Umberto Skrivet 31 maj, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2007 Hur går det med del 3?? Jag har börjat skriva ett manus men det är allt. Jag siktar på "release" ( ) i juli men jag kan inte lova något. ----- VickeX, StellHell, kobbe: Tack! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 31 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2007 (redigerad) Riktigt skön serie. Ser fram emot nästa del. Redigerad 31 maj, 2007 av Saleen Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 31 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2007 När kommer inlägget med all trivia och liknande? För övrigt riktigt härlig serie. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 31 maj, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2007 (redigerad) Tack! -- By popular demand: Del 2 - trivia, goofs, detaljer, referenser 'n shit: (spoilers) PÄRM -Citat från Max Payne SIDA 1 -Rabarben Gardens är uppkallat efter bannade medlemmen rabarben. Duh. -"Sorken" är bannade medlemmen PottZork. -Råttan är bara en kul grej -Gizmo-graffiti på väggen. -69! SIDA 2 -Fotografi av Angry Axel. -Pacman-klotter på väggen. -Dildo+handbojor ^^ SIDA 3 -P-C är inspirerad av Rosenberg från GTA och Gognitti från Max Payne. -N0f-graffiti på väggen. N0f (eller n0llans forum) var ett forum jag och några andra gtasajtare; bl.a. skribb (root), Topp3, Pico, Crice, Curly m.fl.; hängde på under ca 2003-2004. -Oscarstatyetten! SIDA 4 -På väggen står det klottrat "Ragna Rock" och "Valkyr", detta är naturligtvis en referens till Max Payne. -Siana säger "Ta pistolen - lämna broccolin", i filmen Gudfadern säger Clemenza "Leave the gun. Take the cannoli." -Bergsklättrarvikingen är bara en kul grej. -R2D2! -Namnskylten visar vem som bor i huset. Raveneholm är en referens till Half-Life (Ravenholm), Reinfeldt är nån sorts politiker (kommer inte ihåg så noga), Beck är en viss poliskommisarie, Hilton är en alldeles fantastisk skådespelerska och artist, Calavera är en referens till Grim Fandango (Manny Calavera) och Scofield är naturligtvis hämtat från Prison Break. De övriga behöver inte förklaras... -Bill Clinton! -På golvet pågår ett krig -P-C har bara en sko SIDA 5 -"Yoda" med KRULLIGT hår är en referens till en medlem här på forumet.. -Goof: På sida 1 ser man att dörren öppnar sig utåt men på sida 5 verkar den gå inåt... SIDA 6 -No comments SIDA 7 -Wanted poster på Michael Scofield, Prison Break. http://www.magneticmediafed.com/wp-content...risonbreak1.jpg SIDA 8 -No comments SIDA 9 -No comments SIDA 10 -Lådan med ESC-vinnaren SIDA 11 -Max Payne-hopp! -Gasen formar ordet SEX. Eller gör den? Detta är en referens till Lejonkungen. Läs mer här -Man kan undra varför Tux och P-C springer iväg när polisen kommer. Detta beror på att Forum Citys poliskår är genomkorrupt och skjuter först och snackar sedan, allt för att slippa extra pappersarbete. SIDA 12 -"Borgmästare Hultenius" är berättaren i min andra serie Forum Force. Borgmästare Hultenius är INTE Hull-Tan. -Hell Steel! SIDA 13 -Nån har kastat sitt World Of Warcraft dit det hör hemma. -Skribbendomen är naturligtvis en referens till en av forumets mest hängivna ateister. All in the spirit of fun, of course. Redigerad 31 maj, 2007 av Umberto Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Reve Skrivet 31 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2007 Skitbra...skrattade i flera minuter. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 31 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2007 Jag har börjat skriva ett manus men det är allt. Jag siktar på "release" ( ) i juli men jag kan inte lova något. ----- VickeX, StellHell, kobbe: Tack! Juli.. :'( Kommer att gråta hela natten... Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 31 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2007 Haha, fyfan vad bra!! Såg också en massa detaljer, men jag begriper inte lådan med SERBIEN på, och snubben som kommer upp. Är det ett långsökt GTA IV-skämt med "smuggled people, sold people..."? 69 såg jag också! ...om du nån gång skulle behöva en (Hmm, stereotyp av mig nu då...) PSP-galen GTA-idiot med fascination för långa texter så ställer jag upp! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 31 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2007 (redigerad) Haha, fyfan vad bra!! Såg också en massa detaljer, men jag begriper inte lådan med SERBIEN på, och snubben som kommer upp. Är det ett långsökt GTA IV-skämt med "smuggled people, sold people..."? http://www.rpp.com.pe/images/portada/entretenimiento/145584.jpg Någon likhet? Serbiens bidrag i Schalgerfestivalen. Redigerad 31 maj, 2007 av RavenE Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 31 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2007 Serbiens bidrag i Schalgerfestivalen. Jo, jag läste det på easter egg-förklaringen Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 31 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2007 Lejonkungenreferensen var underbar! Serien likaså. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 31 maj, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2007 Haha, fyfan vad bra!! Såg också en massa detaljer, men jag begriper inte lådan med SERBIEN på, och snubben som kommer upp. Är det ett långsökt GTA IV-skämt med "smuggled people, sold people..."? 69 såg jag också! ...om du nån gång skulle behöva en (Hmm, stereotyp av mig nu då...) PSP-galen GTA-idiot med fascination för långa texter så ställer jag upp! Tack, jag ska tänka på saken.. Det som främst avgör vilka medlemmar som "kommer med" är det nick man använder sig av på sajten. Jag tänker alltid ut karaktären först och sedan tar jag nåns nick från sajten (ibland gör jag små ändringar) som passar ihop med den karaktären. Det skulle t.ex. inte låta "rätt" om serien hette t.ex. "R2D2 P.I." (no offence) men "Tux P.I." fungerar bra. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 1 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2007 Det som främst avgör vilka medlemmar som "kommer med" är det nick man använder sig av på sajten. Jag tänker alltid ut karaktären först och sedan tar jag nåns nick från sajten (ibland gör jag små ändringar) som passar ihop med den karaktären. Det skulle t.ex. inte låta "rätt" om serien hette t.ex. "R2D2 P.I." (no offence) men "Tux P.I." fungerar bra. Mycket sant. Längtar fortfarande. Och avundas dem som fått stora roller men självklart så förstår jag det du skrev. Rabarber Gardens? TheDude Gardens? Första låter självklart bättre. Men jag fick vara till inspiration för ett namn på listan! Wohooo! Längtar till del 3 såhär mycket: |-------------------------------------------------------------------------| Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 2 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2007 http://i46.photobucket.com/albums/f102/CmdrDelta/Tux2/210.png[/im http://www.rpp.com.pe/images/portada/entretenimiento/145584.jpg Någon likhet? Serbiens bidrag i Schalgerfestivalen. Är det bra jag eller ser han lite ut som Hiro Nakamura (stavning?!) i Heroes? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kattälskaren Skrivet 2 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2007 Är det bra jag eller ser han lite ut som Hiro Nakamura (stavning?!) i Heroes? Hon. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 2 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2007 Är det bra jag eller ser han lite ut som Hiro Nakamura (stavning?!) i Heroes? Säg inte så.. :'( Hiro är mycket mycket coolare !!! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 2 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2007 Tack, jag ska tänka på saken.. Det som främst avgör vilka medlemmar som "kommer med" är det nick man använder sig av på sajten. Jag tänker alltid ut karaktären först och sedan tar jag nåns nick från sajten (ibland gör jag små ändringar) som passar ihop med den karaktären. Det skulle t.ex. inte låta "rätt" om serien hette t.ex. "R2D2 P.I." (no offence) men "Tux P.I." fungerar bra. Du kan ju förkorta/ändra namn också, så länge alla känner igen det. Jag tror att 90% skulle förstå vem Henki är, eller Stell eller ja, nån annan med halvlångt namn. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 2 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2007 Du kan ju förkorta/ändra namn också, så länge alla känner igen det. Jag tror att 90% skulle förstå vem Henki är, eller Stell eller ja, nån annan med halvlångt namn. Fick mig att tänka på ett väldigt, väldigt uselt smeknamn jag fått att många här på sajten - Lajjan, kan det blir mycket värre ? :'( Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 2 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2007 (redigerad) http://i46.photobucket.com/albums/f102/Cmd...ta/Tux2/210.png http://www.rpp.com.pe/images/portada/entre...ento/145584.jpg Någon likhet? Serbiens bidrag i Schalgerfestivalen. Tyckte det kändes lite random... varför skulle Serbiens människa gömma sig i en låda? Redigerad 2 juni, 2007 av Bubbli Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 2 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2007 Mycket sant. Längtar fortfarande. Och avundas dem som fått stora roller men självklart så förstår jag det du skrev. Rabarber Gardens? TheDude Gardens? Första låter självklart bättre. Grejen med Rabarber Gardens är ju att Ban Alley ligger där. Fick mig att tänka på ett väldigt, väldigt uselt smeknamn jag fått att många här på sajten - Lajjan, kan det blir mycket värre ? :'( Haha, tacka mig! Gillar du det inte? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 2 juni, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2007 Du kan ju förkorta/ändra namn också, så länge alla känner igen det. Jag tror att 90% skulle förstå vem Henki är, eller Stell eller ja, nån annan med halvlångt namn. Mmm och det har jag gjort (t.ex. "De Go"-The Go) men namnet måste som sagt passa ihop med karaktären. Tyckte det kändes lite random... varför skulle Serbiens människa gömma sig i en låda? Jag vet, it makes no sense och det är det som är meningen. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts