Jump to content

Mer RAM, med hjälp av hårddisk?

ZcruweN
 Share

Recommended Posts

Hej!

Idag sa en kompis till mig att man kan på nått sätt låna utrymme av hårddisken för att få mer RAM i datorn..

Nu undrar jag, är detta möljigt?

och om det går.... hur gör man?

Jag vet att om det "går" så kommer hårddisken bli segare än vanligt.

Tacksam för svar

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jepp, det finns. och det används redan. OM du höger klicka på den här datorn-> egenskaper->Avancerat-> Prestanda->Avancerat

MEN, OM DU ANVÄNDER EN HEL DEL VIRUELLT MINNE SOM RAM(Minne på hårddisken) SÅ KOMMER DEN DATA SOM SKICKAS TILL VM GÅ SEGARE, EFTERSOM EN HÅRDDISK ÄR SEGARE ÄN RAM. SÅ DET REKOMENDERAS INTE TILL SPEL.

Men annars så skulle du kunna ha väldigt mycket ram dom du använder VM, Du kan typ ta 1 gig från varje HD och ha som VM.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jepp, det finns. och det används redan. OM du höger klicka på den här datorn-> egenskaper->Avancerat-> Prestanda->Avancerat

MEN, OM DU ANVÄNDER EN HEL DEL VIRUELLT MINNE SOM RAM(Minne på hårddisken) SÅ KOMMER DEN DATA SOM SKICKAS TILL VM GÅ SEGARE, EFTERSOM EN HÅRDDISK ÄR SEGARE ÄN RAM. SÅ DET REKOMENDERAS INTE TILL SPEL.

Men annars så skulle du kunna ha väldigt mycket ram dom du använder VM, Du kan typ ta 1 gig från varje HD och ha som VM.

Verkar inte särskillt lönt då. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Verkar inte särskillt lönt då. :)

Nae, det funkar. Men te.x om du kör nåt RÅ maffigt spel så rekomenderas du till ett nytt RAM. Do.c om du bara surfar eller moddelerar eller nåt liknande så är detta valet ett billigt val.

Har tänk försöka boosta upp VM+RAM till ca 36 GB eller nåt :ph34r::rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

CAPSLOCK IS CRUISE CONTROL FOR COOL!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När jag (på 256 MB-RAM-tiden) skulle köra Halflife 2 så gick det givetvs segt, men det funkade. Vad jag märkte var att om jag tryckte windows-knappen för att slänga in en screen i paint eller så, så stod en varningsbubbla i stil med "Farligt lite(?) virtuellt minne" och att Windows utökar mängden VM. Jag märkte också att prestanda i Ctrl+Alt+Del låg mycket högre än 256, vilket betyder att det snyltades från hårddisken också. Så var det, eftersom mitt diskutrymme också kunde skrika till när jag spelade/just spelat HL2.

Nu har jag fixat RAM-minnet, men jag ligger ständigt på de sista ~200 MB. Ska fixa ny hårddisk till DHS07, dock :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ohh High tech. Jag har en 250 gig hårddisk, tror du att jag skulle kunna ta cirka 20 gig från den ovanpå mina två 512:or så att Vegas inte hackar i previewn?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ohh High tech. Jag har en 250 gig hårddisk, tror du att jag skulle kunna ta cirka 20 gig från den ovanpå mina två 512:or så att Vegas inte hackar i previewn?

Det vet jag inte, Om du tabbar ner och kollar på hur ditt RAM+VM minne ligger till i aktivitetshanteraren, Och om det är nästan fullt så kanske det skulle kunna sänka hacket. Är det en film eller "in-game movie"?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det vet jag inte, Om du tabbar ner och kollar på hur ditt RAM+VM minne ligger till i aktivitetshanteraren, Och om det är nästan fullt så kanske det skulle kunna sänka hacket. Är det en film eller "in-game movie"?

Det är en förhandstitt av filmen man har skapat i ett program.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor