DrStupid Skrivet 11 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2007 Trådskaparen kan veta fel. Att de skriker sådär tror jag har med "the nature of war" att göra. Om man befinner sig i krig som soldat ser och upplever man hemska saker nästan varje dag. Man vill nog inte direkt tänka på hur hemskt det är, och för att klara av det "omvandlar" man det till något "kul". Egentligen mår dem nog inte så bra av att utföra det där... Tänk efter så förstår ni. Nu undrar jag bara varför dom filmade det... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 11 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2007 Well, är säker på att alla vet hur jag ser på det här. Och ja, jag tycker alla anti-folk är patetiska. Skabbhundar: Dom är som kackelackor i vissa länder. Alla fösöker få bort dom, och då tror jag inte på långa vägar att en veterinär skulle åka och avliva flera tusentals hundar. Ni är så jävla vrickade så det inte är sant. Detta är inga jävla VVV-hundar. Detta är vildhundar som ingen vill ha med att göra. Det är skadedjur och dom ska således bort, på ett eller annat sätt. Slakt: När biffen ligger på tallriken, kommer ni bry er om hur djuret slaktades? Om ni säger ja, bli veganer och joina greenpeace och stick ifrån detta forum illa kvickt, då ni är mer vridna än nynazister som säger att förintelsen aldrig ägde rum. Tjurfäktning: Denna "sport" har funnits i hundratals år, så jag tror ingen kommer bry sig om vad ni tycker eller vad dom andra djuraktivisterna som gjorde denna usla film tycker. Dom drar in storkovan på alla besökare. Och det hela går ut på att matadoren ska visa att han är starkare än tjuren och således döda den. Det är ingen jävla uthållighetstävling där tjuren tillslut ska lägga sig ner i utmattning. Skabbhundar: Det finns fortfarande smidigare sätt än att trycka in hundarna i en sopbil medans dom sakta pressas ihop till döden. Om den hunden var en vildhund var den tillräckligt social för att dom skulle få hålla i den i benen utan att den bröt lös och bet dom. Slakt: Det är sant, man tänker inte på det när man äter det. Men när man ser det så kan du fan inte påstå att det är rätt att göra så när man kan göra det på smidigare och mindre plågsamma sätt. Men jag bryr mig mindre om det hära än hundarna. Tjurfäktning: Detta ska jag inte ens ta upp, såg inte den delen och det bryr jag mig inte om så mycket.. Du är inget mindre än en människa som inte tänker på andra djur, du är en sån som anser att människan är den dominanta rasen och att vi styr över allting annat. Egentligen så gör vi ju det, men om vi ska styra alla lägre varelser kan vi väl göra det på ett sätt som inte kan klassas som tortyr? Att slå djur med basebollträn är vad negrer gör mot varandra i grändar på nätterna, och att trycka ihjäl djur är vad vi gör med bilar på soptippen. Dom andra sätten är inte heller fullständiga, men dom plågar inte djuret på samma sätt... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 11 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2007 Nu undrar jag bara varför dom filmade det... Tscha, exempelvis som nån form av dokumentation. Kan ju säljas till nyhetsbyråer kanske. Eller bara av den enkla anledningen att dem vill ha det på film för att visa omvärlden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 11 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2007 Trådskaparen kan veta fel. Att de skriker sådär tror jag har med "the nature of war" att göra. Om man befinner sig i krig som soldat ser och upplever man hemska saker nästan varje dag. Man vill nog inte direkt tänka på hur hemskt det är, och för att klara av det "omvandlar" man det till något "kul". Egentligen mår dem nog inte så bra av att utföra det där... Tänk efter så förstår ni. Kanske är en förklaring men knappast en ursäkt, fyfan vad motbjudande alltså. Usch. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 11 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2007 (redigerad) Kanske är en förklaring men knappast en ursäkt, fyfan vad motbjudande alltså. Usch. Lätt att sitta och säga så i Sverige. Tänk dig in lite mer i deras situation. Det är väl knappast nytt att krig är motbjudande. Redigerad 11 maj, 2007 av Jacker Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 11 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2007 Lätt att sitta och säga så i Sverige. Tänk dig in lite mer i deras situation. Det är väl knappast nytt att krig är motbjudande. Mjo, det har du rätt i. Men bara för att något alltid har varit motbjudande bör man ju inte acceptera det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 11 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2007 Mjo, det har du rätt i. Men bara för att något alltid har varit motbjudande bör man ju inte acceptera det. Det gör de nog inte heller. Som jag sa, egentligen mår de nog inte så bra. Många soldater som kommer hem efter krig hemsöks ju av obehagliga minnen för resten av livet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 11 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2007 Det gör de nog inte heller. Som jag sa, egentligen mår de nog inte så bra. Många soldater som kommer hem efter krig hemsöks ju av obehagliga minnen för resten av livet. Och anpassar sig inte heller särskilt bra till samhället. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 11 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2007 Och anpassar sig inte heller särskilt bra till samhället. Krigsveteranerna? På vilket sätt menar du då? Titta på Band of Brothers med intervjuerna, och jämför vad dem säger under intervjuerna med hur dem beter sig i serien (som är baserad på hur det var i verkligheten). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Magic Skrivet 11 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2007 Att slå djur med basebollträn är vad negrer gör mot varandra i grändar på nätterna Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 12 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 maj, 2007 Ganska glasklart hur StellHell ser på folk som är svagare än han själv(om det går). Uteliggare, vildhundar och andra djur i det vilda är som en bajskorv för StellHell, han värderar saker efter klass. Duschar hunden inte 1 gång i veckan så är den inte värd att leva. Har uteliggaren inget hem och rena kläder är vederbörande inte värd att leva. Friskt. Men lilla puttinutten. Ska jag behöva banna dig för idioti? Var i hela världen har uteliggare med det här att göra? Det är inte precis så att folk slänger uteliggare i spobilen om dom ser dom på en parkbänk, dumjävel. Jag ser inget fel på uteliggare över huvudtaget. Det är oftast inte deras egna vilja att bli sånna, och dom behöver bara hjälp. Mestadels för dom är människor. Att du är ett jävla kukhuvud vet jag sen innan, men att du inte vet vad en vildhund är gör att jag skrattar högt. Det spelar för fan ingen roll hur många gånger hunden duschar. Vildhundar bär på sjukdomar pga. att dom inte är vaccinerade, och dom är som du kanske skulle hört på namnet om du hade haft högre IQ, FÖRVILDADE, alltså kallas dom vildhundar. Dessa skadedjur (Ja, det är dom. Även om dom tillhör rasen Canis lupus familiaris) så kan du gämföra dom med kackelackor, men inte fan som uteliggare. @Merkky: Nej, jag tror inte att människan är överst, jag vet det. Människan har utan tvekan bäst utvecklad hjärna och har på så sätt kunnat styra över alla andra arter som finns här på jorden. Detta kommer aldrig på flera tusentals år iaf att ändas, så varför äns tro något annat. Djur är, och kommer aldrig att bli lika mycket värda som människor. Du skulle aldrig välja hunden framför ditt barn om det var en eldsvåda i ditt hus, det är bara att inse. Djur i alla dess sorter kommer ALLTID att vara en underlägsen ras, så få in det i skallen någongång. Det är inte precis så hela filmen bestod av husdjur som blev misshandlade. Det var antingen slakt eller ohyra. Tjurfäktningen kommer jag inte äns gå in på, då det är en tradition så långt som in på 1200-talet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 12 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 maj, 2007 (redigerad) Summa summarum, det är onödigt att vara onödigt onödigt våldsam när man avlivar djur, oavsett orsak? Sedan finns det fall då man absolut inte bör döda djur - fall där man dödar för nöjets skull... Redigerad 12 maj, 2007 av skribb Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 12 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 maj, 2007 (redigerad) @Merkky: Nej, jag tror inte att människan är överst, jag vet det. Människan har utan tvekan bäst utvecklad hjärna och har på så sätt kunnat styra över alla andra arter som finns här på jorden. Detta kommer aldrig på flera tusentals år iaf att ändas, så varför äns tro något annat. Djur är, och kommer aldrig att bli lika mycket värda som människor. Du skulle aldrig välja hunden framför ditt barn om det var en eldsvåda i ditt hus, det är bara att inse. Djur i alla dess sorter kommer ALLTID att vara en underlägsen ras, så få in det i skallen någongång. Det är inte precis så hela filmen bestod av husdjur som blev misshandlade. Det var antingen slakt eller ohyra. Tjurfäktningen kommer jag inte äns gå in på, då det är en tradition så långt som in på 1200-talet. Jo människan är överst, men det betyder inte att vi ska visa respekt för andra djur... Fast klart, vildhundar är ju en ohyra, men det borde ju finnas andra sätt... Sen är det bara att jag blir så upprörd av såna filmer, är hundägare och skulle inte ens kunna tänka mig göra så. Slakten bryr jag mig inte lika mycket om, och tjurfäktningen är ju en tradition. Så jag ska inte bry mig om att starta nåt bråk, bara säga att jag aldrig skulle kunna tänka mig att göra så. Edit: Varför fick jag ett starkt sug att skaffa en till hund när jag ser såna hära filmer? Tror att jag ska slänga pengakassan från Ps3t till en liten valp istället. Redigerad 12 maj, 2007 av Merkky Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 12 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 maj, 2007 Måste ta StellHell's parti här,vi ska vara glad att vi är så pass befriade från löshundar i städerna,för det är ett helvete i andra länder.Dom behandlas som skit eftersom dom ofta bär på farliga sjukdomar/är väldigt "osägbara".Dom kommer ju trots allt leva ett helvete till liv(förmodligen dö,och lida ännu värre innan det),varför inte göra lidandet kortare? Men det där med råttgiftet var ju trots allt riktigt grisigt gjort förmodligen så dör inte ett större djur av det.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kaiser Franz Skrivet 12 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 maj, 2007 (redigerad) Men lilla puttinutten. Ska jag behöva banna dig för idioti? Var i hela världen har uteliggare med det här att göra? Det är inte precis så att folk slänger uteliggare i spobilen om dom ser dom på en parkbänk, dumjävel. Jag ser inget fel på uteliggare över huvudtaget. Det är oftast inte deras egna vilja att bli sånna, och dom behöver bara hjälp. Mestadels för dom är människor. Att du är ett jävla kukhuvud vet jag sen innan, men att du inte vet vad en vildhund är gör att jag skrattar högt. Det spelar för fan ingen roll hur många gånger hunden duschar. Vildhundar bär på sjukdomar pga. att dom inte är vaccinerade, och dom är som du kanske skulle hört på namnet om du hade haft högre IQ, FÖRVILDADE, alltså kallas dom vildhundar. Dessa skadedjur (Ja, det är dom. Även om dom tillhör rasen Canis lupus familiaris) så kan du gämföra dom med kackelackor, men inte fan som uteliggare. @Merkky: Nej, jag tror inte att människan är överst, jag vet det. Människan har utan tvekan bäst utvecklad hjärna och har på så sätt kunnat styra över alla andra arter som finns här på jorden. Detta kommer aldrig på flera tusentals år iaf att ändas, så varför äns tro något annat. Djur är, och kommer aldrig att bli lika mycket värda som människor. Du skulle aldrig välja hunden framför ditt barn om det var en eldsvåda i ditt hus, det är bara att inse. Djur i alla dess sorter kommer ALLTID att vara en underlägsen ras, så få in det i skallen någongång. Det är inte precis så hela filmen bestod av husdjur som blev misshandlade. Det var antingen slakt eller ohyra. Tjurfäktningen kommer jag inte äns gå in på, då det är en tradition så långt som in på 1200-talet. Menar du bara för att människor har" bäst utvecklad hjärna" så har dom rätt att tortera ett oskyldigt djur? Som du sa med uteliggaren det är inte deras fel, det är väll inte hundarnas fel att dom bär på sjukdomar. Med grisarna kan jag hålla med dig lite , men man kan göra döden lite mindre smärtsam. Redigerad 12 maj, 2007 av Kaiser Franz Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 12 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 maj, 2007 (redigerad) Men lilla puttinutten. Ska jag behöva banna dig för idioti? Var i hela världen har uteliggare med det här att göra? Det är inte precis så att folk slänger uteliggare i spobilen om dom ser dom på en parkbänk, dumjävel. Jag ser inget fel på uteliggare över huvudtaget. Det är oftast inte deras egna vilja att bli sånna, och dom behöver bara hjälp. Mestadels för dom är människor. Att du är ett jävla kukhuvud vet jag sen innan, men att du inte vet vad en vildhund är gör att jag skrattar högt. Det spelar för fan ingen roll hur många gånger hunden duschar. Vildhundar bär på sjukdomar pga. att dom inte är vaccinerade, och dom är som du kanske skulle hört på namnet om du hade haft högre IQ, FÖRVILDADE, alltså kallas dom vildhundar. Dessa skadedjur (Ja, det är dom. Även om dom tillhör rasen Canis lupus familiaris) så kan du gämföra dom med kackelackor, men inte fan som uteliggare.Oj, vad många fina ord du kan, lärde du dig dem i skolan? Du är för fan inte sann någon del av dig. Visst, banna mig, vet att du kommer få en jävla massa skit för det och dessutom kommer jag (se: hot) se till att ditt internet blir omedelbart obrukbart - varför? Jo, för att jag hatar folk leker allan. Du må vara Admin, och jag bryr mig inte ett jävla skit om det, även om andra gör det. Principen är detsamma som med uteliggare ja, att tortera någon till döds för att den inte lever inom din lilla hjärtevärld, ta ut kuken ur syltburken för i helvete. Hundar med sjuktdomar anses vara skadedjur, det har du rätt i, men att elda på den eller att kasta den i en sopbil är något helt annat än att ta död på ett djur för att den är på fel ställe. Det är bättre att dem självdör av nartulig orsak (läs: sjukdom) än att dina homies kommer och torterar dem. Naturens gång, en del av vårat ekosystem. Människor är den smartaste varelsen på jorden och många lever olika, vissa ute på en parkbänk, vissa i ett hus, andra i ett en liten låda. Samma sak gäller dessa utehundar, vilthundar, de lever ute, och det har dem gjort i 1000-tals år och det är deras levnadssätt, att folk som du sedan kommer och iskallt dödar dem är oförsvarbart. Du måste verkligen lära dig att tygla ditt humör, det är inte friskt att bli sådär arg för småsaker. Redigerad 12 maj, 2007 av SlewME Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 12 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 maj, 2007 Vildhundar bär på sjukdomar pga. att dom inte är vaccinerade, och dom är som du kanske skulle hört på namnet om du hade haft högre IQ, FÖRVILDADE, alltså kallas dom vildhundar. Om man köper en hund så har man plikt att ta hand om den, inte lämna den på gatan.. =( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 12 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 maj, 2007 Om man köper en hund så har man plikt att ta hand om den, inte lämna den på gatan.. =( Det finns hundar som är född vilda från början...? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 12 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 maj, 2007 ITT things you never told anyone. + I killed my fiances hamster because it stunk up the room. Ja, folk är dumma i huvudet, det är bara att vänja sig. Är tyvärr väldigt svårt att ta kål på alla idioter som lever bland oss. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 12 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 maj, 2007 (redigerad) Det finns hundar som är född vilda från början...? Isf så har ju kanske mammahunden varit en "vanlig" hund från början. Eller någon tidigare generation. Vildhundar kom inte bara av sig själva vet du. @Skribb: får mig att tänka på en kille som är ett par år äldre än mig härifrån. Han körde in en penna i röven på sin hamster tills den dog Redigerad 12 maj, 2007 av spajdermän Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts