti.

Visst, fildelning är inte bra för filmindustrin, men hur billig är en film idag? Vi fattiga studenter som lever på studiebidrag (~1000kr/mån) har ju fan inte ens råd att köpa en film. Det är mycket annat som prioriteras högre som ska betalas.

Att ge samma straff för fildelning som våldtäckt är idiotiskt. Folk har kopierat filmer sedan -80 talet. Då försöktes det inte stoppas lika hårt som idag, om ens det försöktes?

Nä, usch och blä. UT UR EU!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Visst, fildelning är inte bra för filmindustrin, men hur billig är en film idag? Vi fattiga studenter som lever på studiebidrag (~1000kr/mån) har ju fan inte ens råd att köpa en film. Det är mycket annat som prioriteras högre som ska betalas.

Tror du barnen i Afrika har råd med film? Vad är det som säger att du ska ha den lyxen?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor