Lajnux Skrivet 4 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 maj, 2007 Som sagt so har min dator slutat att fungera, so nu for jag sitta po den i vardagsrummet som man inte kan skriva dom tre sista bokstaverna po. Saken er den att ner jag skulle starta min dator efter att jag kom hem fron skolan blev bilden bara svart nogra sekunder efter att jag hade tryckt po startknappen. Har inte gjort nogot annolunda med den under gordagen. Det enda som stor er (NTLDR is missing. Reboot with Ctrl+Alt+Del) Hur i hela friden ska jag fo den att fungera igen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DimpZ Skrivet 4 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 maj, 2007 Vet inte hur man kan fixa din dator, men tryck Alt+Shift så kan du skrifa ÅÄÖ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 4 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 maj, 2007 Starta XP-skivan och välj recovery console, inte installation. Där skriver du fixboot och fixmbr så ska det funka. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 4 maj, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 maj, 2007 Starta XP-skivan och välj recovery console, inte installation. Där skriver du fixboot och fixmbr så ska det funka. Tack f'o'r hj'a'lpen. Ska kolla om jag kan hitta skivan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
saffecool Skrivet 6 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 maj, 2007 Eller ta ur eventuell diskett. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 11 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2007 Jag fick precis samma fel imorse och det känns i snudd på omöjligt att fixa . Är det nått jävla skit som är på gång igen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 11 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2007 Gör så här för att lösa problemet: 1. Ta fram din lilla XP Skiva. 2. In med CD:n och starta om datorn. (Välj att datorn ska bootas med CD) 3. Välj "Recovery Console". (Tryck R) Skriv detta: fixboot copy drive:\i386\ntldr lokaldisk:\ copy drive:\i386\ntdetect.com lokaldisk:\ MEN VADÅ DRIVE? och VADÅ LOKALDISK :'( ? drive = cd enheten lokaldisk = Lokala Disken Hos mig är tillexempel i: = CD Enheten C: Lokala Disken Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 12 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 maj, 2007 Jag själv har redan provat det där Tux och det funkade inte för mig, dock vet jag ju itne om det funkar för dig. Men men hur som hellst så har jag en annan lösning på problemet.. TROR jag. Om man formaterar om hårddisken och sedan använder programet: GetDataBack For NTFS det programet gör så att du kan få tillbaka precis alla gamla filer som legat på hårddisken, men just i nuläget vet jag ju inte om det är hårddisken det är fel på men jag får uppdatera mig när jag själv har testat detta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 12 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 maj, 2007 Var inte så säker på det. Det beror på hur man formaterar. Det är nästan en lättare lösning att backupa alla filer, antingen med en gammal DOS-diskett eller en Linux Live-CD och sen formatera för att vara på den säkra sidan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 12 maj, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 maj, 2007 Jag fick igång min dator genom att skapa en ny windowsmapp ifrån XP skivan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 12 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 maj, 2007 Jag fick igång min dator genom att skapa en ny windowsmapp ifrån XP skivan. Fast det var ju meningen att du skulle göra en uppgraderingsinstallation, det kan vara en lösning det också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZalCiNoWa Skrivet 12 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 maj, 2007 Finns bara en sak att göra, formatera. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 13 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 maj, 2007 Finns bara en sak att göra, formatera. Du har rätt, dock så behöver du inte förlora allt du har på hårddisken. Jag flyttade min till en annan dator och använde den som "slave" där flyttade jag sedan över alla filer till den andra datorn. Sedan satte jag tillbaka den i min dator, formaterade och installerade om windows, sen förde jag bara över filerna via DC++ till min dator igen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 13 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 maj, 2007 (redigerad) Du behöver inte alls formatera. Jag hade samma problem och fick hjälp i datorhjälpstråden. Siana tipsade om någon sida. Där man kunde formatera en diskett eller CD och därmed starta ändå. Men då när man fick datorn att starta skulle man göra någonting i Windowsmappen. Kommer inte ihåg vad. Och jag hittade inte heller hemsidan (och inte Sianas post heller) så jag körde med diskett ett längre tag. Och det funkade ju men var ganska irriterande. Edit: Går ju att googla också... http://www.computerhope.com/issues/ch000465.htm http://tinyempire.com/notes/ntldrismissing.htm Redigerad 13 maj, 2007 av VickeX Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 14 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 maj, 2007 Du behöver inte alls formatera. Jag hade samma problem och fick hjälp i datorhjälpstråden. Siana tipsade om någon sida. Där man kunde formatera en diskett eller CD och därmed starta ändå. Men då när man fick datorn att starta skulle man göra någonting i Windowsmappen. Kommer inte ihåg vad. Och jag hittade inte heller hemsidan (och inte Sianas post heller) så jag körde med diskett ett längre tag. Och det funkade ju men var ganska irriterande. Edit: Går ju att googla också... http://www.computerhope.com/issues/ch000465.htm http://tinyempire.com/notes/ntldrismissing.htm Jodå jag hade googlat en hel del innan jag formaterade, tyvär så fick jag inget utav sidorna att funka, så jag formaterade om, men blev ändå inte av med något, men men. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts