Tweak Skrivet 4 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 maj, 2007 Ja.. När jag ska se på filmer i VLC, så öppnar jag filen och allt är bra. Men alla filer jag öppnar är helt plötsligt uppochner? Bilden i dem är uppochner, alltså. Det har funkat i två år hittills. Någon som har nån lösning? (som inte är "höhö vänd på skärmen" eller liknande) Tack på förhand Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 4 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 maj, 2007 Ja.. När jag ska se på filmer i VLC, så öppnar jag filen och allt är bra. Men alla filer jag öppnar är helt plötsligt uppochner? Bilden i dem är uppochner, alltså. Det har funkat i två år hittills. Någon som har nån lösning? (som inte är "höhö vänd på skärmen" eller liknande) Tack på förhand Har du tittat upp codecs? Om det kanske är nånting konstigt eller nåt gammalt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 4 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 maj, 2007 Har du tittat upp codecs? Om det kanske är nånting konstigt eller nåt gammalt? VLC har codecs inbyggt så det är nog inte problemet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 4 maj, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 maj, 2007 Okej, inte då det då.. Tack båda Men ärligt, vafan kan det vara? Jag har använt det problemfritt i två år och sedan, helt plötsligt, är allting helt fungerande förutom att bilden är uppochner? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 4 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 maj, 2007 Okej, inte då det då.. Tack båda Men ärligt, vafan kan det vara? Jag har använt det problemfritt i två år och sedan, helt plötsligt, är allting helt fungerande förutom att bilden är uppochner? Prova installera om VLC. Blev likadant för mig för ett tag sedan, men försvann vid ominstallation. Annars får du väl vända på skärmen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 4 maj, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 maj, 2007 (redigerad) Prova installera om VLC. Blev likadant för mig för ett tag sedan, men försvann vid ominstallation. Annars får du väl vända på skärmen Testar.. Hittade inget uninstall, laddar hem nyaste nu.. återkommer Men vafan.. nu får jag ingen bild överhuvudtaget Haha.. jag fattar inte men nu löste jag det här själv. Gick in på settings och tog video settings till use openGL (jag vet inte ens vad det är..).. nu funkar det Redigerad 4 maj, 2007 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
XaeRo Skrivet 6 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 maj, 2007 (redigerad) yay jag har också VLC problem så istället för att skapa en ny tråd om mitt problem så lånar jag din snälla rara Tweak. Detta hände efter att jag installerat om min burk p.g.a. system fel. I alla fall så är bilden väldigt väldigt mörk nästan svart... så det blir svårt att se på filmer då man inte ser något, nu när jag tänker på efter så är det inte bara VLC som är väldigt väldigt mörk i bilden, det är faktist alla media spelare och vissa filmer på internet. Någon som kan hjälpa, hjälplösa lilla mig? Redigerad 6 maj, 2007 av XaeRo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 6 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 maj, 2007 yay jag har också VLC problem så istället för att skapa en ny tråd om mitt problem så lånar jag din snälla rara Tweak. Detta hände efter att jag installerat om min burk p.g.a. system fel. I alla fall så är bilden väldigt väldigt mörk nästan svart... så det blir svårt att se på filmer då man inte ser något, nu när jag tänker på efter så är det inte bara VLC som är väldigt väldigt mörk i bilden, det är faktist alla media spelare och vissa filmer på internet. Någon som kan hjälpa, hjälplösa lilla mig? Kan vara Grafik kortet som är fel inställt. På mitt (Geforce) kan man ändra färger, kontrast och sånt till VARENDA film som spela upp på datorn. Kolla det om det är så på alla filmer.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts