Sniper Skrivet 20 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 maj, 2007 Problemet är: Varje gång jag startar datorn, efter att datorn inte haft ström (jag har en grenkontakt med ström-switch), så reset:as BIOS-tiden (Till 1:a Januari 2002 -.-) och jag måste ändra den till rätt tid manuellt varje gång. Det har alltid funkat tidigare eftersom jag haft datorn i ca 4 år men nu plötsligt, för ungefär en vecka sedan slutade det fungera Så vad kan vara problemet och hur löser jag det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 20 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 maj, 2007 Resetas inställningar och sånt också? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Dumbom Skrivet 20 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 maj, 2007 Kan det vara moderkortsbatteriet som gör sina sista dagar tro? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 20 maj, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 maj, 2007 @Gizmo Nepp, bara tiden reset:as @Mr.Dumbom Går det att byta ut, eller är det billigare med ett nytt moderkort? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 20 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 maj, 2007 Som Dumbom sa så är det nog batteriet som är slut. Öppna datorn och titta, jag vill minnas att det är ett sådant vanligt runt 9-volt eller liknande. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 20 maj, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 maj, 2007 Så det går att byta ut? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 20 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 maj, 2007 Så det går att byta ut? Vad jag vet, på alla moderkort. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 20 maj, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 maj, 2007 Vad jag vet, på alla moderkort. Nice då ska jag nog testa sen ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
fredde-93 Skrivet 21 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 maj, 2007 måste ju vara batteriet, BIOS funkar fortfarande ju med ström på men kan inte fortsätta räkna utan att batteriet ger ström så då resetas det till tillverkningsdatum eller liknande tror jag, men 4 år det är skummt lite borde ju hålla i 6 iaf Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts