Jump to content

Wireless Network Adapter till 360

kebabkurt
 Share

Recommended Posts

Jag har nyss fått hem en ny router, en ZyXEL P-320W och har tänkt koppla upp mig på Xbox Live trådlöst med den. Men funkar det? Jag har gått runt i butiker och frågat om de vet om den funkar eller inte men aldrig fått något bra svar. Jag får dessutom inte köpa hem en adapter och se om det funkar, för då får jag inte lämna tillbaka den till affären.

Har ni några tips om hur jag ska gå till väga?

Jag har 2 mbit/sek hastighet, räcker det?

Det är dessutom två våningar emmelan routern och 360, funkar det?

Redigerad av kebabkurt
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min står inte heller med men den funkar prima ändå så det ska nog inte vara några problem. Och 330W är ju hur mycket ström den drar, right? Så det borde verkligen inte göra något. :ermm:

Hög jävla elräkning om routern drar 330W..

Det är namnet på modellen.

jävla skript som gör om el till eller.

Redigerad av aKi
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bah. Jag chansade bara. Tänkte på ett nätagg då det står xxxW på dom. Jag kunde haft rätt. :ermm:

Jo, men om en vanlig glödlampa drar 40W så vore det en kokhet adapter om den drog 330W, det är ju som om åtta glödlampor stod på för jämnan :ermm:

Att routern skulle gå igenom nästan tre våningar skulle jag inte tro är så lyckat, nog för att det brukar vara rätt schysst transfer men... två våningar till en router med 2 Mbit/s, till en 360 som aldrig får lagga när man lirar? Du chansar mycket, tror jag. Om det är möjligt, sätt routern och 360n närmare varandra. Eller, testa först om det funkar och flyter. Då behöver du ju inte ändra nåt.

-------

Speciellt inte om den drar 330W, då lär du kunna spela från kilometeravstånd! :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor