Gtamama Skrivet 8 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2007 (redigerad) Är det någon som kan hjälpa mig med att öppna en .dmp fil. Jag satt och lirade football manager 2007 (har gjort det i nästan 1 år nu) och så helt plötsligt stängdes det ner. Felmeddelandet sa att en error förklaring lagts i en av football manager mapparna, så jag gick dit för att läsa vad som var fel. I mappen låg en .dmp fil, grejen är att jag inte kan få upp den, jag kan inte läsa den. Försökte sedan starta spelet igen men det stängdes ner direkt med samma förklaring. Jag har efter detta startat om datorn ett flertal gånger med problemet försvinner inte. Så min fråga till er är: Är det någon här som känner till något program där man kan öppna .dmp filer? Redigerad 8 maj, 2007 av Gtamama Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 8 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2007 Description: Occassionally when a process (the Smart Agent, for example) exits on Windows, it would leave a user.dmp file in the system directories. How does one read and analyze this .dmp file? Answer/Solution: First, if not done already, install the Windows debug tools here: http://www.microsoft.com/whdc/devtools/deb...g/default.mspx1 Next, use the installed windbg.exe to read the .dmp file, for example: >windbg -z user.dmp If the host where this above command is executed does not have a complete symbol file in comparison to the machine where this .dmp file was generated, one can download additional symbol files here: http://www.microsoft.com/whdc/devtools/deb.../symbolpkg.mspx Alternately, one can use kd.exe (kernel debug) of the same Windows debug tools package to analyze the .dmp file: kd -z <dump_file_name> -y <symbol_path> [-i <image_path>] saxat från en hemsida, någon hjälp? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gtamama Skrivet 8 maj, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2007 (redigerad) saxat från en hemsida, någon hjälp? Ska prova, återkommer när jag testat det, tack på förhand. EDIT: Den första länken funkar inte Redigerad 8 maj, 2007 av Gtamama Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 8 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2007 http://www.fileinfo.net/extension/dmp Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gtamama Skrivet 8 maj, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2007 Tack ni som hjälpt mig, har lokaliserat felet. Dock så kan jag inte laga det XD Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 9 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 maj, 2007 Tack ni som hjälpt mig, har lokaliserat felet. Dock så kan jag inte laga det XD Testa tabort filen från mappen? så "KANSKE" det funkar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts