Jacker Skrivet 17 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2007 Alla som är någelunda aktiva inom OFP/ArmA- communityt vet nog vem Dslyexci är vid det här laget. Han är en väldigt känd profil inom flera gamingcommunityn (framförallt OFP/ArmA som jag nämde) och har bidragit med mycket information och kunskap till spelarna, framför allt via sin hemsida. För ett tag sen publicerade han en "Tactics, Techniques & Procedures Guide" till Armed Assault, en väldigt djup artikel innehållande 60.000 (!!) ord som går igenom taktiker och tekniker till spelet på ett mycket komplett och ordentligt vis. Allt ifrån baskunskaper för skyttesoldaten till taktiker för squads med ett antal fireteams, instruktioner för att utföra CAS-uppdrag, tips för helikopterpiloter, osv, gås igenom. Dslyexci är en f.d soldat inom den amerikanska marinkåren, så han vet nog garanterat vad han talar om. Dessutom har han använt sig av flera militärböcker för att skriva guiden (dock lite redigerat för att kunna appliceras på ArmA). Även om guiden först och främst är skriven för Armed Assault går det med lite kreativitet applicera det hela på andra spel med någelunda realistiska och taktiska element. Ni kommer aldrig se likadant på spelande igen efter att ha läst den här artikeln... Tactics, Techniques & Procedures Guide Dslyexci har förövrigt en mycket intressant hemsida, och har tidigare publicerat liknande artiklar. Bland annat har han skrivit en artikel om taktiskt spelade i allmänhet, kallad "Tactical Gaming Done Right". Rekommenderas också varmt. Och om inte ArmA- guiden är nog för er finns det en föregångare, skriven för Operation Flashpoint. Den hittas här. Trevlig läsning allihopa - "And may the tactics be with you..." Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Panimala Skrivet 17 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2007 Alla som är någelunda aktiva inom OFP/ArmA- communityt vet nog vem Dslyexci är vid det här laget. Han är en väldigt känd profil inom flera gamingcommunityn (framförallt OFP/ArmA som jag nämde) och har bidragit med mycket information och kunskap till spelarna, framför allt via sin hemsida. För ett tag sen publicerade han en "Tactics, Techniques & Procedures Guide" till Armed Assault, en väldigt djup artikel innehållande 60.000 (!!) ord som går igenom taktiker och tekniker till spelet på ett mycket komplett och ordentligt vis. Allt ifrån baskunskaper för skyttesoldaten till taktiker för squads med ett antal fireteams, instruktioner för att utföra CAS-uppdrag, tips för helikopterpiloter, osv, gås igenom. Dslyexci är en f.d soldat inom den amerikanska marinkåren, så han vet nog garanterat vad han talar om. Dessutom har han använt sig av flera militärböcker för att skriva guiden (dock lite redigerat för att kunna appliceras på ArmA). Även om guiden först och främst är skriven för Armed Assault går det med lite kreativitet applicera det hela på andra spel med någelunda realistiska och taktiska element. Ni kommer aldrig se likadant på spelande igen efter att ha läst den här artikeln... Tactics, Techniques & Procedures Guide Dslyexci har förövrigt en mycket intressant hemsida, och har tidigare publicerat liknande artiklar. Bland annat har han skrivit en artikel om taktiskt spelade i allmänhet, kallad "Tactical Gaming Done Right". Rekommenderas också varmt. Och om inte ArmA- guiden är nog för er finns det en föregångare, skriven för Operation Flashpoint. Den hittas här. Trevlig läsning allihopa - "And may the tactics be with you..." Jävligt grym guide, de flesta taktikerna och tipsen passar till nästan alla actionspel! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 17 maj, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2007 Finns också flertalet intressanta filmer på hans hemsida, framför allt dem OFP- filmer han spelat in under sina sessioner med den klan han spelar med. http://dslyecxi.com/shacktac.html Det där är vad jag kallar organiserat spelande... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
yoda Skrivet 18 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2007 Snacka om att ta spelet till en annan nivå ... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 18 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2007 Tycker nästan att det är lite fjantigt att man kan ta ett spel på ett sånt stort allvar som dom gör. Kollade några minuter på en video, dom spelar inte bara otroligt organiserat, dom snackar som om dom vore i riktigt krig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 19 maj, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 maj, 2007 Tycker nästan att det är lite fjantigt att man kan ta ett spel på ett sånt stort allvar som dom gör. Kollade några minuter på en video, dom spelar inte bara otroligt organiserat, dom snackar som om dom vore i riktigt krig. Jag spelar hellre med ett gäng hardcore än några omogna casual gamers som helt organiserat bara lullar runt som halshuggna kycklingar, för att sedan gå över till nästa spel och göra likadant. Spelar man ett militärspel vill man att det ska kännas som krig, det är då man får en bra upplevelse. Att man sedan snackar med militärtermer ökar inte bara upplevelsen, det gör kommunikationen i gruppen bättre. "Snacka-i-munnen-på-varandra" minskar, inget "Höhö, kolla grabbar - min karaktär ser ut att ha skitstor kuk!" som hindrar relevanta saker från att sägas. Så, "allvar" - nej. Skulle snarare säga att dem söker efter den ultimata upplevelsen. Spel handlar om upplevelser, ett spel som är bra är bra för att det ger en bra upplevelse. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 19 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 maj, 2007 Jag spelar hellre med ett gäng hardcore än några omogna casual gamers som helt organiserat bara lullar runt som halshuggna kycklingar, för att sedan gå över till nästa spel och göra likadant. Spelar man ett militärspel vill man att det ska kännas som krig, det är då man får en bra upplevelse. Att man sedan snackar med militärtermer ökar inte bara upplevelsen, det gör kommunikationen i gruppen bättre. "Snacka-i-munnen-på-varandra" minskar, inget "Höhö, kolla grabbar - min karaktär ser ut att ha skitstor kuk!" som hindrar relevanta saker från att sägas. Så, "allvar" - nej. Skulle snarare säga att dem söker efter den ultimata upplevelsen. Spel handlar om upplevelser, ett spel som är bra är bra för att det ger en bra upplevelse. Man kan mycket väl spela oorganiserat utan att man behöver framstå som "några omogna casual gamers som helt organiserat bara lullar runt som halshuggna kycklingar". Det jag försökte säga var att jag tycker att dom grabbarna tar spelandet på lite för stort allvar enligt mitt tyckte. Spel som OP, ArmA, Swat etc. kan man mycket väl spelar organiserat på för det är en den av själva spelandet. Men man behöver inte sträva efter att man ska få den ultimata spelupplevelsen som du ville kalla det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JSHC Skrivet 19 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 maj, 2007 Jag spelar hellre med ett gäng hardcore än några omogna casual gamers som helt organiserat bara lullar runt som halshuggna kycklingar, för att sedan gå över till nästa spel och göra likadant. Spelar man ett militärspel vill man att det ska kännas som krig, det är då man får en bra upplevelse. Att man sedan snackar med militärtermer ökar inte bara upplevelsen, det gör kommunikationen i gruppen bättre. "Snacka-i-munnen-på-varandra" minskar, inget "Höhö, kolla grabbar - min karaktär ser ut att ha skitstor kuk!" som hindrar relevanta saker från att sägas. Så, "allvar" - nej. Skulle snarare säga att dem söker efter den ultimata upplevelsen. Spel handlar om upplevelser, ett spel som är bra är bra för att det ger en bra upplevelse. Är jag och Dumbom hardcore eller Casual? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 19 maj, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 maj, 2007 Man kan mycket väl spela oorganiserat utan att man behöver framstå som "några omogna casual gamers som helt organiserat bara lullar runt som halshuggna kycklingar". Det jag försökte säga var att jag tycker att dom grabbarna tar spelandet på lite för stort allvar enligt mitt tyckte. Spel som OP, ArmA, Swat etc. kan man mycket väl spelar organiserat på för det är en den av själva spelandet. Men man behöver inte sträva efter att man ska få den ultimata spelupplevelsen som du ville kalla det. Jag sa inte att det var svart eller vitt, min poäng var att jag hellre spelar med sånna killar än några fjortisar som tar spelandet helt oseriöst. Vad menar du med "för stort allvar" i detta sammanhang? Att de tar det på liv och död? JSHC: Varken eller. Ni är tillräckligt seriösa, jobbar i gruppen och gör vad vi ska göra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 29 maj, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 29 maj, 2007 *BUMP* Guiden ska släppas som en 168- sidig bok i början på Juni. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_-MadeMaN-_ Skrivet 30 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 maj, 2007 Sorry för off topic nu, men Jacker tycker du att ArmA är ganska fritt från buggar och roligt i MP? Isåfall måste jag köpa det. För jag har aldrig haft så kul med ett spel som med Operation Flashpoint. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 30 maj, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 30 maj, 2007 Sorry för off topic nu, men Jacker tycker du att ArmA är ganska fritt från buggar och roligt i MP? Isåfall måste jag köpa det. För jag har aldrig haft så kul med ett spel som med Operation Flashpoint. Har varit väldigt blandade reaktioner. Om du är ute efter MP är det helklart ett bra köp, singleplayer- kampanjen är... Riktigt dålig (har bara spelat tre - fyra uppdrag och gett upp/tröttnat). Kom också ihåg att det är ett MYCKET krävande spel, och lite ooptimerat. Fråga lite på officiella forumet, de är väldigt kunniga där. http://www.flashpoint1985.com/cgi-bin/ikon...1/ikonboard.cgi Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_-MadeMaN-_ Skrivet 30 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 maj, 2007 Har varit väldigt blandade reaktioner. Om du är ute efter MP är det helklart ett bra köp, singleplayer- kampanjen är... Riktigt dålig (har bara spelat tre - fyra uppdrag och gett upp/tröttnat). Kom också ihåg att det är ett MYCKET krävande spel, och lite ooptimerat. Fråga lite på officiella forumet, de är väldigt kunniga där. http://www.flashpoint1985.com/cgi-bin/ikon...1/ikonboard.cgi Okej, tack så mycket Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 3 juli, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 juli, 2007 Guiden finns nu i bokform för ca 300:-. Funderar på att beställa den, faktiskt. Här finns även en längre intervju med Dslyexci. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 3 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 juli, 2007 Guiden finns nu i bokform för ca 300:-. Funderar på att beställa den, faktiskt. Här finns även en längre intervju med Dslyexci. Går förmodligen att skaffa i .pdf form genom rapidshare snart. Skulle spara mina pengar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 4 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 juli, 2007 Guiden finns nu i bokform för ca 300:-. Funderar på att beställa den, faktiskt. Här finns även en längre intervju med Dslyexci. Vackert Skulle inte sitta helt fel att skaffa guiden och framförallt TrackIR och en ny DVD-läsare/brännare och orginal versionen av speletl. Blev ganska mycket.. En av de bästa känslorna jag kan få i ett spel är allvar, minns när jag bara spelade som en omogen casual gamer som helt organiserat bara lullade runt som en halshuggen kyckling i BattleField 2 Ända tills jag hittade den perfekta servern, joinade usa som var en klan som spelade helt organiserat med grupper som innehöll medics, AT, osv. Joinade en av grupperna, dom sa att jag skulle vara medic. Vi höll ihop. Gick helt perfekt mot terroristerna och vi tog inga extra casaulties. Men ända tills nu när alla möjliga uppdateringar har förstört mitt BF2 så jag inte längre hittar en Server. Och DVD läsaren fungerar inte så jag kan inte installera om spelet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts