Jump to content

Vad har du för sysselsättning?

Misterwhoopee
 Share

Sysselsättning?  

111 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Jag tänkte det kunde vara kul att se vad medlemmarna här på GTASajtens forum har för sysselsättning. Jag antar att de flesta studerar, men här lär väl även finnas en del personer som arbetar. Skriv gärna två eller tre meningar om det, blir roligare att läsa då! :ph34r:

---

Vote: Arbete

Jag arbetar för tillfället på Premo som delar ut morgontidningarna Dagens Nyheter och Svenska Dagbladet, och massa småtidningar. Jobbar ungefär 4-5 timmar varje natt 6 dagar i veckan. Det är ett ganska fysiskt krävande jobb och inte så hög lön (deltidslön), men samtidigt väldigt självständigt, vilket jag tycker är skönt då man vet att ansvaret helt vilar på mig att folk får sina tidningar, samt att man får sköta sig själv.

Kommer kanske jobba där något år till, det är ett bra sätt att få arbetslivserfarenhet. Men arbetstiderna gör att man blir ganska osocial på dagarna eftersom man vill sova, vilket är största nackdelen.

Nu ska det bli intressant att se vad ni sysslar med! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 99
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Vote: Studier, gymnasium.

Jag går just nu första året på El-linjen på Rekarnegymnasiet i Eskilstuna. Just nu lär vi väl oss grunderna så vi ska kunna komma ut och hantera den praktiska delen bättre i tvåan. För tillfället är jag väldigt lycklig för att vi fick reda på att det inte var 16 personer som skulle bli uttagna till att gå på "elsidan" utan att dom skulle göra två klasser och då vet jag att alla som valde el (ungefär 85-90%) av ettorna kommer att få det valet dom önskade. Just nu har vi två klasser som är både el och el-data.

Längtar till tvåan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jobbar som kock.

Men funderar och kollar runt om man ska börja plugga eller börja jobba med något annat, även här blir man rätt osocial, jobbar mycket kvällar, sover ut på dagarna sen går man och tränar innan man åker till jobbet igen, mycket mer gör man inte om man inte är ledig.

Men det är kul att jobba som kock och det är ett status yrke, går hem hos tjejerna :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag går i ettan på gymnasiet. Samhällsprogrammet med inriktning företagande och ekonomi.

Just ekonomi-delen tycker jag är väldigt kul, vi har snart läst klart Företagsekonomi A och jag är rätt säker på att jag kommer få MVG. Nästa år ska vi läsa företagsekonomi B.

I tvåan blir det mycket mer individuellt, då vi i stort sett själva får välja vilka kurser vi ska läsa. Jag tänker bland annat välja marknadsföring, affärsjuridik och personaladministration. Engelska, svenska och matte C ser jag nästan som en självklarhet. (Svenska C har vi obligatoriskt och matte och engelska tänker jag välja till. Kanske även matte D, vi får se)

Trots att jag går på samhällsprogrammet så är inte samhällskunskap B obligatoriskt. Så vida inte min lärare lyckas tjata tillräckligt på mig, så komemr jag förmodligen inte läsa det.

Funderar däremot på att läsa Fysik A och B. Men det ska vara rätt jobbigt har jag hört.

*Hälsar nästa talare välkommen och kliver ner från podiet*

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Arbetar på dagis.

I höstas mailade jag ett dagis i trakten, och sa att jag var intresserad att jobba som vikarie. Det tog några veckor men sedan ringde de och frågade om jag kunde komma ner och jobba en dag. Efter det ringde de mig ganska ofta, flera dagar i veckan. De tyckte väl det var kul med en kille. I januari jobbade jag alla dagar utom 3, det är ganska stabilt när man jobbar på inringning. Sedan fick jag fast tjänst över våren på 75% som sedan höjdes till 100%. :)

Riktigt trevligt jobb. Helt otroligt att jag får betalt för att leka med barn, verkligen soft. Ibland blir barnen lite för vilda, vilket kan vara lite jobbigt. Men oftast är det jättetrevligt. Var lite blöjskraj i början, men man vande sig ganska snabbt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jobbar som kock.

Men funderar och kollar runt om man ska börja plugga eller börja jobba med något annat, även här blir man rätt osocial, jobbar mycket kvällar, sover ut på dagarna sen går man och tränar innan man åker till jobbet igen, mycket mer gör man inte om man inte är ledig.

Men det är kul att jobba som kock och det är ett status yrke, går hem hos tjejerna :ph34r:

Förstår att det är något brudar gillar. Män som kan laga mat. Mina kunskaper är nog desamma som min pappas: Mixa is teh shit! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vet inte riktigt vad jag gör.

Men kortfattat. Hoppade gymnasiet.(Det var Data-teknik. Vi lärde oss nada på månader :)) Gjorde inget ett halvår. Sedan praktiserade som vaktmästare där jag "jobbat" 1 och halvt år nu. Kommer sluta där innan sommarlovet dock.

Blir *insert random jobb här* sedan.

Stabilt.

Vote: arbete.. Ungefär

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För tillfället jobbar jag som kock på ett demensboende, tråkigt men arbetstiden är guld.

På kvällarna pluggar jag upp mina gymnasiebetyg för att så småningom kunna söka in på högskola, och få mitt drömjobb: Kung. (eller polis/säljare om allt. 1 visar sig omöjligt)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För tillfället jobbar jag som kock på ett demensboende, tråkigt men arbetstiden är guld.

På kvällarna pluggar jag upp mina gymnasiebetyg för att så småningom kunna söka in på högskola, och få mitt drömjobb: Kung. (eller polis/säljare om allt. 1 visar sig omöjligt)

Vad är arbetstiden..? Vad är lönen? :)

----------

Studerande, gymnasium.

Jag går media på Munkebäcksgymnasiet här i Göteborg. Inriktningen är fotografisk bild.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor