Jump to content

Bild på musmattan!

Vice.
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 94
  • Ålder
  • Senaste inlägg
Skrivet (redigerad)
yay

Var snäll och inte gå offtopic! :)

"Bild på musmattan!" heter topicen inte "Bild på skrivbordet!". Nej bara vi musmatteägare får posta. Försvinn med dig...

Borde få en bann för det där. I alla fall en varning. Men en bann tycker jag. På några veckor, en månad kanske!?

:P:rolleyes:

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min musmatta:

Kan skryta med att jag antagligen har forumets äldsta musmatta. Den är från december 1993 och har hängt med genom alla epoker därifrån och till dagens datum. Telefonnumret som står på, 013-110690, är så gammalt att det inte finns kvar (no shit). Företaget (LEXICON) har tydligen bara tre butiker kvar, alla i Stockholm.

Nu kommer ni tycka det här är konstigt, kanske äckligt och väldigt udda, men mitt luktminne är väldigt bra. När jag känner lukter av saker, främst från plaster, kan jag minnas leksaker jag hade när jag var fem år gammal, för fjorton år sen. När jag luktar på min musmatta (snälla, det är inte äckligt. Inte ens efter fjorton års användning, det är sant!) känner jag vibbar av Lost Vikings och gamla goda Paintbrush, pre-Paint-programmet. Nån som minns? icon12_714337_0.gif Det hade en funktion jag saknar i båda paint, paint shop pro och photoshop. Man kunde ersätta en färg med en annan, till exempel kunde man välja grön och ersätta med röd, genom att måla över det gröna (alltså inte ersätta allt grönt med rött). Zoomade man brun eller orange, var det uppbyggt av flera färger, pixlade om vartannat! :) Kolla själva - klicka för att förstora bilden, kopiera den och släng in i valfritt redigeringsprogram. Zooma bruna/orangea färgen - det är uppbyggt av rött och gult! :) Spraykannan var sjukt mycket proffsigare också.

Ah, Windows 3.1, vad skulle jag inte ge för att få det tillbaka! Det hade ett påskägg också, om man klickade på Hjälp -> Om, och dubbelklickade nån ikon där, och gjorde om proceduren tre gånger, kom det istället för en windows-ikon upp en liten pixlad Bill Gates och en nallebjörn :ph34r:

ce99l0ySPnErA_888086_3.gif

:'(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor