SlewME Skrivet 10 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 maj, 2007 (redigerad) Vart kan man få tag i det då? Webbhallen verkar inte ha det... / Sen det här med Postal2 är ett ont eller gott spel, du kan klara hela spelet utan att döda en ända oskyldig varelse. Ganska påfallande synpunkt. Men men jag vidimera dig om att det inte är spelets syfte. Föresatsen i spelet är som sagt att döda, att folk sedan ser incitament i spelet får dem stå för. Redigerad 10 maj, 2007 av SlewME Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JohnnyH87 Skrivet 10 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 maj, 2007 (redigerad) Ganska påfallande synpunkt. Men men jag vidimera dig om att det inte är spelets syfte. Föresatsen i spelet är som sagt att döda, att folk sedan ser incitament i spelet får dem stå för. Nödvändigt att säga samma sak som redan sagts om och om igen. Redigerad 10 maj, 2007 av JohnnyH87 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 10 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 maj, 2007 Nödvändigt att säga samma sak som redan sagts om och om igen. Om det är det som krävs att folk ska förstå vad Postal 2 handlar om, så visst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 10 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 maj, 2007 (redigerad) Nödvädnigt att säga samma sak som redan sagts om och om igen. Varför inte hoppa på Vice som också nämnde samma sak som tidigare yttrats? Eller ses jag som en kollaboratör för dig då jag inte har samma åsikt om spelet? Redigerad 10 maj, 2007 av SlewME Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 10 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 maj, 2007 Man kan betala för att ladda ner det från GoPostal.com Ja men hur funkar det där egentligen?! Vad händer om jag formaterar datorn?! Eller lägger sig spelet i steam och finns där när jag installerar om det igen? Det här med Postals karaktär, jag tycker det är så förbannat löjligt att hålla på och gnälla på postal. Det var igår jag läste att Running whit sissors hade sagt att Postal inte är våldsammare än vad man gör det till. Och det är helt sant. Att affärer har beslutat att inte sälja postal 2 är skrattretande. Det är nästan som man tror att man bor på Disneyland. Sätt 18+ på spelet och sälj det i överförmyndar Sverige! De som är 18+ är tillräckligt vuxna för att bestämma vad de vill spela. Bra av Webbhallen att sälja uppgraderingen och förhoppningsvis skulle de ta in Postal 3 med. De hade inte bestämmt det ännu men han tyckte jag skulle skicka in en önskan om det via mail. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 10 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 maj, 2007 (redigerad) Ja men hur funkar det där egentligen?! Vad händer om jag formaterar datorn?! Eller lägger sig spelet i steam och finns där när jag installerar om det igen? Det här med Postals karaktär, jag tycker det är så förbannat löjligt att hålla på och gnälla på postal. Det var igår jag läste att Running whit sissors hade sagt att Postal inte är våldsammare än vad man gör det till. Och det är helt sant. Att affärer har beslutat att inte sälja postal 2 är skrattretande. Det är nästan som man tror att man bor på Disneyland. Sätt 18+ på spelet och sälj det i överförmyndar Sverige! De som är 18+ är tillräckligt vuxna för att bestämma vad de vill spela. Bra av Webbhallen att sälja uppgraderingen och förhoppningsvis skulle de ta in Postal 3 med. De hade inte bestämmt det ännu men han tyckte jag skulle skicka in en önskan om det via mail. Du måste förstå att det inte bara "är vad man gör det till". Möjligheten att styckmörda människor finns i spelet och det utnyttjas nästan av alla som spelar det. Spelar ingen roll om "man inte måste", nästan alla som spelar spelet slaktar folk i det - förutom du kanske och Johnny eventuellt. Där fick ni en moralkaka Stycking används idog i spelet. Bra att ett spel som Postal inte säljs i Sverige. Det företag som kommer prågla ut spelet i Sverige lär inte få en lätt tid framför sig. Redigerad 10 maj, 2007 av SlewME Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 10 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 maj, 2007 Du måste förstå att det inte bara "är vad man gör det till". Möjligheten att styckmörda människor finns i spelet och det utnyttjas nästan av alla som spelar det. Spelar ingen roll om "man inte måste", nästan alla som spelar spelet slaktar folk i det - förutom du kanske och Johnny eventuellt. Där fick ni en moralkaka Stycking används idog i spelet. Bra att ett spel som Postal inte säljs i Sverige. Det företag som kommer prågla ut spelet i Sverige lär inte få en lätt tid framför sig. Jag slaktar som f*n! Det roligaste är elefanterna. De går en massa gubbar i röda kostymer och spelar musik och bakom dem går en massa elefanter. Så brukar jag stå titta på en stund, sedan gå fram och hälla bensin på elefanterna. Sen tända på. Och då blir elefanterna sura som fasen och börjar tuta med sina snablar och trampa ner de röda gubbarna. Hahaha Hur kul som helst! De som är 18 är tillräckligt vuxna för att avgöra de vill spela och se våldsamma spel. Vi lever i nån storebrors anda och det stör mig! Personligt ansvar är något som folk borde lära sig! Och att förbjuda spelet i Sverige är som att släcka en brand med ett glas vatten! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 10 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 maj, 2007 (redigerad) Jag slaktar som f*n! Det roligaste är elefanterna. De går en massa gubbar i röda kostymer och spelar musik och bakom dem går en massa elefanter. Så brukar jag stå titta på en stund, sedan gå fram och hälla bensin på elefanterna. Sen tända på. Och då blir elefanterna sura som fasen och börjar tuta med sina snablar och trampa ner de röda gubbarna. Hahaha Hur kul som helst! De som är 18 är tillräckligt vuxna för att avgöra de vill spela och se våldsamma spel. Vi lever i nån storebrors anda och det stör mig! Personligt ansvar är något som folk borde lära sig! Och att förbjuda spelet i Sverige är som att släcka en brand med ett glas vatten!Du ser, det är en mentalitet bland Postal-spelare att döda och slakta. När man sitter och läser bland annat vad Cyprez skriver så ser man en dystopi direkt. Det ni gör att försöka fasettera Postal, det är fel. Precis som med cigaretter och alkohol så fungerar inte åldersgränserna, folk kommer åt spelen ändå. Tycker inte att era rapsodiska argument håller Redigerad 10 maj, 2007 av SlewME Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 10 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 maj, 2007 Stycking används idog i spelet. Bra att ett spel som Postal inte säljs i Sverige. Det företag som kommer prågla ut spelet i Sverige lär inte få en lätt tid framför sig. Ibland förstår jag mig inte på dig. Hjälp? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 10 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 maj, 2007 Ibland förstår jag mig inte på dig. Hjälp?Så, vad ser du som ett problem i det jag skrev? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 10 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 maj, 2007 (redigerad) Jag slaktar som f*n! Det roligaste är elefanterna. De går en massa gubbar i röda kostymer och spelar musik och bakom dem går en massa elefanter. Så brukar jag stå titta på en stund, sedan gå fram och hälla bensin på elefanterna. Sen tända på. Och då blir elefanterna sura som fasen och börjar tuta med sina snablar och trampa ner de röda gubbarna. Hahaha Hur kul som helst! Redigerad 10 maj, 2007 av Pixiegnom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 10 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 maj, 2007 HUR KAN DU SKRATTA ÅT NÅGOT SÅDANT HEMSKT?! FLERA PIXLAR HAR GÅTT ÅT! :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 10 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 maj, 2007 Jag har egentligen ingenting emot att Postal säljs men jag kan inte förstå folk som försöker jämföra det med The Sims, det är verkligen inte lika våldsamma spel och det kan till och med en barnunge se. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 10 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 maj, 2007 (redigerad) Jag har egentligen ingenting emot att Postal säljs men jag kan inte förstå folk som försöker jämföra det med The Sims, det är verkligen inte lika våldsamma spel och det kan till och med en barnunge se. Vem f*n jämför Postal med the simms?! I det ena spelet skapar man människor och i det andra förgör du människor! Redigerad 10 maj, 2007 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JohnnyH87 Skrivet 10 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 maj, 2007 Jag har egentligen ingenting emot att Postal säljs men jag kan inte förstå folk som försöker jämföra det med The Sims, det är verkligen inte lika våldsamma spel och det kan till och med en barnunge se. Läs inläggen av mig och Cyprez. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 10 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 maj, 2007 Läs inläggen av mig och Cyprez. ..som är jävligt långsökta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 10 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 maj, 2007 Tycker också det är ganska banalt att se Postal och The Sims i samma ljus. Har inget emot Postal, jag älskar att dunka skiten ur folk på gatan med en spade men det hör inte till poängen. I The Sims ska du ta hand om några människor som bor i ett hus. Jag har aldrig fått för mig att 'döda' mina simmar innan jag fick höra Cyprez tokerier. I Postal får du en massa vapen i handen för att sen bege dig ut i en stad där allt är gjort för att reta upp dig. Klart man skjuter ner packet! Dessutom: Klara Postal utan våld? Man måste ju skjuta sig igenom massvis med saker: Meat Market, farbrorns hus, Post Office - etc. Det är inte 'onda' människor du mördar där (Förutom kanske vid slakteriet) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 10 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 maj, 2007 Läs inläggen av mig och Cyprez. Vilken sida, måste se! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 10 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 maj, 2007 Vem f*n jämför Postal med the simms?! I det ena spelet skapar man människor och i det andra förgör du människor! Cyprez gör och det kan du läsa på förra sidan. Läs inläggen av mig och Cyprez. Ja, det har jag gjort. Innan det blir för mycket för mig med alla smilies du gör i annars meningslösa inlägg så kan du gärna få förklara för mig, jag bad dig på förra sidan men sen hände det inget. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JohnnyH87 Skrivet 11 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2007 Dessutom: Klara Postal utan våld? Man måste ju skjuta sig igenom massvis med saker: Meat Market, farbrorns hus, Post Office - etc. Det är inte 'onda' människor du mördar där (Förutom kanske vid slakteriet) Det går. Det är lite kämpigt på vissa ställen, men jag klarade det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts