Jump to content

Kaffe

W@ll@
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 43
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Om man dricker mycket kaffe så luktar man något så djävulskt ur munnen.

..min mattelärare dricker mycket kaffe. Och han flåsar mycket på mig när han ska hjälpa mig med nåt. :'(

Känner igen det. Även en klassiker att de står och väser bakom nacken på en då man jobbar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Känner igen det. Även en klassiker att de står och väser bakom nacken på en då man jobbar.

Och jämt ska det vara mattelärare också. Dom som måste stå alldeles vid en om man läre ha hjälp.

Våran mattelärare som vi hade i sjuan (Hon slutade för att vi "mobbade" henne :shifty: ) luktade, rent ut sagt, skit. :)

----------------------

Älskar kaffe ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Själv älskar jag lukten när lärarna kommer in med kaffekoppen på lektionerna (älskar lukten av kaffe över huvud taget), jag har fakitskt inte tänkt på någon dålig andedräkt.

Köper en del i skolan, oftast en kopp om dagen men om det är riktigt dryga lektioner så kan det blir upp emot 3 på en dag fast ibland ingen.

På helger blir det oftast förmiddag, eftermiddag och kaffe på maten. Eventuellt en kopp framåt natten också om man är uppe länge.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

:shifty: Jag vill också ha gratiskaffe i skolan :)

Här kostar det 3kr/koppen (+1krona för själva koppen, som man får tillbaks när man lämnar koppen i kiosken igen..)

:)

Hihi. På våran skola är det bara att ta (om det finns, annars fär man brygga nytt antar jag).

Det är fritt att plocka saker ur kylskåpet med! ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har faktiskt funderat på att börja dricka kaffe. Mest eftersom det är gratis i skolan. :P

(w00t) Jag vill också ha gratis kaffe i skolan (w00t)

Här får man inget kaffe, lärarna säger "det är vårat kaffe, men du kan få ett glas vatten istället." :unsure:. Även fast jag säger att jag pröjsar.. man fattar ju inte hur de tänker. Känns ju ganska lamt att dra med sig termos till skolan också.

Eller väntaaa... jag kanske skulle ta och bygga in en kaffeautomat i mitt skåp.. :).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Han har problem annars, hans föräldrar sa det i något avsnitt.

.... Jo visst..... han e ju jävligt osäker på sig själv... men han e ju uppväxt med kaffe... Farsan hans har ju en egen kaffe butik....

Har faktiskt funderat på att börja dricka kaffe. Mest eftersom det är gratis i skolan. :unsure:

Kostade 10 spänn hos oss.... Jävla skit skola....

dricker ca 5 koppar på vardagarna.. på helgerna kan det variera mellan 2 och 8... Klart att det kan blir mer oxå.. beror på vad man ska göra

Redigerad av Mr_Dufus
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Själv älskar jag lukten när lärarna kommer in med kaffekoppen på lektionerna (älskar lukten av kaffe över huvud taget), jag har fakitskt inte tänkt på någon dålig andedräkt.

Köper en del i skolan, oftast en kopp om dagen men om det är riktigt dryga lektioner så kan det blir upp emot 3 på en dag fast ibland ingen.

På helger blir det oftast förmiddag, eftermiddag och kaffe på maten. Eventuellt en kopp framåt natten också om man är uppe länge.

Exakt som jag, fast jag dricker endel hemma på vardagarna också, dricker minst en kopp på morgonen,

en kopp i skolan och runt 2-3 på eftermiddagen när jag kommer hem. Det läskiga är att vissa dagar när jag

inte har någon tillgång till kaffe (Resor ut i skogen, såkallade lajv, hos flickvännen) så känner jag inte av suget

så mycket. Tycker att jag borde känna av mitt beroeende bättre om jag dricker såpass mycket som jag nu gör.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och jämt ska det vara mattelärare också. Dom som måste stå alldeles vid en om man läre ha hjälp.

Våran mattelärare som vi hade i sjuan (Hon slutade för att vi "mobbade" henne :P ) luktade, rent ut sagt, skit. :P

----------------------

Älskar kaffe :wub:

Haha, helt rätt. Tänker på Nancy nu. Teh old lajdyh. Inte nog med att hon flåsade mig mitt I ansiktet så var hon kedjerökare också. Hennes tänder var nice. Så går det då man blandar kaffe och cigg. Självklart var det matte hon hjälpte mig med. :lol:

EDIT: Kom på att våran mentor har snabbkaffe (duger) I ett skåp I klassrummet. Goodbye till att dricka té på skolan!

Redigerad av Cyprez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För mycke koffein ska tydligen leda till hjärtklappning, men det är nog många koppar kaffe :P

Det har jag varit med om!!!

Dricker rätt mycket kaffe ibland. Kallar mig inte beroende, men ett sug uppstår. Ganska ofta. Dricker dagligen, men i varierande doser.

På fik, i hemmet (älskar våran espressomaskin), take-away till lektioner i skolan etc.

Kaffe, espresso och cappuccino är sorterna som dricks.

Redigerad av okka
Länk till kommentar
Dela på andra sidor