Xennah Skrivet 18 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2007 Som sagt så går det vääldigt långsamt på alla torrents. Runt 30 kB/s fast har 8mbit. Och ganska många som seedar. Men när jag laddar ner en vanlig fil från internet så går det runt 1 MB/s . Har haft 0.25 mbit innan, är det nån port eller dylikt man ska öppna eller? :s Vet inte om detta klassas som warez eller inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 18 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2007 Som sagt så går det vääldigt långsamt på alla torrents. Runt 30 kB/s fast har 8mbit. Och ganska många som seedar. Men när jag laddar ner en vanlig fil från internet så går det runt 1 MB/s . Har haft 0.25 mbit innan, är det nån port eller dylikt man ska öppna eller? :s Vet inte om detta klassas som warez eller inte. Nej självklart är det inte warez, du tankar väl bara speldemos och dylikt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 18 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2007 Testat olika klienter? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 18 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2007 Har du begränsat din uppladdninshastighet? Jag försökte vara lite slug och begränsade den till 5kb/s typ, men min dl-speed blev även den begränsad till runt 30kb/s. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xennah Skrivet 18 maj, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2007 Har inte begränsat uppladdningshastigheten. Har testat andra klienter, går i samma hastighet =/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 18 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2007 Har inte begränsat uppladdningshastigheten. Har testat andra klienter, går i samma hastighet =/ Kollat så portar är öppnade på routern om du har någon? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xennah Skrivet 18 maj, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2007 Kollat så portar är öppnade på routern om du har någon? Har en router, vilka portar ska man öppna? Hur kollar man det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 18 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2007 Har en router, vilka portar ska man öppna? Hur kollar man det? www.portforward.com Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 18 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2007 Finns flera möjligheter. 1. Du har en seg torrent. Prova ladda hem t.ex. OpenOffice via torrent, från deras sida. Det är den snabbaste torrenten jag har tankat någonsin, då gick det på 2,4mb/s så du ska nog kunna maxa din anslutning med den. 2. Du har en router med stängda portar som någon sa. Kolla portforward.com. 3. Du har en ISP med shaping på P2P-protokoll. Aktivera kryptering i uTorrent och se om det gör skillnad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xennah Skrivet 18 maj, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2007 Heho, hade visst begränsat uppladdningshastigheten. Måste ändrat av sig själv O.o. Ändrade till 0 från 5 och så speedade det upp =), Tack för hjälpen alla. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Dumbom Skrivet 18 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2007 Heho, hade visst begränsat uppladdningshastigheten. Måste ändrat av sig själv O.o. Ändrade till 0 från 5 och så speedade det upp =), Tack för hjälpen alla. Ändra till 10kb/s annars, kör jag med ibland när jag är så sniken och inte vill seeda (när jag tankar från publictrackers) och då stryps inte nedladdningshastigheten på samma sak som vid 5kb/s. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 21 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 maj, 2007 Jag lånar troden nu om det går bra. Medans vi pratar om Torrent Program här. Så undrar jag hur man seedar använder Bitlord 1.1 och när min laddning är klar av det jag laddar ner. Så höger klickar jag på torrent namnet och ändrar till seeda. Och det verkar som inget händer hur ska jag gör det. Är ej bra på sånt där Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 21 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 maj, 2007 Jag lånar troden nu om det går bra. Medans vi pratar om Torrent Program här. Så undrar jag hur man seedar använder Bitlord 1.1 och när min laddning är klar av det jag laddar ner. Så höger klickar jag på torrent namnet och ändrar till seeda. Och det verkar som inget händer hur ska jag gör det. Är ej bra på sånt där Det kan bero på att det inte är någon annan som laddar ner torrenten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
fredde-93 Skrivet 21 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 maj, 2007 Hm, enligt mig iaf så är azureus bästa klienten har 8/1 lina och jag toppade nästan alldrig med bitcomet, nu är den 8mb/s mest hela tin Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 21 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 maj, 2007 Hm, enligt mig iaf så är azureus bästa klienten har 8/1 lina och jag toppade nästan alldrig med bitcomet, nu är den 8mb/s mest hela tin 8mbit/s... dvs 1mb/s Testa µtorrent, Azureus slukar minne Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 21 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 maj, 2007 Det kan bero på att det inte är någon annan som laddar ner torrenten. Hur menar du?. Menar du han som la upp den att han har ej den kvar eller?. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 21 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 maj, 2007 Hur menar du?. Menar du han som la upp den att han har ej den kvar eller?. Nej men ingen annan i världen vill ladda ner den, därför behövs det ingen som laddar upp den, seedar, gör den tillgänglig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts