Jump to content

Kaffe

W@ll@
 Share

Recommended Posts

Vet att kaffe egentligen inte är bra o dricka, men det funkar i små mängder. Men jag vet inte riktigt varför det inte är bra. Har för mig att det är nånting med att man inte kan ta åt sig vitaminerna i måltiden eller nåt sånt om man dricker efter maten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 43
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Vet att kaffe egentligen inte är bra o dricka, men det funkar i små mängder. Men jag vet inte riktigt varför det inte är bra. Har för mig att det är nånting med att man inte kan ta åt sig vitaminerna i måltiden eller nåt sånt om man dricker efter maten.

"överdos" på koffein kan leda till

caffeine can lead to a condition known as "caffeinism." Caffeinism usually combines "caffeine dependency" with a wide range of unpleasant physical and mental conditions including nervousness, irritability, anxiety, tremulousness, muscle twitching (hyperreflexia), insomnia, headaches, respiratory alkalosis[51] and heart palpitations.[52] Furthermore, because caffeine increases the production of stomach acid, high usage over time can lead to peptic ulcers, erosive esophagitis, and gastroesophageal reflux disease.[53]
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

tack för svar så fort men skulle helst ha det på svenska eftersom jag inte fattar alla de där orden och orkar inte kolla upp det eftersom mitt internet är så jävla segt.

Edit: råkade bli två poster på nåt sätt så ta bort den här nån mod eller admin.

Redigerad av W@ll@
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

tack för svar så fort men skulle helst ha det på svenska eftersom jag inte fattar alla de där orden och orkar inte kolla upp det eftersom mitt internet är så jävla segt.

Jahopp, men du har tid att vänta på att nån ska göra det åt dig? Herregud, allt kommer inte serverat på ett silverfat

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Diabetes typ 1 kan man inte skydda sig mot, det är ärftligt och om man får det så får men det, inte så mkt o göra.

Är typ bestämt i generna att kroppen kommer sluta producera insulin. Men dock kanske kaffe gör så att det dröjer längre, men om man ändå ska ha det hela livet så kan man lika gärna få det när man är ung. Är mycket lättare att lära sig hur det funkar då och behöver liksom inte ändra på så mycket vanor. Diabetes typ 2 däremot uppstår på grund av dåliga vanor som rökning, fet mat, mycket socker och lite motion. Och det kan dessutom botas genom att man lägger om sina vanor till det bättre. Alltså börjar motionera och äta nyttigare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ingen som sett Tweak i South Park.....

fast det e ju bara en tecknad serie...

I värkligheten finns det inget som heter för mycket kaffe :shifty:

caffeine can lead to a condition known as "caffeinism." Caffeinism usually combines "caffeine dependency" with a wide range of unpleasant physical and mental conditions including nervousness, irritability, anxiety, tremulousness, muscle twitching (hyperreflexia), insomnia, headaches, respiratory alkalosis[51]and heart palpitations.[52] Furthermore, because caffeine increases the production of stomach acid, high usage over time can lead to peptic ulcers, erosive esophagitis, and gastroesophageal reflux disease.[53]

Hmm.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Allting i stora mängder är skadligt på ett och annat sätt.

Jag brukar dricka kaffe någon gång i veckan.

Men tycker dagens folk är allt för rädda för allting.

Har faktist varit med om när jag drog fram en öl:

Så ropade en liten 11 åring, lägg bort den där! Mamma sade att man kan dö av det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag brukar äta koffein tabletter ibland, eller, Vicks Red Energy. En halv sån är en halv kaffekopp. Smarta jag som tycker att dom är god lyckades he i mig en påse. Antar att det blir runt 8 kaffekoppar eller nåt. Blev lagomt yr och fick ont i huvudet, sen blev jag tvärtrött..

Full på kaffe, greeeeeeeeeeat succeeess. :shifty:

Redigerad av Merkky
Länk till kommentar
Dela på andra sidor