Esperanto Skrivet 16 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2007 (redigerad) Hej! jag har köpte en router idag till mina två datorer. Jag kopplade in routern till väggen och de två datorerna i routern. de verkade gå vägen. men när jag skulle prova nätverket så var det otroligt seg och de flesta sidor kunde man inte ens komma in, trots att jag har BBB 100 mbit. Om ni undrar vad det är för en router så är de en Netgear RP614 från Netonnet Nu är frågan till er varför det är så. HJÄLP! Redigerad 16 maj, 2007 av Esperanto Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 16 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2007 Hej! jag har köpte en router idag till mina två datorer. Jag kopplade in routern till väggen och de två datorerna i routern. de verkade gå vägen. men när jag skulle prova nätverket så var det otroligt seg och de flesta sidor kunde man inte ens komma in, trots att jag har BBB 100 mbit. Om ni undrar vad det är för en router så är de en Netgear RP614 från Netonnet Nu är frågan till er varför det är så. HJÄLP! Så du har alltså: Router-> Datorer? Ska man inte ha: Modem->Router->datorer??? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Esperanto Skrivet 16 maj, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2007 men jag har ju som du säger: väggen -> Router -> Datorerna Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 16 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2007 Testat att uppgradera firmwaren på routern? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 30 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 maj, 2008 Hur startar man om en router? Är det bara till att dra ut strömsladden eller kan man "nollställa" den på nått annat sätt? Och får man ett nytt ip vid en omstart/nollställning? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 30 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 maj, 2008 Hur startar man om en router? Är det bara till att dra ut strömsladden eller kan man "nollställa" den på nått annat sätt? På min (de flesta?) så finns det en liten knapp gömt i ett litet hål på undersidan routern som man ska hålla in i ~3-5 sekunder. Då nollställs den. För att kunna trycka in knappen brukar man behöva något litet, jag brukar använda ett utböjt gem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JSHC Skrivet 30 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 maj, 2008 Hur startar man om en router? Är det bara till att dra ut strömsladden eller kan man "nollställa" den på nått annat sätt? Och får man ett nytt ip vid en omstart/nollställning? Omstart sker när du drar ur strömkabeln och låter den vara ett tag, men om du ska nollställa den ska det antingen finnas en knapp på baksidan eller ett val inne på själva routern (t.ex 192.168.0.1 i webbläsaren) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 1 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2008 Hur öppnar man en port på routern? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VenoM Skrivet 1 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2008 Hur öppnar man en port på routern? http://www.portforward.com/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 1 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2008 (redigerad) Hur öppnar man en port på routern? PortForward.com Edit: Vafan... Redigerad 1 juni, 2008 av Pixiegnom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 1 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2008 http://www.portforward.com/ PortForward.com Edit: Vafan... Tack så mycket grabbar. =)) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 1 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2008 Bah, har aldrig lyckats öppnat portar i routern. Följer allt som man ska göra, men det öppnas inget. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 1 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2008 Bah, har aldrig lyckats öppnat portar i routern. Följer allt som man ska göra, men det öppnas inget. Du är inte ensam... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 1 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2008 Bah, har aldrig lyckats öppnat portar i routern. Följer allt som man ska göra, men det öppnas inget. Det är för att portforward förklarar väldigt konstigt och krångligt. Jag har visserligen bara försökt öppna fyra olika sorters routers och lyckats på tre. Men ingen av de tre klarade jag av med hjälp av portforward, portforward ställde bara till det en massa för mig. Den egentliga lösningen var mycket enklare än den som portforward beskrev. Så i min mening så är portforward skräp, har aldrig lyckats öppna någon router på deras vis. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 1 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2008 (redigerad) Bah, har aldrig lyckats öppnat portar i routern. Följer allt som man ska göra, men det öppnas inget. Prova att slumpa portarna det gjorde jag och portarna öppnades. =) Redigerad 1 juni, 2008 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 1 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2008 Prova att slumpa portarna det gjorde jag och portarna öppnades. =) Är hos pappa nu, och där har jag öppna portar. Får prova det hos mamma sen. Fast jag har provat lite förrut, utan framgång. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VenoM Skrivet 1 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2008 (redigerad) Det är för att portforward förklarar väldigt konstigt och krångligt. Jag har visserligen bara försökt öppna fyra olika sorters routers och lyckats på tre. Men ingen av de tre klarade jag av med hjälp av portforward, portforward ställde bara till det en massa för mig. Den egentliga lösningen var mycket enklare än den som portforward beskrev. Så i min mening så är portforward skräp, har aldrig lyckats öppna någon router på deras vis. Hmm, jag tycker tvärt om, portforward funkar jättebra. Har hjälpt mig flera gånger Men vi har väl inte likadana routrar (stavning?) Redigerad 1 juni, 2008 av SAvenom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts