kicken Skrivet 12 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 maj, 2007 (redigerad) Nu är det så att jag har haft så här sen i höstas, men inte orkat bry mig tills nu. Men nu har jag märkt det här problemet igen och skulle gärna vilja ha svar varför det blir så. När jag går in i kontrollpanelen och sedan säkerhetscenter kommer det upp ett meddelande ( kolla bild ). När jag lyder det kommandot så kommer det upp ännu ett nytt meddelande (kolla bild nr. 2). Frågorna är då följande: Vad är det som är problemet? Kan man fixa detta ? Edit 2: Bild 2 kom inte upp, håller på att ladda upp på beffo. Bild 2: Redigerad 12 maj, 2007 av kicken Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 12 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 maj, 2007 Problemet kan vara att du har en flera år gammal upplösningsstandard. Eller så är Windows Firewall avstängt i services.msc. Prova start->kör, skriv services.msc och se vad det står på Windows Firewall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 12 maj, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 maj, 2007 Problemet kan vara att du har en flera år gammal upplösningsstandard. Eller så är Windows Firewall avstängt i services.msc. Prova start->kör, skriv services.msc och se vad det står på Windows Firewall. Är inte så bra på datorer, men vad är upplösningsstandard och hur ändrar man det? Har en ganska ny dator, köpt i höst, så flera år gammal vet jag inte om den kan vara. I services.msc hittar jag inte Windows Firewall, eller ser du något som jag inte ser? (se: bild). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 12 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 maj, 2007 (redigerad) Är inte så bra på datorer, men vad är upplösningsstandard och hur ändrar man det? Har en ganska ny dator, köpt i höst, så flera år gammal vet jag inte om den kan vara. I services.msc hittar jag inte Windows Firewall, eller ser du något som jag inte ser? (se: bild). Jag syftade på din låga upplösning men det är bara en smaksak. Hittar du "Windows Firewall/Internet Connection Sharing (ICS)" i listan? *edit* Det gör du inte nej. Då vet jag inte. Redigerad 12 maj, 2007 av R2D2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 13 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 maj, 2007 Virus? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 14 maj, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 14 maj, 2007 Virus? Antagligen är det så för jag har ett svagt minne att detta hände efter en virusattack. Jaja, jag behöver ändå inte WFW då jag har ett annat bättre antivirus/brandvägg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 14 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 maj, 2007 Antagligen är det så för jag har ett svagt minne att detta hände efter en virusattack. Jaja, jag behöver ändå inte WFW då jag har ett annat bättre antivirus/brandvägg Vad har du för antivirus Program? Vissa antivirus program har ju inbyggd Brandvägg, Och om de har det så stänger de av Windows Brandväggen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 17 maj, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2007 Vad har du för antivirus Program? Vissa antivirus program har ju inbyggd Brandvägg, Och om de har det så stänger de av Windows Brandväggen. Sry att jag svarar lite sent. Jag har under lång tid haft Norton men bytte för en tid sen till AVG och nu har jag bytt igen till något som heter "Comodo Firewall". Jag tror inte det är det som är felet för isåfall skulle nog WFW blivit upplåst när jag avinstallerade både Norton och AVG. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZalCiNoWa Skrivet 17 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2007 Sry att jag svarar lite sent. Jag har under lång tid haft Norton men bytte för en tid sen till AVG och nu har jag bytt igen till något som heter "Comodo Firewall". Jag tror inte det är det som är felet för isåfall skulle nog WFW blivit upplåst när jag avinstallerade både Norton och AVG. Nortons avinstallerare brukar cpa upp hela windows Formatera och håll dig borta från Norton. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 17 maj, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2007 Nortons avinstallerare brukar cpa upp hela windows Formatera och håll dig borta från Norton. Joo, men jag har varit utan Norton i ~2 månader nu så jag tror fortfarande det inte är det som är felet :/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZalCiNoWa Skrivet 17 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2007 Joo, men jag har varit utan Norton i ~2 månader nu så jag tror fortfarande det inte är det som är felet :/ Men ha kul utan Windows Firewall då Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 17 maj, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2007 Men ha kul utan Windows Firewall då Okej, jag får väl ha det Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZalCiNoWa Skrivet 17 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2007 Okej, jag får väl ha det Kan jag få ditt ip? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 17 maj, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2007 (redigerad) Kan jag få ditt ip? Varför? Redigerad 17 maj, 2007 av kicken Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 17 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2007 Varför? Så han kan troligen hacka dig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZalCiNoWa Skrivet 17 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2007 Så han kan troligen hacka dig. En till ddos-box skulle sitta fin-fint Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts