Jump to content

Kanada VS. Sverige

SilentViper
 Share

Vem vinner Semifinalen i Ishockey VM?  

61 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Själv så tror jag att Sverige har chansen iår igen att ta sej till Finalen som i Fjol när de tog OS och VM guld. Om de låter Johan Backlund få stå så tror jag Sverige kan klara sej. Och om de ej klantar till sej, Och om de spelar som de senaste matcherna så kommer Sverige klara sej

KOM IGEN SVERIGE!

>_<:mellow:

Kanada och Sverige matchen börjar imorn kl 17.00 på TV3!

Redigerad av agent47
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 90
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Vad är det för fel på Elitserie-tråden? Den funkar allmänt som hockeytråd >_<

--------------

Vi vinner, det är Kanada. Kanada är kasst, det blir Sverige - Finland i final

edit, sen. Vafan? Allihopa måste rösta på Vet inte (om man nu vill tala sanning). Jävla kass poll

Redigerad av Godfather
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Null vote.

Bryr mig inte. Kollar aldrig på sport.

Förutom då Sverige spelar någon match i VM, då kan man kolla en stund, men aldrig annars.

Såklart hoppas jag på Sverige, men jag kommer inte att kolla.

Det är Sverige som spelar... i VM?

Sverige åker nog på däng. Som synd är kommer jag inte kunna kolla på matchen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad är det för fel på Elitserie-tråden? Den funkar allmänt som hockeytråd >_<

Precis.

Aja, får väl lov att svara också då...

Jag tror Sverige kommer få det svårt - Kanada har en snäppet bättre defensiv än Sverige, och en intensitet i tacklingar och övrigt fysiskt spelt som jag tyvär intetror Sverige inte kan leva upp till, men... kanske, man vet ju inte.

Men Spelar Sverige väldigt bra, då tar vi dom. :mellow: Årets Kanada är inte värst bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kanada vinner. Vi har bara elitserie-spelare som inte har någonting att bevisa, till skillnad från dom som hjälpte till att ta VM och OS-gulden förra året.

Själv tror jag det kommer att bidra till att vara en fördel, då Kanada mer troligt underskattar oss än överskattar oss, och därmed kanske inte har den högsta växeln i från början och då kan vi utnyttja det.

Besides så har Elitserien gott och väl hög klass nog, faktum är att den är den erkänt bästa ligan direkt efter NHL, och det är bra. >_<

Finns väldigt måna eliteseriespelar som skulle platsa i topplag i NHL om dom bara ville.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vote: Kanada.

Sverige har inte det bättre laget med sig den här gången.

Besides så har Elitserien gott och väl hög klass nog, faktum är att den är den erkänt bästa ligan direkt efter NHL, och det är bra.
mjo.. Men det är stor magrinal mellan dem ändå..

1. Nhl

2. Elitserien

3... resten.

Redigerad av Saleen
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

mjo.. Men det är stor magrinal mellan dem ändå..

1. Nhl

2. Elitserien

3... resten.

Inte så stor som man tror.

Kolla bara hur det var under lockout säsongen - man kan ju inte säga att det var klassskillnad mellan NHL-stjärnorna som kom till elitserien och "stjärnorna" i elitserien.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1. Varför detta inte passar i elitserie-tråden?

Då detta är en poll är en anledning.

Andra anledningen är att just den tråden heter elitserietråden. Byt namn till Ishockeytråden eller något liknande så man kan prata om NHL, VM och OS i samma tråd. imo.

2. Några säger att Sverige är dåligt därför vi bara har EN nhl-spelare.

Jag tror det motsatta. Eftersom vi i stort sett bara har elitseriespelare är det många mer

som är hungriga på guld, då dom aldrig har vunnit ett.

Tror t.o.m att Sverige skulle varit dåligare med mer nhl-stjärnor i laget då dom har haft en

lång säsong och några har redan vunnit OS-guld och VM-guld tidigare och dom känner sig mätta, men visst, några till skulle inte gjort något ont. T.ex Kristian Huselius som var så nära att komma tills han blev stoppad av klubbledningen.

Mina åsikter bara =)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hockey-VM är lika off som varje år. Jag tror fan det är populärare att åka in till Globen och titta på Djurgården mitt i november än att slå på TV3 och titta på det där skiten.

Ska jag i alla fall tippa så tror jag på Sverige. Trots att Kanada har en bättre trupp så har Sverige ett bättre lag. Det kommer bli ruskigt jämt men om målvakten håller igen och försvaret inte slutar täppa till som mot Slovakien senast så tar Sverige detta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor