SlewME Skrivet 24 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 maj, 2007 Det kan man läsa om man besöker hemsidan IDG.se. Ny lagstiftning inom EU kan leda till att straffen för piratkopiering blir betydligt tuffare. Är brottet tillräckligt grovt ska det kunna leda till 4 års fängelse - i nivå med våldtäkt. Det blir bara mer och mer absurt för var dag. Att man får fyra år fängelse för piratkopiering (Ekobrottslighet enligt staten, bokhandel enligt alla andra). Idag får man för i helvete inte ens 4 år för våldtäkt, och än mindre inte ens för grov våldtäkt mot barn. Vad fan är detta? EU börjar gå mig allt mer på nerverna - UT UR EU! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 24 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 maj, 2007 UT UR EU! Tänker så snart också....dom ska inte bry sig om lagarna! Det ska varje enskilt land göra! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 24 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 maj, 2007 Jao, lite skevt är det ju allt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_ThuuG Skrivet 24 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 maj, 2007 (redigerad) Eh, nej tack. Man ser topics om nya EU-förslag hela tiden och för varje topic blir det bara mer konstigt. Efter vad jag har sett här värkar EU inget vidare. Redigerad 24 maj, 2007 av _ThuuG Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 24 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 maj, 2007 Snart kanske man får livstid för att sälja cam videos i smyg i kina. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 24 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 maj, 2007 Är det för att kopiera en film och lägga ut eller för att ladda ner det gäller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 24 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 maj, 2007 Vet inte varför de slänger sig med sådana siffror som 4 år (och jag är helt emot hårdare grepp), men ponera att någon driver ett imperium av försäljning av egenutbränd film. När han sålt 100 miljoner kopior och tjänat miljarder med kronor, ja då har man begått ett ganska allvarligt upphovsrättsbrott... Tror inte att 4 år är aktuellt för bara dem som laddar ner saker. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 24 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 maj, 2007 Jag tycker det är skit. Finns värre brott dom borde åtgärda riktigt först... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 24 maj, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 24 maj, 2007 Vet inte varför de slänger sig med sådana siffror som 4 år (och jag är helt emot hårdare grepp), men ponera att någon driver ett imperium av försäljning av egenutbränd film. När han sålt 100 miljoner kopior och tjänat miljarder med kronor, ja då har man begått ett ganska allvarligt upphovsrättsbrott... Tror inte att 4 år är aktuellt för bara dem som laddar ner saker.Hur som helst ser jag det som lindrigare än att ge sig på en 14-årig flicka. Men det är ju kostymnissar någonstans som inte har egna barn själv och antagligen förgriper sig på dessa småflickor under sin fritid. Deras plånbok krymper och deras penis växer, då måste vi öka straffet för piratkopiering. Tänk i slutändan: Stor penis och fet plånbok. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Spam Snuten Skrivet 24 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 maj, 2007 Eh, nej tack. Man ser topics om nya EU-förslag hela tiden och för varje topic blir det bara mer konstigt. Efter vad jag har sett här värkar EU inget vidare.Jo, nog värkar det allt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 24 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 maj, 2007 Men för fan EU. De kan lika gjärna låta Pirakopieringen kan blie lagligt för nästan halva j*vla sverige sitter folk å laddar ner. Och jag tror polisen har ej tid att åka till varenda j*vla byort i sverige. Och för den delen så tror jag att ej fängelserna skulle ej räcka till om de åkte till varenda en och tog fast de för nerladdning. Och vad ska tjuvarna ta vägen da när varenda fängelse ej finns tillgänglig Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Roxxy Skrivet 24 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 maj, 2007 Då kan de likaväl besöka vartenda hushåll som har minst en dator i hemmet med internetuppkoppling. De är välkomna hemma hos mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 24 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 maj, 2007 Det behövs ett piratfängelse i så fall. tänker diskusionen i fängelet: Fånge 1: vad har du gjort för att åka in då? Fånge 2: Jag laddade ner lite muskik o sånt och fick 4 år. Fånge 1: jasså jag våldtog midreåriga och fick 5 månader. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 24 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 maj, 2007 Så länge denna lag måste stiftas intergovernmentalt är det lugnt, om ett land backar ur vill säga... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 24 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 maj, 2007 Hur fan mår dom egentligen? Detta är ren och skär idioti. Visst, fildelning är inte bra för filmindustrin, men hur billig är en film idag? Vi fattiga studenter som lever på studiebidrag (~1000kr/mån) har ju fan inte ens råd att köpa en film. Det är mycket annat som prioriteras högre som ska betalas. Att ge samma straff för fildelning som våldtäckt är idiotiskt. Folk har kopierat filmer sedan -80 talet. Då försöktes det inte stoppas lika hårt som idag, om ens det försöktes? Nä, usch och blä. UT UR EU! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 24 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 maj, 2007 Visst, fildelning är inte bra för filmindustrin, men hur billig är en film idag? Vi fattiga studenter som lever på studiebidrag (~1000kr/mån) har ju fan inte ens råd att köpa en film. Det är mycket annat som prioriteras högre som ska betalas. Tror du barnen i Afrika har råd med film? Vad är det som säger att du ska ha den lyxen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 24 maj, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 24 maj, 2007 Tror du barnen i Afrika har råd med film? Vad är det som säger att du ska ha den lyxen?Eh? Vart vill du komma? Att det är fult att ha mer pengar än någon annan? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 24 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 maj, 2007 Eh? Vart vill du komma? Att det är fult att ha mer pengar än någon annan? Att han inte ska whina. Det finns inget som säger att kultur ska vara gratis. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 24 maj, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 24 maj, 2007 Att han inte ska whina. Det finns inget som säger att kultur ska vara gratis.Däremot finns det något som säger hur ett samhälle är uppbyggt. 1000 kr i Sverige är lite, 1000 kr i Afrika är en förmögenhet, men var lever vi? Jo, i Sverige. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 24 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 maj, 2007 Men fuckat, hur svårt kan det vara för dom att sätta dit nån för piratkopiering då? Gå och ta nåns mp3 ur händerna på dom eller nåt, sen har man ju bevisen i handen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts