The_go Skrivet 15 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2007 Rekomenderar SlewME att kolla på denna. Vill du att vildhundar som sprider detta ska respekteras som vilka andra djur.. Du är fan sjuk. Vad är det som säger att barnet har blivit biten av just en rabies-smittad hund? Det kunde lika gärna ha varit en annan människa som blivit biten av en vild fladdermus t.ex. ! och så bet den människan barnet... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 15 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2007 Vad är det som säger att barnet har blivit biten av just en rabies-smittad hund? Det kunde lika gärna ha varit en annan människa som blivit biten av en vild fladdermus t.ex. ! och så bet den människan barnet... Säger jag inte. Jag säger att dessa hundar är smittbärare, och ungen har rabies. Det visar vad som skulle hända om man skulle låta dessa hundar gå runt på gatorna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kaiser Franz Skrivet 15 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2007 http://www.youtube.com/watch?v=zaXPxxk3sKg Haha The Maury Povich show .. den är lite dramaserad tror jag , alla avsniten är det Vist människan kanse är "över " djuren , men djuren tror nog jag har lika mycket känslor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Magic Skrivet 15 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2007 http://www.youtube.com/watch?v=zaXPxxk3sKg Finns ju något program på MTV där de följer en oskuld i en vecka eller dylikt, tills hon/han förlorat oskulden. Känner mig lite som en moraltant när jag säger det, men jag blev ganska chockad när jag såg det programet. Bland annat den här typen av skit påverkar definitivt små flickor och killar i 6an/7an syn på sex o.s.v mer än vad porr påverkar mig eller någon annan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The_go Skrivet 16 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2007 Säger jag inte. Jag säger att dessa hundar är smittbärare, och ungen har rabies. Det visar vad som skulle hända om man skulle låta dessa hundar gå runt på gatorna. ALLA hundar är inte smittbärare på rabies-virus!!! Det tar faktiskt i regel några dagar (om ja inte minns fel) innan sjukdomen (efter de att man blivit rabiessmittad) bryts ut totalt och då individen flippar ut totalt (då man tydligt kan se symtomen). Och därefter inte långt tid innan man dör. Hela CNS kollapsar ju... Det går alltså relativt fort (från insjuknandet, upp te nån vecka) innan individen är död. De finns vaccin såklart. Vilket jag anser som det största problomet i såna länder där rabies är vanligt förekommande sjukdom, är att de flesta (iaf 90%) itne har råd med vaccin. Är inte det=ekonomin, landets hälsa- ngt man ska ta i bukt med, innan man dömer vildhundar för att vara "pest"-djur? Jag vill även tillägga en annan sak med rabies: Vilda djur m. rabies, som oftast är skygga för människor söker upp dem. Medan tama rabies-smittade djur, å andra sidan, vill va ifred. Och kom ihåg: Det var människan som domectiserade vargen--> hunden, inte tvärtom. Därför ser jag hunden som ngt av oss själva, alltså oss människor. är det då konstigt att hundar försöker få kontakt med oss då... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 16 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2007 ALLA hundar är inte smittbärare på rabies-virus!!! Det tar faktiskt i regel några dagar (om ja inte minns fel) innan sjukdomen (efter de att man blivit rabiessmittad) bryts ut totalt och då individen flippar ut totalt (då man tydligt kan se symtomen). Och därefter inte långt tid innan man dör. Hela CNS kollapsar ju... Det går alltså relativt fort (från insjuknandet, upp te nån vecka) innan individen är död. De finns vaccin såklart. Vilket jag anser som det största problomet i såna länder där rabies är vanligt förekommande sjukdom, är att de flesta (iaf 90%) itne har råd med vaccin. Är inte det=ekonomin, landets hälsa- ngt man ska ta i bukt med, innan man dömer vildhundar för att vara "pest"-djur? Jag vill även tillägga en annan sak med rabies: Vilda djur m. rabies, som oftast är skygga för människor söker upp dem. Medan tama rabies-smittade djur, å andra sidan, vill va ifred. Och kom ihåg: Det var människan som domectiserade vargen--> hunden, inte tvärtom. Därför ser jag hunden som ngt av oss själva, alltså oss människor. är det då konstigt att hundar försöker få kontakt med oss då... Tamhundar blir vaccinerade mot rabies. Vildhundar blir det inte. Därför kan du aldrig veta, utan att göra tester på djuret om det har rabies, och det kostar väldigt mycket mer än vad det kostar att döda djuret. så lägg ihop 1 + 1. Människorna som bor i ett område har inte råd att vaccinera sig själva mot rabies. Självklart kommer man ta det säkra före det osäkra och döda djuren innan dom gör någon större skada, eftersom dom inte har råd att bli bitna (vilket skulle leda till döden pga. inget vaccin) Som du själv säger då söker vildhundarna upp människorna, och det är just det dom gör i filmen. Det är inga tamdjur, men folk verkar onekligen inte fatta detta. Människan domesticerade vargen, helt riktigt. Men om en hund idag föds i vildmarken så har den inte samma band som en hund som föds på en kennel. Dom är mer lik en varg än en hund. Du kan få en varg att vilja bli klappad, men du vet aldrig när den kommer vilja äta upp dig. Samma med vildhundarna (dom kommer såklart inte äta upp dig, men bita dig) därför är dom för outsägbara. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts