Jump to content

Youtube och Bubblare riskerar att stängas ner

Renard
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 56
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Förstår itne riktigt varför många länder har tagit bort youtube. Olämpligt material eller vad ? för vem ? ungar ? :(

Frågan där är nog snarare vem som tycker det är olämpligt. Ibland känns det som YouTube kontrolleras av kristna fundementalister, PK- nissar och moralkakor i allmänhet. Finna många filmer som raderats för att de, i föreståendes hjärnor, är olämpliga. Kommer för tillfället inte på nåt bra exempel, men det finns... Kolla runt bara.

Kanske lite OT, men, men...

Redigerad av Jacker
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hata inte EU för att dom håller på att förbjuda våldsspel och ska stänga ner youtube.

Också för allt annat dom gör. Tackvare EU så har skatten också höjjts med 200% kan inte exakta siffran.

När jag säger det till någon lärare, påstår han/hon att om vi inte skulle göra det skulle vi inte gå gratis i skolan heller, men men jag tycker nog iaf att det var gratis att gå i skolan före man gick med i EU :(

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns inte Youtubes servrar i Amerika? Amerika är inte med i EU, elikamed EU har inget att säga till om?

Mannen står med en kanon i Amerika och avfyrar ett skott mot europa, 2 blir dödade och 2 skadades.

Då är det antagligen EU som gör någonting åt saken?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mannen står med en kanon i Amerika och avfyrar ett skott mot europa, 2 blir dödade och 2 skadades.

Precis som USA gör någonting åt piratebay? Det funkar inte så. Länder har inte rätt att gå in i andra länder utan deras medgivande. Förutom da war.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej förmodligen landet i Europa som drabbades arme eller liknande (om ens det), men nu gäller det internet.

Det medför att det är blir svårare åtgärda sådant eftersom att detta gäller olika länder. Precis som när man försökte stänga ner Piratebay.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Visserligen är Aftonslasket duktiga på att skriva en massa skit och lögner, men jag tror inte att man skulle hitta på en sån historia som det här...

Eller jag vet inte heller... :(

Man kan kanske få det till att Youtube är olagliga. Om man vrider och vänder på allt och alla.

Men jag tror inte i min vildaste fantasi att youtube kommer att stängas ner. Det är inte heller EUs avsikt, skulle förvåna mig isf..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"Parliament, in approving today the report by Nicola Zingaretti (PES, IT) by 374 votes to 278 with 17 abstentions, has backed the overall aim of the Commission proposal, while amending some of its provisions. The EP excluded patent rights from the scope of the directive, and decided that criminal sanctions should apply only to infringements deliberately carried out to obtain a commercial advantage. Piracy committed by private users for personal, non-profit purposes is therefore also excluded."

http://www.nordichardware.com/news,6197.html

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

lika bra, intrnet håller ju ändå på att ta slut! Och youtube står för jetemycket av ALL trafik enligt aftonbluddret :(:ermm:(w00t):wub::P-_- -_-

Tycker fortfarande det där låter lite smått roligt

"internet håller på att ta slut"

Och hur, om jag får fråga, tar det slut?

Jag menar, varenda hemsida ligger ju på servrar och varenda server är ansluten till internet.

Liksom wtf?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker fortfarande det där låter lite smått roligt

"internet håller på att ta slut"

Och hur, om jag får fråga, tar det slut?

Jag menar, varenda hemsida ligger ju på servrar och varenda server är ansluten till internet.

Liksom wtf?

Det är inte utrymme, utan bandbredden.

dvs. hastigheterna och sånt. Vet inte riktigt själv, men njaa unjefär.

Och det är inte telefonbolagen som håller reda på bandbredden, dom säljer den.

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har mycket svårt att tro att t.ex. youtube skulle stänga ner pga ett EU-direktiv men även om så sker skulle det inte påverka mig personligen, jag kan leva utan youtube, besides har sidan redan blivit för stor för sitt eget bästa..

Long live the Union!

Btw. ska man ta allt som aftonhoran skriver om med en skeppslast salt.

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Deras hemsida står utanför Europa i alla fall. Ip 208.65.153.253

Sedan om de har streaming-servrar i europa vet jag ej. Men som vanligt har Aftonbladet noll koll.

Nej, dom har inga i Europa. Dom har alla kontro och sånt i olika delar av USA.

Men om det här nu skulle hända, betyder det att vi i Europa inte kommer kunna gå in på Youtube?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men om det här nu skulle hända, betyder det att vi i Europa inte kommer kunna gå in på Youtube?

Nej, det gäller bara dom som äger sidan. Flyttar YouTube bort deras eventuella servrar så är det inget problem sen.

Sen tror jag dock som SlewME att dom hyr bandbredd av Akamai (tror att det var dom men inte alls säker) och eftersom dom servrarna ska stå så nära användaren som möjligt så har dom nog servrar i Europa också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

lika bra, intrnet håller ju ändå på att ta slut! Och youtube står för jetemycket av ALL trafik enligt aftonbluddret :ermm:(w00t):wub::P-_- -_- -_-

mm yes..deras nyhetstorka är ju alltigt lika roliga.

Själv tror jag inte att dom kan röra youtube.com..med tanke på hur många som andvänder de och hur mycker pengar dom har så orka oroa sig :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor