Jump to content

Starcraft 2? World of Diablo/Starcraft?

mr_tobbe
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 77
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Efter att ha läst igenom och analyserat vissa saker så är summan av kardemumman att det faktiskt inte verkar vara så jättehäftigt. Eller egentligen fel ord, det är häftigt, men det verkar också vara allt. 3D-RTS med en sjuhelsikes massor av prylar brukar totalt sakna gameplay (aka. C&C3).

Bara för att ta ett exempel.

Protoss

* Colossus: A large quad-legged vehicle that fires strong dual lasers. Shown in the video destroying a large wave of Zerglings. This unit can also traverse differences in terrain height.

* Immortal: Replaces the dragoon. Strong defense against powerful attacks, but vulnerable to weaker attacks. [5]

* Mothership: A powerful flying unit which consumes an extreme amount of resources to produce, but is a unique unit (1 at a time). Has the Timebomb ability, which slows all enemy missile attacks, and the Earth Cracker, a large laser that obliterates anything in its path, in the style of Independence Day. Also has an ability to create a black hole. Looks like a floating sand dollar.

* Phase Prism: A dual-purpose unit, able to transport units or act as a mobile pylon. [5]

* Phoenix: Can overcharge guns for multiple projectile blast, but after blast the ship is rendered inert for a short period.

* Stalker: A dragoon-like unit of the dark templars, able to teleport and deliver ranged attacks. [5]

* Warp Ray: Flying unit that deals damage with a blue laser that does more damage as it focuses on the same target. Good versus buildings, weak against small arms fire.

"Good versus buildings, weak against small arms fire." känns bara som att de har slut på idéer, och att de tänkte att alla enheter ska få häftiga färdigheter, och det lär ju inte bli skillnad i de andra raserna.

Det charmerande med StarCraft var ju enkelheten. Eller snarare, lätt att lära, svårt att bemästra på ett bra sätt. Känslan av att skicka in hundra zerglings som i sin enkelhet käkade upp allt i sin väg.. eller att protossernas första enhet var en av de starkare i spelet, utan konstiga färdigheter och aktiveringsprylar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Awesome, längtar redan! :rolleyes:

Jag tror helt klart att det kan bli något. Man kan bli lite skeptiskt när man läser igenom en del saker, men det är trots allt Blizzard och än så länge litar jag på dem. Är jävligt glada över att de inte gjorde om SC till ett MMORPG. :lol:

Ni som vill ha ett nytt Diablo, tvivlar på att Blizzard helt har glömt er... Det kommer nog också förr eller senare.

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag HOPPAS verkligen att det inte är multienheter (alltså att när man bygger en enhet så kommer det många i en grupp).

Jag är lite rädd för det då man aldrig i livet skulle kunna bygga sådär många zerglings i Starcraft (1).

Varför jag inte gillar gruppenheter vet jag inte, men jag hatar det av någon anledning.... :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag HOPPAS verkligen att det inte är multienheter (alltså att när man bygger en enhet så kommer det många i en grupp).

Jag är lite rädd för det då man aldrig i livet skulle kunna bygga sådär många zerglings i Starcraft (1).

Varför jag inte gillar gruppenheter vet jag inte, men jag hatar det av någon anledning.... ^_^

Jag hatar också såna, skumt :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg nyss på den. Underbart. Helt jävla underbart. Gillar hur de inte har ändrat FÖR mycket men ändå lagt till väldigt många nya enheter och verkligen skapat den där härliga sten,sax,påse- känslan det är i SC. :P

... Kan knappt hålla mig tills jag får se min favorit, Zerg. :)

Btw, makalös fysik. :wub:

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg nyss på den. Underbart. Helt jävla underbart. Gillar hur de inte har ändrat FÖR mycket men ändå lagt till väldigt många nya enheter och verkligen skapat den där härliga sten,sax,påse- känslan det är i SC. :wub:

... Kan knappt hålla mig tills jag får se min favorit, Zerg. :P

Zerg for the win!

Hoppas dom visar zerg nästa gång. Ruskigt bra film för er som vill se.

När ska SC ungefär komma ut? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 4 weeks later...