Rawis Skrivet 18 februari, 2003 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2003 Hejsan, Jag installerade GTA3 igen idag, tycker att det är astufft, MEN... när jag har spelat ett tag, bara kört runt lite så börjar det lagga/gå långsammt, mycket störande, väldigt svårt att köra när spelet går i slowmotion... min dator må inte vara den snabbaste men det funkar ju väldigt bra i början! Dator: AMD Athlon 900Mhz, 512Mb SDRAM, ATI Radeon 9000PRO 64Mb... Jag kör Windows XP Pro... Skulle vara VÄDLIGT tacksam om nån kunde hjälpa mig... Notera att det inte hackar, spelar ingen roll om jag kör i 1024x760 eller 640x480... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 18 februari, 2003 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2003 Kanske inte lämpat för XP pro, men annars har jag ingen aning jag heller Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ElGato Skrivet 18 februari, 2003 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2003 Jag lyckas spela det ganska felfritt på min pentium 600Mhz, så det är ju inget fel på din dator.. Har du stängt av trails, som nämndes lite tidigare här i forumet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 18 februari, 2003 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2003 Testa med 3d analyzer, programmet som har räddat många! Finns under filer på vår temporära GTA3-sektion. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Rawis Skrivet 18 februari, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2003 (redigerad) Har testat en massa saker... det verkar fan vara spelet som buggar, jag kom till flygplatsen, hackade som fan när jag kollade ut mot den, då stängde jag av "sync frame" och "frame limiter" och drog upp draw distance lite, då gick det toksmidigt! Men det vara bara tillfälligt verkar det som (att det gick smidigt), udda... Redigerad 18 februari, 2003 av Rawis Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ElGato Skrivet 18 februari, 2003 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2003 Det är inte ditt grafikkort då? Det kanske är lite ostabilt.. Eller så kan det ju va det att XPpro inte är till för spelande.. Tycker att jag hör ganska ofta att XPpro inte funkar med massa saker.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Rawis Skrivet 18 februari, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2003 Testade det där programet, gick ännu slöare. Verkar bara vara GTA3 som inte gillar min dator. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Rawis Skrivet 19 februari, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 februari, 2003 Hmm, ljudet börjar brusa rätt ofta, rätt störande... nån som vet vad jag kan böra åt det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 19 februari, 2003 Rapportera Share Skrivet 19 februari, 2003 Hmm, ljudet börjar brusa rätt ofta, rätt störande... nån som vet vad jag kan böra åt det? Samma här... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 19 februari, 2003 Rapportera Share Skrivet 19 februari, 2003 Testa med att ändra audio hardware. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 19 februari, 2003 Rapportera Share Skrivet 19 februari, 2003 Jag lyckas spela det ganska felfritt på min pentium 600Mhz, så det är ju inget fel på din dator.. Har du stängt av trails, som nämndes lite tidigare här i forumet? varför implementerade R* ens in trails? vad är meningen med det hela? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 19 februari, 2003 Rapportera Share Skrivet 19 februari, 2003 varför implementerade R* ens in trails? vad är meningen med det hela? I GTA3 ser det bara fult ut men i Vice City är det riktigt snyggt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stoffe Skrivet 20 februari, 2003 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2003 Skojar du? Hela skärmen blir ju helt smetig! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 20 februari, 2003 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2003 Nej jag skojar inte! Jag tyckte det blev riktigt snyggt och mer känsla när man hade trails på i VC. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stoffe Skrivet 20 februari, 2003 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2003 Jaha, alla får väl tycka olika... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
totte Skrivet 20 februari, 2003 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2003 alltså vad är trails egentligen, jag märkte ingen skillnad när jag tog av det.. ja skulle tro att det är ditt grafikkort som är trött.. så var det för mig oxå.. testa att kolla ner i marken när du springer.. då borde det så fortare.. i sånna fall är det nog grafikkortet som inte orkar läsa all omgivning. /Le tott Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTaJäGaReN Skrivet 20 februari, 2003 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2003 alltså vad är trails egentligen, jag märkte ingen skillnad när jag tog av det.. ja skulle tro att det är ditt grafikkort som är trött.. så var det för mig oxå.. testa att kolla ner i marken när du springer.. då borde det så fortare.. i sånna fall är det nog grafikkortet som inte orkar läsa all omgivning. /Le tott Jag har hört vad trails é men glömt de.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Esperanto Skrivet 20 februari, 2003 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2003 Hey Rawis om du har slowmotion tryck in koden TIMEFLIESWHENYOU då kommer spelet gå snabbare Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 20 februari, 2003 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2003 Hey Rawis om du har slowmotion tryck in koden TIMEFLIESWHENYOU då kommer spelet gå snabbare Jag har alltid undrat om den koden hjälper ifall GTA3 hackar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
cHocKo Skrivet 26 februari, 2003 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2003 Jag har hört vad trails é men glömt de.. Trails är när det kommer alpha bilder efter typ... man blir lite yr efter ett tag Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts