Great Skrivet 16 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2007 Tjena! Har blivit mycket konsert tittade för min del nu. Så tänkte därför skapa en tråd där man kan tipsa om bra konserter och band. Spelar ingen roll vilken genre eller hur många ni tipsar om. själv tänkte ja börja med att tipsa om Toto - Live in Amsterdam Scorpions - Acoustica, Moment of glory och Unbreakable Kamelot - One cold winternight Mike Oldfield - Millenium Bell Grymt bra konserter Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 16 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2007 (redigerad) Duger inte Festivaltråden till det, kanske? Eller iofs... Festivaltråden kanske mest är till för framtida konserter, såå... nvm. Redigerad 16 maj, 2007 av Eudoros Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 16 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2007 Neil Young - Rust never sleeps live 1978, den bästa konserten någonsin enligt mig. Neil Young - Live at Massey Hall 1971, en galet bra helakustisk tjackkonsert. The Band - The Last Waltz, behöver väl knappt nämnas. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 16 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2007 Jimi Hendrix @ Woodstock, 1969. Länk till film på Google Video. System Of A Down @ Philadelphia, 26-08-2005. Jag kan skicka hela till den som vill ha för det var en otroligt bra konsert men det finns dom 2 första låtarna på YouTube här fast dom är verkligen sömniga i jämförelse med andra halvan av konserten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
PsychoSweden Skrivet 17 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2007 Linkin Park - Rock am Ring Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 18 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2007 Lördag 26 maj är det moshpit open. Moshpit open är en liten festival med 27 stycken band som spelar! Festivalen är utbredd över 2 scener och riktar sig främst mot genrér och subgenrér inom Punk/Rock/Emo/Hardcore och Metal. Folkets park i nykvarn (Stockholm) Mer info finns på hemsidan Moshpit open Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 18 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2007 Jimi Hendrix live at Woodstock som R2D2 redan nämnt, ett måste, alla "musiklovers" oavsett genre måste ha sett den Guns N Roses live at Ritz 88 (?) Metallica live från Moskva 91 Red Hot Chili Peppers live från Club Citta (Kawasaki, Japan) 1990 AC/DC - No Bull Foo Fighters live på Hovet Dom jag kommer på just nu, samtliga finns att beskåda på dvd utom Foo Fighters, den skulle man vart på Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 18 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2007 Jimi Hendrix spelning från Woodstock är något alldeles extra. Så jag har funderat på om det verkligen finns något som kan slå det. Jag tror fan inte det. Men Led Zeppelin @ Royal Albert Hall 1970. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 18 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2007 Nu när GTApimpfoolife skrev så kom jag att tänka på White Stripes. Och då kom jag att tänka på "Under Blackpool Lights"-dvd:n. Den är verkligen bra. Så den rekommenderar jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 18 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2007 Jimi Hendrix spelning från Woodstock är något alldeles extra. Så jag har funderat på om det verkligen finns något som kan slå det. Jag tror fan inte det. Men Led Zeppelin @ Royal Albert Hall 1970. Gaaah tänkte på den sen glömde jag bort den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 19 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 maj, 2007 Jag visste inte var jag skulle posta det här, men det är fan den gulligaste jag någonsin sett. Pete doherty köar till Oasis album 1997.. Och hur han äter på den där mackan. "How long have you been here?" "At least seventeen minutes". http://www.youtube.com/watch?v=KwuH39DnjC4...ated&search= Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 19 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 maj, 2007 Jag visste inte var jag skulle posta det här, men det är fan den gulligaste jag någonsin sett. Pete doherty köar till Oasis album 1997.. Och hur han äter på den där mackan. "How long have you been here?" "At least seventeen minutes". http://www.youtube.com/watch?v=KwuH39DnjC4...ated&search= Nu länkade du nog fel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 20 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 maj, 2007 (redigerad) Filip och Fredrik är också kul I alla fall, här är den: http://www.youtube.com/watch?v=Quba72Xli8o Kan inte sluta kolla "If there was one w0rd to sum Oasis up, what would that be?" "Trousers". Redigerad 20 maj, 2007 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 20 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 maj, 2007 Filip och Fredrik är också kul I alla fall, här är den: http://www.youtube.com/watch?v=Quba72Xli8o Kan inte sluta kolla "If there was one w0rd to sum Oasis up, what would that be?" "Trousers". Haha, fan vad skön. Där kan han inte vara värst gammal. (?) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 20 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 maj, 2007 Haha, fan vad skön. Där kan han inte vara värst gammal. (?) 17-18 typ. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 20 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 maj, 2007 Nu när GTApimpfoolife skrev så kom jag att tänka på White Stripes. Och då kom jag att tänka på "Under Blackpool Lights"-dvd:n. Den är verkligen bra. Så den rekommenderar jag. Den är grym. Men den är verkligen inte topp 5 om man skulle lista alla. Stripes föavoriten för mig är från The Forum i London 2001 eller Leeds 2004. Fantastiska. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlIpKnOt Skrivet 21 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 maj, 2007 Jag såg Tommy Emmanuel live förra veckan. Det var nog den bästa koncert jag har vart på i mitt liv. Fy fan va bra han är på gitarr, och sen den inlevelsen. Om ni gillar gitarr så sök upp han på youtube och njut. Han sa att han skulle ha en spelning i december i stockholm, så den rekomenderar jag starkt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 21 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 maj, 2007 (redigerad) Var på Triviums konsert för någon vecka sedan. Var helt okej, även fast jag inte är ett jätte fan av deras musik. Dock blev det en ganska lång konsert med 2 förband(?), bla Annihilator. Annars var Sabbaths konsert förra året också bra. Skulle gärna vilja se en Ramones eller Cockney Rejects konsert. Redigerad 21 maj, 2007 av Maxz Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Great Skrivet 27 maj, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 maj, 2007 Brukar även titta på en del konserter med bl a Manowar, AC/DC, Kiss och Queen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Great Skrivet 5 juni, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 juni, 2007 Köpte nyligen Solidarnosc med Jean Michel Jarre på dvd som faktiskt var grymt bra. Kan ja starkt rekommendera Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts