Zack Skrivet 2 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2007 Om du fick fria händer för att göra ett spel, hur skulle det se ut? Vilken genre skulle det vara? Skulle det vara fritt eller eller skulle det helt följa en röd tråd? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 2 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2007 (redigerad) Det skulle vara GTAIV till PC så att jag kan lira det NU Redigerad 2 maj, 2007 av KvaddadPadda Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 2 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2007 (redigerad) Mafia 2, behöver inte säga vad som skulle ändras (bättre freeride i princip och sjävklart en lika otrolig story). Redigerad 2 maj, 2007 av Jazz Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 2 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2007 Ett spök- MMORPG där spelarna får vara levande eller döda och... Skrämma skiten ur varandra? Någon form av MMORPG skulle det bli, i alla fall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 2 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2007 Skulle vara precis som resident Evil 4 men med fler och smartare fiender, inga bossar och online. Sedan skulle det givetvis vara friare. Jag skall kunna bränna ner hus när jag vill och skjuta vad jag vill och det händer nått med allt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 2 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2007 Ett helt gratis MMORPG, som utspelar sig i nutiden. Man ska ha ett rejält urval av saker att göra, och mycket att sysselsätta sig med; Hitman, driva gäng, sälja vapen, och även vanliga saker som taxi-chaufför, polis, pizzapojke osv. Man ska kunna gör i stort sett allt du kan göra i verkligheten (och lite till) Du skulle kunna göra din karaktär ser ut hur som helst; Lång, kort, långt hår, kort hår, modifiera näsan, öronen, ansikte i allmänhet och kunna göra plastikoperationen (ändra utseende) Parkour skulle vara ett faktum, dock skulle du vara tvungen att träna, lite som i GTA:SA, för att få upp styrka och snabbhet... ... Och en otroligt stor spelyta! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 2 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2007 Ett helt gratis MMORPG, som utspelar sig i nutiden. Man ska ha ett rejält urval av saker att göra, och mycket att sysselsätta sig med; Hitman, driva gäng, sälja vapen, och även vanliga saker som taxi-chaufför, polis, pizzapojke osv. Typ "hej, du har fått lvl 23 i pizzautdelning"? T: Ett spel med extrem frihet, myyycket mysig ragdollfysik och mycket utrymme för att "leka" med denne. Våldsamt men inte krångligt men inte heller "springa fram och kötta så många som möjligt". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 2 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2007 Knights of the Old Republic 3 skulle jag göra då tydligen inte Lucas Arts vill det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 2 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2007 Typ "hej, du har fått lvl 23 i pizzautdelning"? Tjaa, varför inte? Man får tillgång till bättre pizzor, och delar ut för större företag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 2 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2007 Tjaa, varför inte? Man får tillgång till bättre pizzor, och delar ut för större företag... ... och kan lägga nya ingredienser på pizzorna . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 2 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2007 ... och kan lägga nya ingredienser på pizzorna . Nej.. MITT SPEL, MINA IDEÉR! Man hade kunnat lägga nya ingredienser på pizzorna kanske... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 2 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2007 (redigerad) Get your taste of Eco Prophecy right here! Förutom detta skulle jag vilja kreera ett spel som var en simulation av vår värld, där man kunde göra ALLT - med den skillnaden att man kunde ställa in seriositeten på det hela, från GTA-style arkadaction till ultrarealistisk fysik/ekologi/blabla-simulator. Redigerad 2 maj, 2007 av skribb Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matteus Skrivet 2 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2007 Har faktiskt tänkt en hel del på detta. Skulle vilja skapa ett spel som påminner mycket om Fahrenheit, men i FPS-perspektiv. Ni som har spelat Fahrenheit vet att man måste göra en rörelse med spaken/musen för att integrera med saker, så skulle det vara. Låt oss säga att du ska öppna en låda, då kommer det upp en liten ikon som visar vilken rörelse du ska göra. Du gör den och du ser då hur du sträcker fram din arm och öppnar lådan, och sedan stänger den. Du går ut i köket och dricker ett glas mjölk, då ser du hur du höjer glaset och sedan dricker ur det perspektiv som när du dricker IRL. Skulle kanske vara lite svårt med animationer och få det att se verkligt ut...men häftigt skulle det vara Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
p-c-2 Skrivet 2 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2007 Som Stalker fast utan monster. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 2 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2007 Den här drömmen kvarstår. Min spel idé: Freeroam/karriär\simulation även 3:rd Person Shooter Tiden var i början på 1900-talet och ända fram till slutet av 1900-talet. Du vaknar upp som en uteliggare som haft ett hårt liv. (Du får också göra utséendet själv och välja från vilket land du härstammar) Du ska starta ditt eget Gäng/mafia/liga eller så fortsätter du ditt hårda liv som uteliggare med kampen om mat. Men du kan också skaffa et jobb och köpa en fin bostad och bil eller cykel. Hur det går och vad det blir till avgörs av spelaren och spelandet. Sen finns det 52 jätte stora städer man kan åka mellan, antingen med bil/buss (möjligtvis tåg) eller båt (eller också senare i tiden flyg). Du bygger upp din egen street mob(Aka. Gäng), gör inbrott, säljer knark. Rekryterar medlemmar, tar över områden. Du bygger upp din egen mafia går och får kontroll över alla inkomster, genom hot, skandaler och mutning etc. Och är ute efter att få en arvinge av din tron och du skyddar din familj i vått och torrt och ser till att ingen av dem blir skadade. Senare när din död är kommen så fortsätter du som din arvinge eller någon annan av sönerna eller dötrarna (gäller också förståss andra grejjerna). Du får också högst antagligen, fiender och rival gäng. Men du får också många nya vänner och kamrater men alla är inte att lita på. Du måste äta, sova, pissa, skita. Dricker du och röker och knarkar får du också sådanna behov och det här varierar mellan hur mycket droger du tar, tar du mycket droger behöver du mycket också men du kan också dra ner på behoven genom att ta lite mindre och mindre, tar du inte dem börjar du må illa och kan kasta upp eller så får du huvudvärk och blir väldigt trött. Och så måste du springa till butiken själv och handla det du ska ha eller så har du din tjänare att göra det. Vad som finns att köpas: Kött, pasta, potatis, grönsaker och många andra maträtter. Olika Tobak sorter, öl, spriter. Finns också vapenbutiker, för att få et vapen måste man ha skaffat vapen license eller så mutar man han i butiken på lite saftiga pengar. Eller så går man och letar upp någon som säljer vapen svart. Men vad man än gör så måste man akta sig för Polisen. De kan ta fingeravtryck och allt möjligt. Så får man dom efter sig för nåt allvarligt så är man efterspanad hela livet Men om man får dom efter sig kan man söka sig till någon annan stad (väldigt svårt eftersom folk håller koll) Och får man dom eftersig i en stad är dom lite uppmärksamma i de andra städerna. Men det går också att muta poliserna och vittnena för att klara sig Finns många möjligheter och sånt gillar jag Man har också möjligheten att skippa tiden, men skippar man den för mycket kan det skita sig på den tiden man skippar. man kan skippa från 1 dag till 10 år och saker och ting ändras värkligen på den tiden. Och sen finns också hour skip som gör så man kan skippa timmarna men världen lever fortfarande på den tiden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 2 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2007 Som Stalker fast utan monster. <3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Valle-Ball Skrivet 3 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 maj, 2007 Jag skulle kombinera GTAIV och Mafia 2 och skådeplatsen är på 70-talet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 4 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 maj, 2007 Ett massivt MMORPG som liknar GW på sitt sett. Det ska vara story baserat. Du ska börja året 2007 (nutid) som en helt vanlig bonnpojke, brats, smugglare whatever det är fritt att välja. Mitt uppe i spelandet så blir det fel med ett experiment och ett teleport hål suger in personerna som är i närheten av det (ungefär vid lvl 4-5 i spelet lvl får du genom att döda olika sorts saker... allt ifrån kaniner till riktiga människor) Du ska bli utspottad mitt ute i tomma intet där du hör en röst som berättar om vilket år det är (nu är det drygt 2367) rösten fortsätter berätta hur världen ser ut. Det sista han nämner är "Cyborg" och allt flashar till. Du börjar mitt ute i ett öde område av en stan med ett vapen (kniv, mini yxa, klubba beroende på vad du valde för nått från början) Det första monstret du ser är en robot som marscherar runt staden, du får upp en quest om att man ska döda roboten och sedan ta sig till en viss person för att få veta mer... LÄngre fram i spelet (drygt lvl 30-35) så ska du få styra över allting mer fritt Fått inspiration av dagens robotar, experiment etc etc eftersom det nån gång i framtiden kommer gå snett med allt det här. Kanske låter lite töntigt men... what the hell =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
XaeRo Skrivet 4 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 maj, 2007 Ett massivt MMORPG som liknar GW på sitt sett. Det ska vara story baserat. Du ska börja året 2007 (nutid) som en helt vanlig bonnpojke, brats, smugglare whatever det är fritt att välja. Mitt uppe i spelandet så blir det fel med ett experiment och ett teleport hål suger in personerna som är i närheten av det (ungefär vid lvl 4-5 i spelet lvl får du genom att döda olika sorts saker... allt ifrån kaniner till riktiga människor) Du ska bli utspottad mitt ute i tomma intet där du hör en röst som berättar om vilket år det är (nu är det drygt 2367) rösten fortsätter berätta hur världen ser ut. Det sista han nämner är "Cyborg" och allt flashar till. Du börjar mitt ute i ett öde område av en stan med ett vapen (kniv, mini yxa, klubba beroende på vad du valde för nått från början) Det första monstret du ser är en robot som marscherar runt staden, du får upp en quest om att man ska döda roboten och sedan ta sig till en viss person för att få veta mer... LÄngre fram i spelet (drygt lvl 30-35) så ska du få styra över allting mer fritt Fått inspiration av dagens robotar, experiment etc etc eftersom det nån gång i framtiden kommer gå snett med allt det här. Kanske låter lite töntigt men... what the hell =) Låter nästan lite sexxxigt. Eller kanske som ett filmmanus bortsett från level grejs, annars låter det som ett intressant spel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
LunCh Skrivet 5 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 maj, 2007 (redigerad) Ett bil spel... Tex du börjar som en sleten bilmekaniker och du lagar bilar och sånt. Du får ihop pengar att äntligen få köpa dig en bil. Antingen kan du bygga om bilen till en riktig racing maskin eller renovera den till nysick och vara med i utsälningar. Man ska kunna välja mella att köra street race, köra på bana, drag race och mycket mer. När man har fått ihop nog med pengar så kan man tex starta eget företag, köpa sig ett nytt hus, nya klädder osv. Spelet ska inte ha såna där skit styling menyer som Need for speed. (välj ett packet och stylingen är klar) Man kan välja mellan att åka till återförsäljaren och köpa styling, motor delar eller köpa begagnat på tex ebay någon skum gubbe man träffar på gatan. Sen får man ta sina verktyg och skruva isärr bilen och sätta på stylingen sen måste du troligt viss lacka bilen också antigen får du välja mellan att gå till bil lackeraren men det kostar mycket pengar, eller så gör du det själv. Man ska även kunna välja mellan att köpa sig en ny bil, begagnad eller åka till skrotten. Om du köper en skrotthög så kasnke du måste börja laga rost, renovera motorn och tillverka andra grejer till den. Sen ska det även finnas olika "skils" tex om man ska lackera så kasnke man inte är så duktig på det i början så antingen kan man gå en kurs, eller så lackar man tills man blir duktig. Samma sak med motor, svettsning och anda sånna saker ja ja konstigt skrivet men enligt mig så skulle detta vara det ultimata bil spelet Redigerad 5 maj, 2007 av LunCh Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts