Jump to content

Kanada VS. Sverige

SilentViper
 Share

Vem vinner Semifinalen i Ishockey VM?  

61 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

• Inlägg 90
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Va i helvete agent47. Förstår om du stavar fel 1 eller 2 ggr, du stavar fel i nästan varenda mening du skriver. Hoppas på ett stavfritt reply nu.

Men vafan är ditt problem, han kanske har svårt att stava helt enkelt? Kan bero på många saker, att du säger sådär hjälper knappast. TÄNK.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag håller definitivt inte med. Både AHL och ryska Superligan är strået vassare.

Inte i min mening.

Och ryska-ligan har endel topplag som är vassare än topplagen i Sverige, men i sin helhet så är Elitserien jämnare och bättre.

Och AHL tycker jag hellre inte är bättre, speciellt inte då en spelare som t.e.x Joel Lundqvist kan nästintill dominera där och göra ~ 50 poäng på en säsong... :)

-------

Så jävla besviken på Sverige idag. Ren skitmatch, inte nå tempo och jag antalet fullföljda tacklingar var... extremt lätträknade.

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men vafan är ditt problem, han kanske har svårt att stava helt enkelt? Kan bero på många saker, att du säger sådär hjälper knappast. TÄNK.

Det var knappast så jag menade, men visst, jag överreagerade lite, men huvudsaken är att det blir svårt att läsa om man nu gör så många stavfel och dels kan det säkert vara för att han är frustrerad över att Sverige förlorade och han känner att han måste ta ut sin ilska för i andra trådar kan han skriva ordentligt.

Och jag tycker verkligen inte att du (agent47) ska ta illa upp.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

AHL är lite bättre än Allsvenskan här i Sverige skulle jag vilja säga.

Hockeyallsvenskan? Lite bättre?

Hockeyallsvenskan håller inte hög klass och AHL håller flera gånger högre klass än allsvenskan.

Det är som att jämföra NHL med ES.

NHL --> Elitserien (NHL = Mycket bättre)

AHL --> Allsvenskan (AHL = Mycket bättre)

Men visst, vi har olika åsikter har jag märkt. :)

@agent47: Okej, förstått, nu skrev du väldigt bra :mellow:

Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Va i helvete agent47. Förstår om du stavar fel 1 eller 2 ggr, du stavar fel i nästan varenda mening du skriver. Hoppas på ett stavfritt reply nu.

--

Vad tror ni om Finland - Kanada då?

Själv hoppas jag på Finland, men tror på Kanada.

Och jag har faktist lite svårt med en del meningar! :) För jag blir osäker ibland på hur vissa ord stavas! :mellow::) Så sluta klaga ffs! Och alla har nåt handi. Så jag skiter i hur ni klagar på mig. Säg vad ni vill jag står för det jag gör!

Redigerad av agent47
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hockeyallsvenskan? Lite bättre?

Hockeyallsvenskan håller inte hög klass och AHL håller flera gånger högre klass än allsvenskan.

Det är som att jämföra NHL med ES.

NHL --> Elitserien (NHL = Mycket bättre)

AHL --> Allsvenskan (AHL = Mycket bättre)

Men visst, vi har olika åsikter har jag märkt. :)

@agent47: Okej, förstått, nu skrev du väldigt bra :mellow:

AHL är inte mycket bättre, verkligen inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

AHL är inte mycket bättre, verkligen inte.

Så om jag förstår dig rätt blir det så här.

Vi tar ett exempel. Joel Lundqvist, du vet nog vem han är.

Han var nog ganska säker på att han skulle få spela i AHL ganska mycket, men han kunde väl lika gärna gått till något allsvenskt mittenlag som Bofors eller något, för att allsvenskan är bättre?

Det är redan stor skillnad mellan ES och HA (Hockeyallsvenskan), förstår inte hur AHL kan vara sämre än HA :)

I AHL spelar spelare som inte platsar i ett NHL-lag, men som kämpar för att få en plats i NHL-laget och sådana som kommer från tjeckiska, finska, svenska ligor som vill göra som dom andra, försöka kämpa sig in i NHL, ta bakvägen. Det spelar många klasspelare i AHL och om man jämför spelare i AHL med spelare i HA så ser man klar skillnad. :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så om jag förstår dig rätt blir det så här.

Vi tar ett exempel. Joel Lundqvist, du vet nog vem han är.

Han var nog ganska säker på att han skulle få spela i AHL ganska mycket, men han kunde väl lika gärna gått till något allsvenskt mittenlag som Bofors eller något, för att allsvenskan är bättre?

Det är redan stor skillnad mellan ES och HA (Hockeyallsvenskan), förstår inte hur AHL kan vara sämre än HA :)

I AHL spelar spelare som inte platsar i ett NHL-lag, men som kämpar för att få en plats i NHL-laget och sådana som kommer från tjeckiska, finska, svenska ligor som vill göra som dom andra, försöka kämpa sig in i NHL, ta bakvägen. Det spelar många klasspelare i AHL och om man jämför spelare i AHL med spelare i HA så ser man klar skillnad. :mellow:

Har fortfarande inte sagt att Allsvenskan är bättre än AHL. Och klart som fan han inte väljer att gå till Allsvenskan när han kan få chansen att spela i NHL.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vart tror du han mest har ögonen utav sin arbetsgivare i NHL på sig - I NHL lagets farmarlag i USA eller tvärsöver atlanten i Sverige?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har fortfarande inte sagt att Allsvenskan är bättre än AHL. Och klart som fan han inte väljer att gå till Allsvenskan när han kan få chansen att spela i NHL.

Men det förändrar saken, det såg nästan självklart ut som att du tyckte att HA var bättre än AHL. My bad, sry.

Vart tror du han mest har ögonen utav sin arbetsgivare i NHL på sig - I NHL lagets farmarlag i USA eller tvärsöver atlanten i Sverige?

Jo, USA.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hoppas nästan att Canada vinner för annars blir det FIN-SWE i finalen och i en sån match är jag extremt kluven..

Öhh, vem fan är inte det? :)

J*VLA SKIT SVERIGE! Och j*vla skit målvakt! :mellow:

Kannapst sverige tar broms matchen ochså!. STICK OCH BRIN!! :)

BENGT SKAFFA BÄTTRE SPELARE NÄSTA ÅR!. :):D

Brons, inte broms ;)

Haha, fan vad Sverige är dåliga i ishockey :( Heja Finland!!!

Som någon anna skrev; IHANAA LEIJONAT IHANAA!!! :D

Redigerad av Quattro
Länk till kommentar
Dela på andra sidor