Jump to content

Barn Leker med kobra


antepanteboy
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 145
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Oavsett om människan är mycket mer värda än djur är djurplågeri fortfarande olagligt. I övrigt håller jag med StellHell.

Eh, olagligt? Det finns mycket som är olagligt. Det räcker väl att det är oerhört dumt?

Och med detta inlägg ville jag bara emfasera att jag avskyr när människor reagerar på att något är olagligt. Om du själv enligt din moral stödjer en akt, stå på dig! Lagen är bara riktlinjer för hur en människa bör bete sig i samhället. Och nej, detta betyder inte att jag är någon sorts anarkistisk ligist. :)

Redigerad av skribb
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eh, olagligt? Det finns mycket som är olagligt. Det räcker väl att det är oerhört dumt?

Och med detta inlägg ville jag bara emfasera att jag avskyr när människor reagerar på att något är olagligt. Om du själv enligt din moral stödjer en akt, stå på dig! Lagen är bara riktlinjer för hur en människa bör bete sig i samhället. Och nej, detta betyder inte att jag är någon sorts anarkistisk ligist. :)

Dumt är det med :)

Artens överlevnad är ju egentligen det enda som gör att vi hellre ser överlevnaden av en artfrände.

Ur en mer hypotetisk synvinkel är inte människan speciellt värd.

Se det som en slags rättslig BNP :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, ungefär de första 5 posterna. Sen visade Sikorka en film om djurplågeri fär de bl.a kastade in en hund i en sopbil.

Sedan dess har det mer handlat om djurplågeri i stort efter vad jag har förstått.

Och även om den nu handlar om djurplågeri så behöver ni väl knappast skriva samma sak tolv gånger irad fast med andra ord.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oj, vad många fina ord du kan, lärde du dig dem i skolan? Du är för fan inte sann någon del av dig. Visst, banna mig, vet att du kommer få en jävla massa skit för det och dessutom kommer jag (se: hot) se till att ditt internet blir omedelbart obrukbart - varför? Jo, för att jag hatar folk leker allan. Du må vara Admin, och jag bryr mig inte ett jävla skit om det, även om andra gör det.

Principen är detsamma som med uteliggare ja, att tortera någon till döds för att den inte lever inom din lilla hjärtevärld, ta ut kuken ur syltburken för i helvete. Hundar med sjuktdomar anses vara skadedjur, det har du rätt i, men att elda på den eller att kasta den i en sopbil är något helt annat än att ta död på ett djur för att den är på fel ställe. Det är bättre att dem självdör av nartulig orsak (läs: sjukdom) än att dina homies kommer och torterar dem. Naturens gång, en del av vårat ekosystem.

Människor är den smartaste varelsen på jorden och många lever olika, vissa ute på en parkbänk, vissa i ett hus, andra i ett en liten låda. Samma sak gäller dessa utehundar, vilthundar, de lever ute, och det har dem gjort i 1000-tals år och det är deras levnadssätt, att folk som du sedan kommer och iskallt dödar dem är oförsvarbart.

Du måste verkligen lära dig att tygla ditt humör, det är inte friskt att bli sådär arg för småsaker.

Kasta inte sten i glashus. Det var du som tog tillfället i akt och skrev skit om mig, och jag tyglade till dig en aning. Du visar ju bara vilken patetisk nolla du är som ska göra mitt "liv" miserabelt genom att stänga ner mitt internet. På vilka grunder för övrigt? "PAPPA POLIS, HAN BANNADE MIG!"

Uteliggare är inget egen sort. Du föds aldrig till en uteliggare och det finns inga "Homosapiens Uteliggarus". Dessa hundar är inga jävla Lassie som blivigt utkastade på gatan för ägaren inte ville ha dom. Dom är födda i vildmarken, och har aldrig haft någon ägare. Du skulle inte vilja ha vargar springandes på din bakgård inte sant? Dessa hundar är kända för att ge sig på tamhundar och sprida sjukdomar, och dom är också kända för att attackera människor.

Efter ett par hundra år så är detta fortfarande ett stort problem, och du vill att folket ska visa vördnad för dessa djur? Måste jag säga det igen, idiot. Du har kackelackor i ditt badrum, gör du 1) Trampar ihjäl dom, eller 2) Tar med dom till en veterinär som ger dom en liten skalbaggesspruta.

Du kan aldrig gämföra dessa hundar med uteliggare. Det finns ingen utrotning av uteliggare, och det finns heller inget hot från uteliggare.

Detta har inget med mitt humör att göra för fem öre. Du tar mitt namn i akt och kastar det i skiten. Du vet inte vem jag är, så du ska bara hålla käft. Du kan inte sitta och säga hur jag är som person, när du inte har några bevis alls. Du och jag tänker olika, men ändå så är det jag som är funtad? Tänk om det är tvärt om? Ska du snacka skit om dig själv då, skulle inte tro det.

Om man köper en hund så har man plikt att ta hand om den, inte lämna den på gatan..

=(

Vildhundar är inte utkastade hundar, inse detta någongång.

Isf så har ju kanske mammahunden varit en "vanlig" hund från början. Eller någon tidigare generation.

Vildhundar kom inte bara av sig själva vet du.

Har du haft huvudet i röven för länge eller?

Hundar kommer från vargsläktet. Hunden är tämdja vargar, och anledningen till att det finns så många olika hundraser nu för tiden är pga inavel. Korsningar till höger och vänster.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kasta inte sten i glashus. Det var du som tog tillfället i akt och skrev skit om mig, och jag tyglade till dig en aning. Du visar ju bara vilken patetisk nolla du är som ska göra mitt "liv" miserabelt genom att stänga ner mitt internet. På vilka grunder för övrigt? "PAPPA POLIS, HAN BANNADE MIG!"

Uteliggare är inget egen sort. Du föds aldrig till en uteliggare och det finns inga "Homosapiens Uteliggarus". Dessa hundar är inga jävla Lassie som blivigt utkastade på gatan för ägaren inte ville ha dom. Dom är födda i vildmarken, och har aldrig haft någon ägare. Du skulle inte vilja ha vargar springandes på din bakgård inte sant? Dessa hundar är kända för att ge sig på tamhundar och sprida sjukdomar, och dom är också kända för att attackera människor.

Efter ett par hundra år så är detta fortfarande ett stort problem, och du vill att folket ska visa vördnad för dessa djur? Måste jag säga det igen, idiot. Du har kackelackor i ditt badrum, gör du 1) Trampar ihjäl dom, eller 2) Tar med dom till en veterinär som ger dom en liten skalbaggesspruta.

Du kan aldrig gämföra dessa hundar med uteliggare. Det finns ingen utrotning av uteliggare, och det finns heller inget hot från uteliggare.

Detta har inget med mitt humör att göra för fem öre. Du tar mitt namn i akt och kastar det i skiten. Du vet inte vem jag är, så du ska bara hålla käft. Du kan inte sitta och säga hur jag är som person, när du inte har några bevis alls. Du och jag tänker olika, men ändå så är det jag som är funtad? Tänk om det är tvärt om? Ska du snacka skit om dig själv då, skulle inte tro det.

Vildhundar är inte utkastade hundar, inse detta någongång.

Har du haft huvudet i röven för länge eller?

Hundar kommer från vargsläktet. Hunden är tämdja vargar, och anledningen till att det finns så många olika hundraser nu för tiden är pga inavel. Korsningar till höger och vänster.

Det visar sig vara befogat att ta ditt namn och kasta skit på det. Majoriteten av alla GTAsajtare ser ju hur du håller på, riktig barnrumpa.

"PAPPA POLIS, HAN BANNADE MIG!"

Moget uttalande, huh? Om jag blir bannad så tar jag det, men inte om någon bannar mig utan grunder, då hämas jag, ganska logiskt. Man kan göra mycket på internet utan att vanliga polisen läggar sig i, därför får man ta saken i egna händer. Att banna någon utan grund är som att slå ner någon utan grund, bannar man någon med grund så har man slagit ner någon av en anledning - för att reflektera till riktiga världen.

Ja, jag må vara en patetisk nolla, men en nolla som är ack så mer respekterad än vad du är, tydligen går det hem att vara en nolla.

Du har helt rätt i att jag inte vill ha vilthundar på min tomt, det är korrekt, men jag skulle aldrig få för mig att plåga djuren av den anledningen - jag har en spärr i huvudet som säger stopp. När det gäller kackerlackor så skulle jag trampa en hård välriktad stamp så att den dör omedelbart. Med vilthundar skulle jag sätta ett välriktat skott i pannan. Det du inte verkar inse är skillnaden mellan att plåga och att döda.

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför ska ni hålla på och ställa er på den enas och den andras sida.

Låt dom sköta den disskusionen själva. Vi är bara publik men visst, lite kan man få uttrycka sig men att stå på den ena och den andres sida verkar bara vara löjligt just nu. imo.

Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Isf så har ju kanske mammahunden varit en "vanlig" hund från början. Eller någon tidigare generation.

Vildhundar kom inte bara av sig själva vet du.

@Skribb: får mig att tänka på en kille som är ett par år äldre än mig härifrån.

Han körde in en penna i röven på sin hamster tills den dog :rolleyes:

Ååh fyfan! :'(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför ska ni hålla på och ställa er på den enas och den andras sida.

Låt dom sköta den disskusionen själva. Vi är bara publik men visst, lite kan man få uttrycka sig men att stå på den ena och den andres sida verkar bara vara löjligt just nu. imo.

Det handlar inte vilken sida man står på. Det handlar nog mer om vem man delar sina åsikter med.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...