Jump to content

Barn Leker med kobra

antepanteboy
 Share

Recommended Posts

Hur trodde ni det gick till? Att slaktaren tar med sig kosorna och grisarna till farbror vetrinären där varje djur får en 1000-kronorsspruta i nacken och somnar lugnt in?

Merkky skrev tidigare.

"men då behöver man inte slå dom med ett baseboll trä, bara skjuta dom i nacken med en slaktmask, då känner dom ingenting, utan bara dör direkt..."

Man använder altså inga sprutor till grisar, nej. Men grisarna dör betydligt lungare än vad dom där kräken gjorde i filmen.

Minns även på dokusåpan "Farmen"(?), där dom skulle slakta en gris. Då använda man en slags pistol som åkte in i grisens tinning och dödade den omedelbart, bara lite tryck altså.

Lidandet ger isf i någon millisekund, och inte flera minuter..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 145
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Har faktiskt sett (Kanske är svårt att tro) en vidrigare sak.

Det var en japansk tjej med klackskor som stog, och tryckte klackskon på en liten katt, och ja, det var verkligen plågeri. Till och med så tryckte hon ut ögat på katten, då stängde jag av. :/

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Opiums tråd

är väl inte helt säker på att det är civila,

men det känns ändå...

Så jävla stört då de faktiskt sitter å skriker som om det vore ett tvspel, "YEA BITCH YOURE FUCKING GONE" sen lyssna efter låter som de setat å kolla på en tyskbajsporrrulle, det är helt jävla stört, å rätt skrämmande med tanke på att de är där för å "upprätt hålla freden". konstigt att folk inte gillar att de är där å "hjälper".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Merkky skrev tidigare.

"men då behöver man inte slå dom med ett baseboll trä, bara skjuta dom i nacken med en slaktmask, då känner dom ingenting, utan bara dör direkt..."

Man använder altså inga sprutor till grisar, nej. Men grisarna dör betydligt lungare än vad dom där kräken gjorde i filmen.

Minns även på dokusåpan "Farmen"(?), där dom skulle slakta en gris. Då använda man en slags pistol som åkte in i grisens tinning och dödade den omedelbart, bara lite tryck altså.

Jag vet vad man oftast använder. Tror du djuren lider flera minuter under kosher/halalslakt?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Merkky skrev tidigare.

Slaktmask.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

80% av de in den här tråden är garanterat vegetarianer.

Varje slakt som vi gör kött av. Bacon, skinka, fläsk filé och sådant. Varje slakt är ungefär så där äcklig och grotesk. Men vi gör det för överlevnad. Men det är ljuden som gör det värre.

Om ni inte visste så görs de där filmerna av nästan religöst involverade vegetarianer och liknande för att man ska sluta äta kött och bry sig om varenda myra i skogen. Råttgiftet i början, det var ju inte ens samma plats som han kastade giftet. Den hunden "hade spasmer" hade förmodligen inte ens det. Jag har en hund som gör sådär när den inte får uppmärksamhet. Det här är hjärntvätt.

"Jag känner djurens smärta" väx upp. Om du gick i typ.. Grekland. Och det kom en skabbhund förbi. Jag -tror- du skulle gå undan istället för att försöka hjälpa den att få ett hem. Om en fågel knackar på ditt fönster och verkar hungrig. Skulle du öppna fönstret och ge den mat? Skulle inte tro det. Om en fågel flög in i ditt hus skulle du nog springa iväg och skrika. Eller vara tyst och försöka göra dig av med den så fort som möjligt.

Sverige har absolut ingen front på djurplågeri. Sverige har förmodligen knappt någon djurplågeri. Förutom kanske några ungdomar som har tråkigt. Svenskar bryr sig för mycket om allt.

"Man borde tortera dem där satans människorna på lika sätt, så dem fattar vad smärta och lidande innebär!"

Vad innebär det? Att andra människor går exakt lika lågt som de som torterar djur. Människotortyr är värre än djurtortyr. Djur har de mest simpla instinkter. Det är därför vi äter dem, vi är bättre jägare och bättre i allmänhet. Det finns vissa som har tråkigt och torterar djur, ja. Men vad ska de göra om de t.ex. inte får något jobb? Plus, de kan vara psykiskt sjuka. Son till den som äger grisarna. Att tortera människor om de har torterat djur är mer groteskt än att tortera djur.

Slutsats? Svenskar bryr sig för mycket och har för många "åtgärder" åt saker och ting.

Nu visar du en helt annan sida än vad du gjort innan.

Du tycker fortfarande att slå ihjäl kattungar är fel eller har du ändrat åsikt.

Well, är säker på att alla vet hur jag ser på det här. Och ja, jag tycker alla anti-folk är patetiska.

Skabbhundar: Dom är som kackelackor i vissa länder. Alla fösöker få bort dom, och då tror jag inte på långa vägar att en veterinär skulle åka och avliva flera tusentals hundar. Ni är så jävla vrickade så det inte är sant. Detta är inga jävla VVV-hundar. Detta är vildhundar som ingen vill ha med att göra. Det är skadedjur och dom ska således bort, på ett eller annat sätt.

Slakt: När biffen ligger på tallriken, kommer ni bry er om hur djuret slaktades? Om ni säger ja, bli veganer och joina greenpeace och stick ifrån detta forum illa kvickt, då ni är mer vridna än nynazister som säger att förintelsen aldrig ägde rum.

Tjurfäktning: Denna "sport" har funnits i hundratals år, så jag tror ingen kommer bry sig om vad ni tycker eller vad dom andra djuraktivisterna som gjorde denna usla film tycker. Dom drar in storkovan på alla besökare. Och det hela går ut på att matadoren ska visa att han är starkare än tjuren och således döda den. Det är ingen jävla uthållighetstävling där tjuren tillslut ska lägga sig ner i utmattning.

@FerkurZ: Idiot? Dom skjuter inte civila. Det var en rebellgrupp som attackerade deras bas, det enda dom gör är att försvara sig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det ska finnas en musikvideo som innehåller djurplågeri mot fåglar, om någon har sett den eller vet var den finns så får den gärna länkas. Den är mycket upprörande där man bla. får se när dom knippsar av näbbar medans fåglarna sitter fast och är vid liv, hur som hellst är den helt sjuk och det skulle uppskattas om någon hittade den, jag själv klarar nog itne av att se den något mer men den är väl värd att ses av alla minst en gång.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, ingen bra början på denna tråd kanske.

Men ta en titt på denna film istället. Den har ingenting att göra med denna tråd.. men..

http://youtube.com/watch?v=xGObSMUS4FU

Denna bevisar hur jävla sjuk mänskligheten är.

På ett mycket bättre sätt.

Varning för känsliga.

--

akta tårarna nu bara, can rly hurt to see this one.

Jag brukar inte vara så där känslig för saker och ting, men när dom gör det på små stackars djur så kan jag inte låta bi att vilja slänga in dom där djurplgarna i soppbilar och tända eld i käften på dom precis som dom gör med hundarna och allt var det var i filmen.

dom borde dö, ALLA som håller på med sånt här, hur fan kan domtycka det är kul överhuvudtaget? Det är inte ett dugg kul, det är bara ledsamt...

:'(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mordos

Du, bara för att du är ung, betyder det inte att du behöver vara trög i huvet.

PS: Jag skrev att man inte behöver tortera O S K YL D I G A och F Ö R S V A R S L Ö S A individer.

Dem som plågar individer, borde ju gilla att bli plågade själva. Logiskt tänkt alltså.

Jag drar slutsatsen att du skulle gå med på att bli torterad, eftersom du inte har ngt emot det nära andra blir det.

So, vem är hycklare.

Redigerad av The_go
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är du säker? Står ju inget om att några civila dödades? >_<

En kille där sa ju typ "i shot the one in the white car *skratt*"

Jag vet vad man oftast använder. Tror du djuren lider flera minuter under kosher/halalslakt?

Längre ja men inte minuter. Titta på filmen så ser ju du att den försöker ställa sig upp efter dom redan har skärt halsen av han/hon.

Slakt: När biffen ligger på tallriken, kommer ni bry er om hur djuret slaktades? Om ni säger ja, bli veganer och joina greenpeace och stick ifrån detta forum illa kvickt, då ni är mer vridna än nynazister som säger att förintelsen aldrig ägde rum.

Nä jag bryr mig inte. såg inte så skönt ut när 5 liter blod bara blåste ut på väggen. =P

Redigerad av MAFIA_KING
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ganska glasklart hur StellHell ser på folk som är svagare än han själv(om det går). Uteliggare, vildhundar och andra djur i det vilda är som en bajskorv för StellHell, han värderar saker efter klass. Duschar hunden inte 1 gång i veckan så är den inte värd att leva. Har uteliggaren inget hem och rena kläder är vederbörande inte värd att leva.

Friskt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dem som plågar individer, borde ju gilla att bli plågade själva. Logiskt tänkt alltså.

Ja det var logiskt. >_<

Längre ja men inte minuter. Titta på filmen så ser ju du att den försöker ställa sig upp efter dom redan har skärt halsen av han/hon.

Sker relativt snabbt. Dessutom lär nervsystemet bli rätt chockat.

Naturligtvis är slaktmask mindre smärtsamt och borde föredras.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Opiums tråd

är väl inte helt säker på att det är civila,

men det känns ändå...

Så jävla stört då de faktiskt sitter å skriker som om det vore ett tvspel, "YEA BITCH YOURE FUCKING GONE" sen lyssna efter låter som de setat å kolla på en tyskbajsporrrulle, det är helt jävla stört, å rätt skrämmande med tanke på att de är där för å "upprätt hålla freden". konstigt att folk inte gillar att de är där å "hjälper".

Trådskaparen kan veta fel. >_<

Att de skriker sådär tror jag har med "the nature of war" att göra. Om man befinner sig i krig som soldat ser och upplever man hemska saker nästan varje dag. Man vill nog inte direkt tänka på hur hemskt det är, och för att klara av det "omvandlar" man det till något "kul". Egentligen mår dem nog inte så bra av att utföra det där... Tänk efter så förstår ni.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Trådskaparen kan veta fel. >_<

Att de skriker sådär tror jag har med "the nature of war" att göra. Om man befinner sig i krig som soldat ser och upplever man hemska saker nästan varje dag. Man vill nog inte direkt tänka på hur hemskt det är, och för att klara av det "omvandlar" man det till något "kul". Egentligen mår dem nog inte så bra av att utföra det där... Tänk efter så förstår ni.

Agreed.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor